Pro-virittäminen

_epe_
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
18.7.2005 17:23

ViestiKirjoittanut _epe_ » 19.7.2007 20:21

nyt kun on kytkimistä juttua niin onko monikin tehnyt peeveen kytkimestä 4 levysen? pitäisi olla suht helppo tehdä, kun kytkinkruunuun mahtuu 4 levyä..
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 19.7.2007 21:47

Mä voin yrittää tehdä puusta ja entisestä kytkinrummusta(kiero) ja alkup. kytkimestä mallin, ja ottaa parit kuvat, miten olen tämän suunnitellut.
Eli liimaan ne pyöreät puupalikat kiinni niihen kahteen kenkään, ja poraan reiät siihen rumpuun. Jotenkin tälleen sen kai pystyisi toteuttamaan, jos vain olisi tarpeelliset laitteet(sorvi, tig-/kaasuhitsi)

Kertokaas vaan lisää kehitysideoita, yms, yms, yms?
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 19.7.2007 21:55

_epe_ kirjoitti:nyt kun on kytkimistä juttua niin onko monikin tehnyt peeveen kytkimestä 4 levysen? pitäisi olla suht helppo tehdä, kun kytkinkruunuun mahtuu 4 levyä..


kysymys kuuluu miksi siihen pitää saada 4 levyä...

helppo hommahan tämä on kun hommaa yhden välilevyn lisää ja vähän sorvailee mutta kysymys kuuluu että MIKSI ??
mutta haittaako se menoa ??
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.7.2007 22:37

noen kirjoitti:
_epe_ kirjoitti:nyt kun on kytkimistä juttua niin onko monikin tehnyt peeveen kytkimestä 4 levysen? pitäisi olla suht helppo tehdä, kun kytkinkruunuun mahtuu 4 levyä..


kysymys kuuluu miksi siihen pitää saada 4 levyä...

helppo hommahan tämä on kun hommaa yhden välilevyn lisää ja vähän sorvailee mutta kysymys kuuluu että MIKSI ??


Miten olisi selitys, ettei luistaisi? Olisko mittään? Ai eikö ois mittään?

Aika rankasti pyrkii jopa Suzukin kytkin luistamaan, kun tarpeeksi lyödään sitä hönkyä sinne koneeseen.
Dank memes melt steel beams.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.7.2007 11:34

Vastataan myös kysymykseen miksi, että 4:ssä kytkinlevyssä on kitkapinta-alaa enemmän, mitä 3:ssa levyssä. Hyötyä ei varmaan tarvi sen enempi selitellä, kuten Tume34 tuossa jo mainitsikin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
_epe_
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
18.7.2005 17:23

ViestiKirjoittanut _epe_ » 20.7.2007 18:35

noen kirjoitti:
_epe_ kirjoitti:nyt kun on kytkimistä juttua niin onko monikin tehnyt peeveen kytkimestä 4 levysen? pitäisi olla suht helppo tehdä, kun kytkinkruunuun mahtuu 4 levyä..


kysymys kuuluu miksi siihen pitää saada 4 levyä...

helppo hommahan tämä on kun hommaa yhden välilevyn lisää ja vähän sorvailee mutta kysymys kuuluu että MIKSI ??


mulla on nyt jäykät kytkinjouset ja kytkin luistaa silti varsinkin kylmänä. tuohon kytkimeenhän kumminkin vissiin kuuluisi 4 levyä, kruunuun ainakin mahtuu se neljäs levy.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 21.7.2007 21:08

Niitä vois olla vaikka 5 tappia jotka lukittuvat kiinni kun kytkintä ei paineta. Sitten vaijerihärpäkkä vetämään jokaisen pois lukituksestaan kun kytkintä vähän painetaan. Tämän jälkeen kytkintä vois käyttää normaalisti.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.7.2007 22:00

Kytkinlevyjen(massalevyjen) kitka ei perustu vain ja ainoastaan jousivoimaan. Kitkapinnat kun ovat karheita, niin ne hankaavat toisiaan vasten aivan kuin kumi asvalttiin. Eli kitka on enemmän kuin jousivoimien ja massalevyjen välisen kitkakertoimen tulos.
ananias
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
6.10.2006 11:23

ViestiKirjoittanut ananias » 22.7.2007 0:23

kaveri laitto vaihteistoöljyks muistaakseni lukkoperäöljyä, en muista tarkkaan. ei kuulemma oo sen jälkeen kytkin luistanut :D

niin, oli mulla asiaakin. kuinka moni on itseasiassa laittanut kaks paisaria mopoon? keskustelua on ollut kyllä mutta tietäänkseni kukaan ei oo laittanut kumminkaan. tollasta meinasin: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/20551
ideana olis tehä yks yläkierrosputki normaalia ajoa varten, sekä toinen putki matalille kierroksille. ei tarvitsisi metässä esimerkiksi rymytä suurilla kierroksilla.
tuon luistin vaihtamiseen ajattelin polkimia jonnekkin jalkojen ulottuville mistä vois aina polkasta tilanteeseen sopivaa putkea kehiin.
käytännössähän tuo vaatii kamalasti aikaa, säätämistä ynnä muuta naputtelua mutta mahollisuuksien rajoissa minusta.

Edit: raisutunerhan on jo vääntämässä semmosta näköjään..
hustla
Pyörä:
gilera rcr, tunturi ss, 2kpl "pappa" tunturi
Liittynyt:
30.6.2007 17:04

ViestiKirjoittanut hustla » 29.9.2007 13:18

tai sit semmone variaattoriviritelmä joka vaihtais kiekkojen mukaa sitä putkee :D
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 25.10.2007 16:55

Onko muut kokeillu tuota Zonen pro viritys puolelle postaamaa gsf dynoa? Minä päätin kokeilla cagivan kanssa, tein kytkennän ja nauhoitin mp3-soittimella magneetosta. http://img264.imageshack.us/img264/3695/tehot2eu4.jpg.

Siinä on tulokset. 21.44kw = 28.75hp. Aika tarkaan se mikä pitäisikin olla. Aerodynaaminen kerroin, etupinta-ala ja vierimiskitka on arvioita, niin saattaa heittää vähän oikeasta.

E:Siinä vielä 3 mittauksen keskiarvo. http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/251640/cat/13445
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.10.2007 17:57

Mielestäni se alkuperäinen asennuspaketti oli sikäli huonosti tehty, että oletuksena se ei asenna niitä Head ja Exhaust Time Area -ohjelmia, vaan ne pitää erikseen asennuksessa rustata custom asennuksella. Tein uuden asennuspaketin tosta ohjelmasta, jolla ei erikseen tarvitse noita määritellä, vaan se asentaa nekin automaattisesti.
Tietysti jos näitä ei tarvitse, niin sikäli ne taas ovat turhaan asennettu koneelle, olivatpa kuinka pieniä tahansa :)

Latausosoite: http://files.filefront.com/Toms+Tuning+ ... einfo.html

Edit:
Omastamielstäni ton ohjelman paras hyöty ei ole niinkään luotettavan tehokäyrän saaminen, vaan useampien kiihtyvyyskäyrien keskiarvo, jota voidaan sitten verrata muutosten jälkeisiin kiihtyvyyskäyrien keskiarvioihin. Jotenkin vain itse luottaisin paremmin ohjelman kiihtyvyysarvoihin, kuin ohjelman laskemaan tehoon. Ei silti, voihan sekin olla lähellä oikeaa ja pitää itsekkin syventyä ohjelmaan ajankanssa. RD vaan on jo talviteloilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 25.10.2007 18:54

Jaksaisko joku kertoo että miten toi homma toimii? Tarviiko jotain painorullia tjs? Mitä kaikkea pitää mitata muuta kuin kierroslukua?¨

E: luinkin tuolta että pelkästään käyntiääntä nauhoitetaan. Ihmeellistä miten siitäkin saa tehokäyrät :D Ohjeistusta silti kaipaisin.
JesseV
Paikkakunta:
Orivesi/Tampere
Liittynyt:
5.8.2002 23:51

ViestiKirjoittanut JesseV » 25.10.2007 19:54

--
Viimeksi muokannut JesseV päivämäärä 26.10.2007 15:31, muokattu yhteensä 1 kerran
PV rm:n koneella: http://www.youtube.com/profile_videos?user=jessvalk
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=77974
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=78780
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 25.10.2007 23:31

Tuossa suhteessa Zonen kanssa täysin samaa mieltä, eli niillä "absoluuttisilla" tehokäyrillä voi pyyhkiä vaikka hanuria. Sen sijaan muutoksien seurantaan erinomainen systeemi. Eli mittaa ensin ennen muutoksia tuon teho/kiihtyvyyskäppyrän, ja sitten muutosten jälkeen. Saa ainakin jotakin kuvaa siitä mikä muuttui, ja mihin suuntaan.

Aramid, eihän sulla ole erillisiä kuvia noista kolmesta vedosta, kiinnostaa se että minkälaiseen toistotarkkuuteen tuolla pääsit.


-Zone- kirjoitti:Omastamielstäni ton ohjelman paras hyöty ei ole niinkään luotettavan tehokäyrän saaminen, vaan useampien kiihtyvyyskäyrien keskiarvo, jota voidaan sitten verrata muutosten jälkeisiin kiihtyvyyskäyrien keskiarvioihin. Jotenkin vain itse luottaisin paremmin ohjelman kiihtyvyysarvoihin, kuin ohjelman laskemaan tehoon. Ei silti, voihan sekin olla lähellä oikeaa ja pitää itsekkin syventyä ohjelmaan ajankanssa. RD vaan on jo talviteloilla.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista