Zoner v2 kirjoitti:Viisaammat vastaa:
Eli veljen kanssa tuli keskusteltua imukanavasta ja sen hiomisesta. Hän sanoi, että imukanavat pitää olla epätasaisia tarkoituksella, että pyörteitä syntyy.
Eli kumpi on parempi imukanava: epätasainen vai 240 asti hiottu tasainen imukanava?
Ja toinen juttu: pytyn ja lohkon huuhteluiden koot on hieman erikokoiset. Noin 1mm lohkossa on suuremmat huuhtelut, kuin pytyssä. Uskaltaako ottaa pytyn huuhteluista pois vai kannattaako alkaa täyttelee jollain?
Millä porukat yleensä täyttää lohkoja? kemiksellä?
Sori näitä kysymyksiä, mutta tuoko imupuolen työstäminen paljon lisää huippuja viilatulla motorforce plus 50cc:llä?
Jaa-a. Imukanavan epätasaisuus on suhteellista. Yleensä epätasaisuudella tarkoitetaan jotain juuri ja juuri sormella tuntuvaa karheutta. Sopiva jälki on suurinpiirtein sellaista mitä saa kun valaa alumiiniä laadukkaasti. Se on useimpien mielestä tasaista. Eli jos nuista kahdesta pitää valita niin se on tuo 240 asti hiottu imukanava. Mitään
koloja ei saa näkyä. Dremelin hiomarullaa kehiin vain.
Dremeli käteen ja pytystä huuhtelukanavia isommiksi. Teet kanavista symmetriset ja jouheat niin ei mitään kovin vakavaa pitäisi tapahtua. Huuhtelunlähtöjen viilaaminen on ihan eri asia mitä varsinaisen mutkan viilaaminen tai huuhtelusuuntauksien muuttaminen. Dremeli käteen ja porras pois vain. Tietysti, jos on sitä mieltä että hommasta ei tule mitään niin pytty kiinni vain. Millin kemiskikerrosta lohkoihin ei kannata laittaa, sillä saa aikaan vain konerempan.
Imupuolen työstämisestä ei ole mitään hajua kun ei ole mitään hajua siitä, mitä olet tekemässä. Mikä kaasari, minkälainen pytty, mitä haluat saada aikaan, mitä työstövälineitä käytössä, mitä sitä ja mitä tätä. Kerro nyt ensinnä edes että mistä moposta on kyse.