Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Detsi setä
Pyörä:
yamaha dt, husqvarna sm 125
Liittynyt:
12.10.2014 19:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Detsi setä » 18.10.2014 9:45

Mistäs sit näit barakit ja dopler kampuroit saa ku ainaki suomalaisilta sivuilta en viel oo löytäny?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 18.10.2014 10:20

Doppler on tuolla halvin. ;)
DT12345
Liittynyt:
26.11.2013 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut DT12345 » 19.10.2014 2:36

Meinasin tuon 70cc Airsalin ostaa ja 21mm kaasarin nii käykö tuo kaasari ihan tuommosena vai tarviiko suuttimia vaihtaa, ja käykö tuorevoitelu tuon 70cc kanssa vai kannattasko ottaa se pois ja käyttää seosvoitelua jollain 2%?
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 19.10.2014 3:04

Tarvii suuttimia vaihtaa että saa säätöihin ja tuorevoitelu kannataa myös ottaa pois ja 2,5-3% seokset
Katso galleriani!
DT12345
Liittynyt:
26.11.2013 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut DT12345 » 19.10.2014 3:06

Ok kiitos pittää katella miten käy
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 19.10.2014 10:14

2,5% seoksilla tuli itellä mäntään naarmuja. Tehdaskin ilmoittaa, että kannattaa käyttää 3% seoksia.

Ite käyttänyt nyt Repsol 2t competition öljyä 3% seoksilla tossa omassa härvelissä ja en oo huomannu kulumista juuri ollenkaan.. toisin kuin Repsolin 2t "street" tai "scooter", mikä nyt onkaan tavalliseen mopediin tarkoitettu 2t öljy.

Osta suoraan suutinpaketteja. Tyhjäkäyntisuuttimia 20-35 ja pääsuuttimia 90-130.
Aloitat ensin esim. 25tk, 125ps.
Scooter-centeriltä saa halvalla kaasuttimen osia (eli myös suuttimia ja suutinpaketteja). ;)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 19.10.2014 10:23

Suuttimissa kannattaa ottaa huomioon laatu. INC-merkinnällä olevat on käsittääkseni "aitoja" Dellorton suuttimia, kun taas "kopioissa" voi olla koossa pientä heittoa.

Itse käytän kyllä noita halvempia, kyllä niilläkin säätöihin saa.
Cheesus
Pyörä:
derbi 70cc
Liittynyt:
30.3.2014 18:32
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Cheesus » 19.10.2014 17:10

Miten 70cc airsali sisäänajetaan? Jotkut väittää 15 min tyhjäkäyntiä, sitten kunnolla antaa jäähtyä, ja sen jälkeen yks ajo vähä rauhallisemmin, koska on alumiinia. Toiset väittää et normaali 300~ km rauhallista köröttelyä.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 19.10.2014 17:17

Ensimmäinen on oikein, kuten olisit voinut edelliseltä sivulta lukea. Muista käyttää aina 3% öljyä, koska muuten pytty kärsii. Eli jos tuorevoitelu on käytössä, bensan sekaan vielä ylimääräinen 1%.
Cheesus
Pyörä:
derbi 70cc
Liittynyt:
30.3.2014 18:32
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Cheesus » 19.10.2014 17:35

Saanen kysyä, mihin tämä perustuu? Kaverit ns "mopoexpertit" väittävät vieläkin toista. :D
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 19.10.2014 18:03

Perustuu ainakin osittain siihen, että pytyn pinnote on niin kovaa ettei se juuri enää kulumalla sopeudu männänrenkaisiin. Voithan sä toki ajaa sisäänajoa niin kauan kuin sielu sietää jos saat siitä mielenrauhan, mutta turhaa se on :lol: toinen vaihtoehtohan oli tuo heti ekalla käynnistyksellä tuppi nurin, josta oli ilmeisesti ollut hyviäkin kokemuksia, mutta ite en kyllä uskaltais lähteä kokeilemaan.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.10.2014 19:01

Jep, valurautasessa pytyn ja renkaitten täytyy saada hioutuu, pinnote on niin kovaa ettei periaatteessa kulu ollenkaan.

Toi heti ekakas tuppi nurin kuulemma kyllä vaikuttaa. Mutta oon kuullu että jos vetää heti tupin nurin ni kestävyys ei taas oo nii hyvä.

Ite tekisin niin että käyttelisin tyhjäkäyntii vaikka 5min, sitte antais vähä kierroksia ja antas taas käydä tyhjää jonku minuutin. Sitte antaa jähtyy kylmäks ja baanalle. Täyssynteettistä öljyy tietysti, ja mielummi hiukka liikaa ku liian vähän.

(PS. Ei se valurautapytynkää sisäänajo ole mitää mummottelua.)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
DT12345
Liittynyt:
26.11.2013 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut DT12345 » 19.10.2014 22:34

Entäs ku tossa 21mm kaasarissa on 50 tyhjäkäynti nii pienemmäkskö sitä pitäs laittaa ja 72 pääsuutinta paljonki isommaks?
Detsi setä
Pyörä:
yamaha dt, husqvarna sm 125
Liittynyt:
12.10.2014 19:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Detsi setä » 20.10.2014 22:59

DT12345 kirjoitti:Entäs ku tossa 21mm kaasarissa on 50 tyhjäkäynti nii pienemmäkskö sitä pitäs laittaa ja 72 pääsuutinta paljonki isommaks?



pääsuutin ainaski sinne 105-120 luokkaa itellä 110 ja turbokitin ja 70cc kanssa iha jees.Kannattaa varmaa joku suutinsarja ostaa ja koittamalla selviää se oikia.
DT12345
Liittynyt:
26.11.2013 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut DT12345 » 22.10.2014 16:23

Nii muute vielä että kaverit o sanonu että 70cc kans käy myös 16mm dellorto että suutinta vaa isommaks onks totta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista