Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Voihan sillä ajaa jos ei repeä enempää. Tärinästäkö repesi? Harmi kun myin juuri oman rajoitetun CDI:n, samalta paikkakunnalta kun näyt olevan.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Todennäköisesti tärinästä tai muusta rasituksesta. Sylinteristä kierteet menny, joten putki on vähän huonosti kiinni. Ihmettelin miksi äänet on noussu ja yritin laittaa putkeakin paremmin kiinni, jos se siitä johtuisi. Lopulta huomasin välipillissä halkeaman.
No, onneksi löytyy pari teharia tuolta varastosta, joten ei tarvi niitä ostaa.
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Mitä keksitte pakoaukon tiivisteeksi kun sylinterin ja pakoputken välinen liitos vuotaa? Ei valmista tiivistettä markkinoilla, kyseessä tasotiivistepinta, tiivistepaperi ei kestä kuumuutta, jotakin kuumuutta kestävää massaa ?
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Ihan melkein joka kunnon tavaratalosta saatavaa pakoputken paikkaus/asennustahnaa. Kestää n. 1000 astetta kuumuutta joten kyllä pysyy.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
2t-öljyä se asennustahna ei kestä, kemisk todettu aika toimivaks
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Ei ei ei, ne asennustahnat kovettuvat samoin kun kemiski. Ei sellaista voi laittaa kakstahtisen pakoaukon tilkkeeksi kun mäntää ja tiivisteitä pitää vaihtaa sen verran tiuhaan.
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
Ite oon todennut Permatex ultra cooper tiivistesilikonin todella hyväksi kun olen sillä pakoaukkoa ja alkukäyrää tiivistellyt
. On tehty kestämään öljyä todella hyvin. Kuumankestävyys 370 mikä on kyllä riittänyt ettei ole palanut. Putken avaaminen/irroittaminen on helppoa tiivistämisen jälkeen. Motonetistä tuota saa.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Menee vähän räpeltämiseksi pakoputken tiivistys massalla. Osta siihen sellasta pakoputkeen tarkoitettua kuumankestävää tiivistepaperia ja leikkele siitä tiiviste.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Kyllähän sellasta kuumakestävää tiivistepaperiakin saa? Tai on ainakin saanut?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Mä ostin, tai sain, palasen joskus tarvikeliikkeest mutten saanut sitä kestämään ainakaan Street Magicissä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ernst Hemingway
- Liittynyt:
- 6.4.2014 9:20
Kylläpä keewayhin tuli eloa, kun vaihdoin giannelli go putken vakion tilalle. Toki poistin giannellin alkupäästä pienen kurin pois häiritsemästä. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, skootteri toimii nyt niin kuin sen pitääkin. En edes halua enempää nopeutta, nyt menee ehkä 50-55 ja kiihtyy entiseen verrattuna hienosti.
Pieni ja mukava yllätys näytöstää olevan se, että bensankulutus laski?? Minähän en ymmärrä moottoreista juurikaan mitään eli mihin perustuu bensankulutuksen pieneneminen?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Moottorissa riittää nyt tehoa pidemmällekin ja sama nopeus kerääntyy pienemmällä kaasulla, yleensä tämän takia bensankulutuskin vähenee. Voi myös johtua jo valmiiksi surkeasta vakioputken suunnittelusta, joka vain lisää bensankulutusta. Toivottavasti on kaasari muuten säädöissä uuden putken kanssa, yleensä vaatii vähintään pari numeroa isompaa suutinta.
Ernst Hemingway
- Liittynyt:
- 6.4.2014 9:20
Tuosta kaasarin säädöistä.. mietinkin, että "onko pakko säätää".. kun nyt tuo tuntuu pelittävän juuri niinkuin pitääkin, kiihtyy hyvin ja nopeuskin kasvoi sopivasti. Onko jotakin haittaa, jos en tee kaasarille mitään?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kyllä haittaa, kone käy laihalla, käy liian kuumana ja todennäköisesti leikkaa kiinni. Se säätäminen on sen koneen kunnossapitämiseks, ei se lisää nopeutta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ernst Hemingway
- Liittynyt:
- 6.4.2014 9:20
Reetuhai2 kirjoitti:Kyllä haittaa, kone käy laihalla, käy liian kuumana ja todennäköisesti leikkaa kiinni. Se säätäminen on sen koneen kunnossapitämiseks, ei se lisää nopeutta.
Ok, tämä selvä, kiitos kommentista Vielä aloittelijan kysymyksiä: onko pakko vaihtaa suutinta isommaksi.. vai voiko riittää kaasuttimen säätäminen (seosruuvi/neula..)?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista