Puch-moottorin tekniikka ja viritys

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.8.2012 18:53

Mitenkäs paljon voi odottaa lisätehoo jos täysvakiosta papasta pilkon kannesta puolet niistä korokkeista pois?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 7.8.2012 13:20

Ei siitä mitään huikeita tehoja kannata odotella. Mä otin ne korokkeet kokonaan pois ja tuli vääntöä lisää mutta ei enempää nopeutta. Jos kiertokanki ja runkolaakerit on vaihdettu viimeaikoina, niin sitten vaan kansi sorviin ja korokkeet pois.
Ite huomasin jotain eroa vakio kanteen verrattuna:
-Lähtee paremmin käyntiin
-Tasaisempi käynti ja ei tyhjäkäynnillä sammu itsekseen
-Lisää vääntöä
-Bensaa kuluu hieman vähemmän
-Kone lämpiää nopeammin ja enemmän.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.8.2012 17:41

Tuosta ny tuskin koskaan vaihdettu laakereit tai kietarii, haittaaks?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 8.8.2012 16:59

No sitten ne voi särkyä.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 11.8.2012 23:53

Kanget paukkuvat muutenki, laske kantta ja anna palaa!
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 12.8.2012 15:43

Kohta puoliin saan tuon phbg 16mm kaasarin niin tässä nyt on muutama asia pyttyyn/mäntään/viilaukseen liittyen mitkä askarruttaa.
Pyttynä siis tuo alkeellinen puhallinjäähdytteinen
Imun tottakai avarran kaasarille ja sisäpuoleltakin sivuille ja alas hieman mutta miten on, kuinka paljon männän helmaa kannattaa katkaista sen lisäksi mikä näkyy kun mäntä YKK?
huuhtekanaviin en ajatellut koskea ollenkaa kun ei ole laitteita/taitoja mutta männänlakeen meinasin ainakin huuhteluiden kohdalle tehdä viisteet.
Vielä noista viisteistä että kannattaako tehdä paon kohdalle viistettä jos haluaa säilyttää hieman alavääntöjäkin?
Joo siinä muutama kysymys teille ammattilaisille :D

muut virit mitä tulee samalla kiinni on 13-28 tai 13-30 välit ja muffleri tai avarrettu vakioputki... katsoo nyt kumpi sit toimii paremmin.
Tunturi SS - projekti
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 12.8.2012 16:58

No tuskin kukaan täällä ammatikseen virittää mopoja :D. Jos haluat vääntävän koneen niin sitten männänhelmaa ei ehkä kannata lyhentää jos aiot viilata imuaukkoa alaspäin. Riippuu tosin siitä paljonko se männänhelma peittää imuaukkoa ykk:ssa. Mun mopossa on pakoaukkoa ihan vähän viilattu ylöspäin joten en tehnyt mäntään viistettä ja hyvin se vääntää. Jos sitä pakoaukkoa ei ole viilattu ylöspäin niin sitten voi harkita viisteen tekemistä mäntään. Jos meinaat laittaa mufflerin niin sitten se pakoaukko pitää viilata saman kokoiseksi kuin pakoputken alkukäyrä on sisältä. Muuten siitä ei ole kauheesti hyötyä.

Aika raskaat välit meinaat laittaa, mulla on 13/34 välit ja kaupunki/lähiö ajeluun vielä kelpaavat ja jaksaa vielä kiihtyäkin hyvin. Jos ajaa pitkiä matkoja niin sitten vois laittaa 28 rattaan taakse.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 12.8.2012 21:22

selvä juttu. taidan vaan avartaa imun ja leventää sitä sisäpuolelta ja pakoakin vaan leventää sisäpuolelta.
Männän helmasti sit sen verran otan pois ku näkyy imuaukosta kun mäntä YKK ja viisteet huuhteluiden sekä paon kohdalle männän lakeen.
minun tuna kilju jo ku pien sika 13-34 väleillä ja 14mm kaasarilla ni aattelin nyt vähän raskaampia testata, jos ei jaksa vetää ni sit keventää pikkase välitystä tai nostaa viritysastetta(laskee kantta) :seko:
Tunturi SS - projekti
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 14.8.2012 22:03

taas päätti sitte mäntä sanoo sopimuksen irti. Minkäs laatusia mäntiä voimakone myy? ku ei noita mopparin puolen vuoden mäntiä kiinnostasi ostaa.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 15.8.2012 16:03

Voimakoneella myydään step two mäntiä jotka on sitä tuttua ja turvallista laatua.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 15.8.2012 18:59

Entäs mitäs noi nakkilan pyörä ja mopo männät?

Ja sitten otin tuon vinkua saaneen metrakitin pytyn käyttöön että mikähän olis vialla kun ei ota minkäänlaista piikkiä? Mahtaiskohan 4mm korotus vaikuttaa kun näkyy männän renkaat alakuoliossa ja yläkuoliossa näkyy männän helmaa? Ja mäntänä on moposportin l-profiili.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 16.8.2012 17:41

Kysy sieltä nakkilasta mitä niillä on tarjolla.

Oletko sä sylinteriä korottanu vai mitä? Silloin männänhelmaa pitää lyhentää ja sylinterin ylätiiviste pintaa sorvata. Se varmaan vaikuttaa asiaan.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 16.8.2012 19:44

No siis jouduin ottamaan 0,3 milliä pois alapäästä kun imuaukko hitsattiin kuntoon. Mutta ongelma ratkes kun laitoin 2mm korokkeen pytyn alapäähän.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 17.8.2012 14:40

No hyvä että ratkes. Mistä mahtaa johtua seuraavanlainen ongelma: kun kolmos vaihde on päällä ja pysäyttää niin vaihdepoljin ei enää suostu liikkumaan. Sitten kun mopoa työntää eteenpäin niin sitten saa vaihteen vaihdettua. Välivapaita löytyy aika usein. Kyseessä on siis kolmella vaihteella oleva kone.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mts98 » 19.8.2012 13:46

Moro. Nyt tarttes apua että onkos täma "halpa" ollakseen suomesta ja hintansa arvoinen? :s http://www.x-moto.fi/store/product_info ... o2rvoinen?!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista