SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Nyt on sellanen kysymys, että ovatko nämä ne Ducatin sähköt, jotka raisuun on modattavissa?
->
http://www.mopedgarage.net/Purkuosat/Ap ... A56784.JPG->
http://www.mopedgarage.net/Purkuosat/Ap ... A56793.JPGAprilia RX:stä kotoisin..
Nopea vastaus, kiitos.
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
Ainakin mulla ne on erinäköset sähköt. Saattashan ne nuokin passata, mutta nuissa ei ainakaan pohjalevyssä ole säätömahollisuutta sytkän suhteen. Ja pitäshän se saaha löydettyä se sytystys hetki kohalleenkin ja vauhtiksen kiila uran tulis olla sopivalla kohtaa.
Tomppade
Moderaattori
- Pyörä:
- Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
- Paikkakunta:
- Järvenpää
- Liittynyt:
- 28.1.2002 3:00
se zetan alkup. männän ylempi rengas kurkkaa SUORAAN oikeanpuoleisesta pakoaukosta sisään, mun kuvia ne varmaan on olleet? itse tuon huomasin aikoinaan kun uutta 50cc zetaani aikanaan hiplasin.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
Tomppade kirjoitti:se zetan alkup. männän ylempi rengas kurkkaa SUORAAN oikeanpuoleisesta pakoaukosta sisään, mun kuvia ne varmaan on olleet? itse tuon huomasin aikoinaan kun uutta 50cc zetaani aikanaan hiplasin.
No niinhän se taiski olla, että sun kuva se on ollu.
Vaan aika paska mäntä laitettu pytyn kaveriksi, ja niitten pitäs vielä passata ihan hyvin toisiinasa, onhan ne sentään "tarkotettu" toisilleen.
WaDe-
- Pyörä:
- TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 22.11.2007 16:44
jaa.. No ainakaan 58cc zetassa tätä ei tapahdu.
tsekkaa tetsari galleriasta-
Tukezi
- Liittynyt:
- 23.6.2007 20:38
Regalityan kirjoitti:Ainakin mulla ne on erinäköset sähköt. Saattashan ne nuokin passata, mutta nuissa ei ainakaan pohjalevyssä ole säätömahollisuutta sytkän suhteen. Ja pitäshän se saaha löydettyä se sytystys hetki kohalleenkin ja vauhtiksen kiila uran tulis olla sopivalla kohtaa.
Niin ne taitaa olla vanhemman malliset sähköt kun ne vaihtu derbeis 04? vuonna. Ne vanhemman mallin sähköt on Leonellin merkkiset.
WaDe-
- Pyörä:
- TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 22.11.2007 16:44
sillä ei ole mitään merkitystä että missä se kiilaura on, sitten joutuu vaan ettimään sen sytytyskohan kokeilemalla.
tsekkaa tetsari galleriasta-
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
WalDemar kirjoitti:sillä ei ole mitään merkitystä että missä se kiilaura on, sitten joutuu vaan ettimään sen sytytyskohan kokeilemalla.
No niinhän se taitaa olla.
Olipa muuten omassa raisussa aika hyvin ylempi männänrengas juminu uraansa kiinni, ei ollu pakoaukon kohalla ollenkaa painunu sylinteriputkea vasten se M-rengas, vaan oli koko ajan pohjaan painuneena. Ei ihmekkään, että mäntä oli karstottunu aika mahtavasti pakopuolen helmasta.
Vaan onneksi ei ollu saanu tuhoa aikaan vielä, mäntä on kuin uusi suorastaan. Paremmasaa kunnossa mäntä oli kuin osasin ajatellakkaan, kun on raisulla tullu kuitenki joku 3000 rullattua (mikä ei kylläkään ole kovin paljoa mopolle ja pääpiirteittäin vakiolle)
Niin ja nyt tännekkin se kysymys, että paljoko on raisun männänrenkaiden välykset ja katkosvälykset?
Tomppaa_
- Pyörä:
- KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
- Paikkakunta:
- Lappeernanta
- Liittynyt:
- 24.4.2005 10:42
Katkosvälykset on o.1mm luokkaa. Uravälyksistä ei sen kummemmin tietoa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
Tomppaa_ kirjoitti:Katkosvälykset on o.1mm luokkaa. Uravälyksistä ei sen kummemmin tietoa?
No kyllähän sitä jo tuostakin oli apua, kiitos!
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
Mitenkä teillä on kestäny nuissa läppä Autisoissa männät ja männän renkaat?
Janttura
- Pyörä:
- Zx9r Ninja
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 18.10.2006 9:31
Hyvinhän ne kestää, itteltäni en saanut yhtään rikki vaikka raiskasin oikeen olan takaa välillä... Sitten ku siihen sylinteriin koski ja mäntää muokkasi lähinnä helmoista ja teki siihen jpc autisaan sen takareijän mäntään niin kyllä se sitä kulutti... Männänrengas kesti ainakin jpc autisan männässä, mutta luulisi sen autisan renkaat kestävän. Sitten kun saattoi mennä paskaakin väliin niin se ei taasen tehnyt hyvää
.
E= Mutta eikös Pv:n mäntä käy?? Pitikö siitä katkokset vaihtaa että osuis männänrenkaan katkokset oikeaan kohtaan?
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tomppaa_
- Pyörä:
- KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
- Paikkakunta:
- Lappeernanta
- Liittynyt:
- 24.4.2005 10:42
Muistaakseni Pv:n männissä ei puristuskorkeus riittänyt, eli jäi kolmisen milliä vajaaksi. Tämän itse korjasin sorvaamalla sylinterin alta kiekon pois, ja viimeistelemällä sitten kanavat. KHC:ssä muistaakseni katkoskohdat meni ainakin hyvin lähelle vakiota, eli niitä ei muistaakseni tarvinnut muokata. Voin toki muistaa väärinkin nuo katkoskohdat.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Regalityan
- Pyörä:
- Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
- Paikkakunta:
- Tallini on kotini mun....
- Liittynyt:
- 3.11.2007 18:45
Tomppaa_ kirjoitti:Muistaakseni Pv:n männissä ei puristuskorkeus riittänyt, eli jäi kolmisen milliä vajaaksi. Tämän itse korjasin sorvaamalla sylinterin alta kiekon pois, ja viimeistelemällä sitten kanavat. KHC:ssä muistaakseni katkoskohdat meni ainakin hyvin lähelle vakiota, eli niitä ei muistaakseni tarvinnut muokata. Voin toki muistaa väärinkin nuo katkoskohdat.
Niinhä se on, pevukan mäntä on liian matala autisaan. Minä taas muistelin, että niitä piti vaihtaa katkoskohtia, mutta en tiedä oliko kyseessä KHC mäntä vaiko jokin halpis kopioa.
Janttura
- Pyörä:
- Zx9r Ninja
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 18.10.2006 9:31
Kuulkaas, oma autisan orkkismäntäkään ei tullut yläkuolossa kunnola ylös, onko tuo sylinteri siis suunniteltu 44mm iskulle? vai onko se jotain suunnitteluun liittyvää
?.
E= se autisan mäntä jäi vajaaksi 2.7 milliä, ja omassa sylinterissä luki merkintänä 2.7 kun piti sorvaukseen viedä.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista