Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

GTi-mies
Pyörä:
Pv, Cagiva mito Lucky Explorer, KTM exc 125 -04
Liittynyt:
20.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut GTi-mies » 15.4.2009 23:49

Eli rälläkällä, hitsillä ja tukulla rahaa saadaan legenda aikaan. Tappajamopoja ehkä, mutta omasta mielestäni ne ovat täysin turhia laitoksia... Se on sitä kun ei saa vakiokonetta soimaan kunnolla ja rahaa on. ;)
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.4.2009 23:56

Kyllähän nuo koneenvaihdot ihan mielenkiintoisia, joskin järjettömiä, laitteita tuottaa.

Enemmän kyllä ittee kiinnostaa tuo älyllinen puoli, eli se miten siitä alkuperäisestä koneesta (olipa se sitten mikä tahansa) saadaan rajallisilla resursseilla puristettua tehoa irti.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 16.4.2009 8:02

KX80 kone pevukassa oli jo liioiteltua kun kaverin kanssa rakennettiin. Ei pitoa eikä mitään muitakaan ajo-ominaisuuksia.

Omasta mielestä mielenkiintoisinta on juuri se modifiointi. Eli vaikka tehtäisiin se moottorinvaihto niin siitä uudesta moottorista otettaisiin lisää potkua ulos.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 16.4.2009 10:13

Nyt vaan kiinnostas ne legendat, eli laittakaahan juttua tulemaan kaikkein poskettomimmista laitteista mitä ootte kuullu, justiin näitä "kaverin kaveri on semmonen virittäjäguru että sekun viilas Malossin niin nyrkki meni helposti joka kanavasta, kiekkaa se otti jotain vähintään satatonnia 34 millin kassulla, ja mitä ne mittas huipuiks jotain 145 naapurin Toitsilla...". Ja kun legendoista puhutaan, niin todellisuuspohjallahan ei ole niin väliä...

Ja toisaalta sitten voisitte laitella jotain speksejä noista "tappi-vireistä" mitä ootte tehny / kuullu, eli mitä sylkkiä, mitä viilauksia, mitä kassuja, mitä putkia, yms, niin päästäs näkemään että kuinka lähelle tuo aikaisempi määritelmä osui totuutta.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 16.4.2009 10:50

No meidän kylillä oli joskus 80-luvun lopulla legendaa liikkeellä, että yksi tyyppi oli ajanut peeveellään 136km/h tutkaan tarvon motarilla, kaikki silloin jutteli tästä tyypistä ja sen pv:stä.näin jälkikäteen ajateltuna ei se mun mielestä edes kulkenut mihinkään ja toisaalta se oli ihan hemmetin pommissa kunnossakin vielä.ei tästä kovin montaa viikkoa ole aikaa kun kuulin jonkun huitoneen derbillä 160km/h..

Yli satasen kulkevia vakiopytyllisiä super-sporttejakin on ollut liikkeellä muutama ja yksi ilmajäähyrämän koneella varustettu, joka tietysti sekin kulki sen 130km/h.ainiin yksi ykkösellä 70km/h kulkeva pv on myös juttujen mukaan ollut ja välitykset oli 19-28.

toisaalta pojat oli ajanu "kakspäällä" 120km/h 5-lovisella malossi pv:llä.

Kyllähän näitä juttuja riittää ja oikeastaan on hyväkin että legendat elää legendoina.Vähän niinkuin piispa henrik ja lalli..
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 16.4.2009 13:12

Sarvi-Perkele kirjoitti:"kaverin kaveri on semmonen virittäjäguru että sekun viilas Malossin niin nyrkki meni helposti joka kanavasta, kiekkaa se otti jotain vähintään satatonnia 34 millin kassulla, ja mitä ne mittas huipuiks jotain 145 naapurin Toitsilla..."


No nuitahan riittää. Tappajasportista ollaan useamman kerran puhuttu mikä on sen 180 km/h kulkenut aikoinaan jollain rautaruukin konepajan työntekijällä. Mitään todisteita tästä legendasta tosin ei ole säilynyt.. Mutta yks todenmukaisempi legenda on läheisellä peräkylällä. Vanhempi mieshenkilö, ilmeisesti aikasemmin autokorttinsa menettänyt kaveri on rakentanu täälläpäin 70-luvun Solifer Exportin kulkemaan kovia. Tomoksen koneella oleva peli siis ja mitä ilmeisemmin 5-lovinen laatikko tässäkin. Mopon speksit on aikalailla tuntemattomat, mutta perkeleesti se ainakin kulkee, nimittäin kaverilla oli tälläinen "tehariderbi" jossa oli hebon putki, 17,5 kaasutin ja viilattu sylinteri. Hän sitten posotteli mopon huippunopeutta päälle 90 km tunnissa. Rupes kakstahdin kierrätys kuuluun takaa päin ja vanha ukko vetäs Solikalla heittämällä ohi... Kyseinen henkilö on kuulemma koneistamolla töissä ja oon kuullu juttua että sieltä tämän solikan kulku juurensa juontaa...
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 16.4.2009 13:32

Tosiaan toi kaverin pevukan piti haastaatoisen kamun manston-rx, mut eipä ehditty ottaa kisaa ku tapahtu toi haaveri. Räksä oli saatanan äkänen (kamun pösöllä ajettiin 80km/h ja jätkä tulee nelosel heittämäl ohi =D)

Pevukan speksejä ei ikävä kyllä ole viel ainakaan tiedossa, mut mäntä oli ainakin saanut kuulopuheiden perusteella viilaa ihan saatanasti. Peeveen mukana tuli muuten vakio-osista muokattu virisetti, eli viilattu vakiopytty, saatanan isoks muokattu vakiokaasari ja hyvin vakion näköinen putki (vakio ulospäin pienillä modauksilla), myös noilla osilla olisi pitänyt potkia kovaa. Nämä vakio-osista muokatut viriosat ovat tietääkseeni kaverillani vielä tallessakin, kuten parit cdc-malossit (2 viilattua ja yks tulimuna, joko aivan uusi tai hyvin vähän ajettu uudella männällä), sekä malossin putki. Nämä kaikki kamu sai siis aivan pilkkahintaan (350e pv+osat)
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 16.4.2009 14:04

KonZa^^ kirjoitti:Tosiaan toi kaverin pevukan piti haastaatoisen kamun manston-rx, mut eipä ehditty ottaa kisaa ku tapahtu toi haaveri. Räksä oli saatanan äkänen (kamun pösöllä ajettiin 80km/h ja jätkä tulee nelosel heittämäl ohi =D)

Pevukan speksejä ei ikävä kyllä ole viel ainakaan tiedossa, mut mäntä oli ainakin saanut kuulopuheiden perusteella viilaa ihan saatanasti. Peeveen mukana tuli muuten vakio-osista muokattu virisetti, eli viilattu vakiopytty, saatanan isoks muokattu vakiokaasari ja hyvin vakion näköinen putki (vakio ulospäin pienillä modauksilla), myös noilla osilla olisi pitänyt potkia kovaa. Nämä vakio-osista muokatut viriosat ovat tietääkseeni kaverillani vielä tallessakin, kuten parit cdc-malossit (2 viilattua ja yks tulimuna, joko aivan uusi tai hyvin vähän ajettu uudella männällä), sekä malossin putki. Nämä kaikki kamu sai siis aivan pilkkahintaan (350e pv+osat)

PV oli mitattu Derbin mittariin. Eli legendaa tämäkin siis ;) . Ei kyllä vaikuta hirveän uskottavalta. Vakiokaasaria ei hirveän isoksi varmaankaan voi porata? Ja jos putki on vakion näköinen, ei se tuskin hirveän tehokas ole :D
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 16.4.2009 15:11

Tanteri: Kuulin joskus juttuja 7-lovisesta peeveestä. En muista sen tarkemmin, kulkuja niinkuin aina ennenkin satkun toiselle puolelle pitkästi jne, mutta erikoista olis juuri tuo 7-lovisuus. Oli kuulemma jonkun koneistajan (ylläripylläri) tekemä. Ne jutut kuulin ihan kylän pojilta joskus 5 vuotta sitten, oletko kuullut vastaavia tarinoita?

Täällä ei kyllä mitään uudempia legendoja ole, vai onko..?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16

ViestiKirjoittanut vanadium » 16.4.2009 15:16

^ Pv:n mikunin voi muistaakseni porata yli 18 mm.
Jottei ihan ot:ksi menisi,kaveri väitti joskus piinkovana että hän on saanut vingutettua teharienskalla 115 tasasella.Kuuleman mukaan mitattu oikein gepsiin yms.
Vireinä taitaa olla VAIN kundon putki,joku cdi-boksi ja ratastuksia hieman vaihdettu.
Oikeeta menee jotakuinkin 80..
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 16.4.2009 15:28

Beta: mä en oo kyllä 7-lovisesta pv:stä kuullu.Paras suunnitelma oli kerran eräällä paikallisella kylähullulla laittaa erkkola kulkemaan 180km/h.

olihan siellä sellanen punainen mankikin joskus 80-luvulla missä oli perimätiedon mukaan japanista hondalta räätälöitynä tilattu 85cc sylkkä+kansisatsi.kyllä se oikeastaan kulkikin ihan kivasti nelariksi,mutta jutut oli aika mahdottomat.sama manki menisi varmaan nykyään gps:ään alle huntin.

ei enää muista kaikkee juttuja,tietysti kivahan noita on muistella.
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Sakmund
Pyörä:
Ahdettu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
11.6.2007 21:07

ViestiKirjoittanut Sakmund » 16.4.2009 16:29

Betaversio kirjoitti:Tanteri: Kuulin joskus juttuja 7-lovisesta peeveestä. En muista sen tarkemmin, kulkuja niinkuin aina ennenkin satkun toiselle puolelle pitkästi jne, mutta erikoista olis juuri tuo 7-lovisuus. Oli kuulemma jonkun koneistajan (ylläripylläri) tekemä. Ne jutut kuulin ihan kylän pojilta joskus 5 vuotta sitten, oletko kuullut vastaavia tarinoita?

Täällä ei kyllä mitään uudempia legendoja ole, vai onko..?


Ite oon kuullut että täälläpäin on 7 lovinen peevee. :) . Mutta aikaa on joku 4 vuotta
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 16.4.2009 18:55

Sakmund kirjoitti:
Betaversio kirjoitti:Tanteri: Kuulin joskus juttuja 7-lovisesta peeveestä. En muista sen tarkemmin, kulkuja niinkuin aina ennenkin satkun toiselle puolelle pitkästi jne, mutta erikoista olis juuri tuo 7-lovisuus. Oli kuulemma jonkun koneistajan (ylläripylläri) tekemä. Ne jutut kuulin ihan kylän pojilta joskus 5 vuotta sitten, oletko kuullut vastaavia tarinoita?

Täällä ei kyllä mitään uudempia legendoja ole, vai onko..?


Ite oon kuullut että täälläpäin on 7 lovinen peevee. :) . Mutta aikaa on joku 4 vuotta


Täälläpäin on myös 6-lovinen pv. Kone on jostain viimeisimpien mallien ilmajäähy rämistä. Liekö 125 kuutioinen? en ihan tarkkaan muista. Mutta pv myöhemmin rakennettiin sitten trikeksi eli taakse kaks ratasta. Ei kuulemma yhdessä pidot riittäneet. Kyllähän tuo paikallisella jääradalla kiihty ja kulki! Poliisisedätkin kahto viritelmää vähän sillä silmällä että ootappa kun tavataan liikenteessä. Noh varsinaisessa liikenteessä mopoa ei koskaan kolmannen rattaan asennuksen jälkeen kylläkään nähty...
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 16.4.2009 19:01

Jatketaas oman nuoruuden paikkakunnan tarinoita:

Kaverin isoveljen PV meni 130 80cc:llä ja muilla osilla. Pääsi kotootaan keskustaan jossain ihan uskomattoman nopeassa ajassa. Saman isoveljen kaveri meni sitten sen PV:n ohi omalla PV:llään, johon laitettiin 50cc RM. Eli se RM sitten meni varmaan jotain 140.

Eräs äijä meni kakspäällä derbillä 118 poliisin tutkaan. Oiskohan ollu näin, että justiinsa ennen tutkaa ehti jarruttaa, ettei mennytkään sitten ihan tuota nopeutta...

Yhden tutun RX meni hiukan viilatulla vakiosylinterillä, 17.5mm kaasarilla, arrowin teharilla ja pitkillä väleillä 115.

Toisen tutun RX meni arowin teharilla 110. Suuttimenvaihdolla olis kuulemma mennyt vielä 115, mutta se jäi kokeilematta.

Ja vielä loppuun oman isän kertoma legenda :D . Hänellä oli nuoruudessaan pappis, jolla pääsi Salosta kotipaikkakunnalle(teitä pitkin joku 35km) "reilusti alle puolessatunnissa". Virityksinä siinä oli jotain tehomäntää ja vastaavaa pientä. Uskon kyllä häntä, mutta todennäköisesti aika on kullannut tapahtumia tai on yksinkertaisesti katsonut kellon väärin. Mun isä ei valehtele! Eli ts. itse uskoo omaan tarinaansa, mutta todellisuus oli kuitenkin eri.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 16.4.2009 19:49

Kaverin isoveljen PV:ssä oli toisen kaverin mukaan legendaariset tappivirit, eli Malossin pytty, Giannellin putki, vähintään 20mm kaasari, isommat välitykset jne eli luultavasti Moposportin virityspaketti. Tämä PV kulki juttujen mukaan vähintään 120km/h ja lähti käyntiin vain työntämällä(bensanpinta siis oletetusti perseellään, ei liity valtaviin tehoihin :) ). PV oli tietenkin kavereideni mielestä kylän nopein, olihan se yksi ainoista mopoista joita he näkivät 90-luvun loppupuolella kun lapsia vielä olivat kuten minäkin.
Jeejee

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista