siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Itellä on kyseinen pyssy mutta motonetistä ostettuna ja kympin halvempana. Onhan se ihan kätevä peli pieniin maalinpoistoihin mutta soodaa kuluu jonkin verran että se kannattaa ottaa huomioon jos enemmän puhaltelee. Itellä ei kunnon varusteita oo kuitenkaan ollu niin vähä vähemmälle jäänyt ku tarvis kunnon naamarin koska sitä soodaa tahtoo mennä vähän jokapaikkaan. Ja ehottomasti kompressoriin vedenerotin, tukkii muuten vähän väliä ja sitte on hidasta hommaa puhallus.
Mun galleriasta taitaakin löytyä pari kuvaa niin näkee vähän jälkeä.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
nevssons kirjoitti:hessuhopotin kirjoitti:Voisko joku asioista selvillä oleva kertoa mistä saisi miranolia tai vastaavanlaista maalia oranssina?
Jos ei kaupan hyllyiltä löydy, niin voit kysella mahdollisuutta tilata maalia kauppaan. K-raudasta ja tarjoustalosta ainakin pitäisi kuuleman mukaan onnistua.
Me maalattiin juuri Chevyn 5,7 Litran V8 lohko, imusarja ja kannet Miranolilla, joka sekoitettiin ihan K-Raudassa. Etsit sen RAL-Koodin jonka värin haluut, ja menet sinne tiskille sen koodin kanssa, niin he sekoittaa sen värin sulle. Ohentaahan sitä vähän tarvii, mutta muuten toimii loistavasti.
Miranol kestää varmasti myös Mopon koneessa, kun se kerta kestää myös tuollaisessa V8 kisamoottorissa.
riksu26
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.7.2012 21:56
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Laajempien pintojen käsittely on tosin varsinaista näpertelyä koska soodasuihku on varsin pistemäinen.
Olisko sitten mitään muuta tapaa, kun tuo soodapuhallus?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos nyt ihan harrastuksena rupeaa laajoista pinnoista maalia poistelemaan, niin kierrättävä puhalluskaappi ja lasikuulapuhallusvälineistö ovat ihan suositeltava hankinta. Tosin tässä kohtaa kustannuksia kertyy jo sen verran, että puhalluksia tehdään käytännössä viikottain. Mikäli tarkoituksena on vain mopon tai skootterin katteiden maalinpoisto ennen uutta pintakäsittelyä, aiemmin esitelty soodapuhallusvälineistö on ihan rittävä. Tarkoitin näpertelullä lähinnä sitä että laajojen pintojen käsittely ottaa aikansa, mutta on takuuvarmasti mukavampaa pyöritellä pistoolia ja antaa soodan tehdä työnsä kuin hinkata maalia pois hiomalla. Nordblast mainostaa itsekin tuon pistoolin soveltuvan pienempien yksittäisten osien putsaamiseen, automaalaamoille ja koripajoille on sitten ammattikäyttöön tehtyjä laitteistoja.
Yksinkertaistaen, hintaansa nähden erittäin hyvä laite kunhan tiedostaa sen rajoitteet. Siimo- mainitsikin jo vedenerottimen tarpeellisuuden, samaten kunnollinen suojavarustus on tarpeen koska hienojakoinen soodapöly ei ainakaan edistä hengityselinten hyvinvointia.
riksu26
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.7.2012 21:56
Aivan. Pitää sitten miettiä tuon laitoksen hankkimista.
Atte1
- Pyörä:
- MBK Nitro -06
- Liittynyt:
- 4.9.2012 17:11
Eli ei siis vaikuta mitenkään lopulliseen kiiltoon kun pohjamaalin hioo mataksi noin. 1000 hiomapaperilla ?
Ja sitten vielä että, kun ns. "märältä märälle metodilla" maalaan, niin pintamaali pitää vetää 15 min kuluessa pohjamaalista niin kerkeekö siinä antaa maalin kuivaa vähäsen, hioa mataksi ja kuivata pinnan puhtaaksi sinä aikana ?
Anteeksi ehkä jopa hieman tyhmät kysymykset mutta jos apua saisi
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Siinä kun maalaat maalikerroksia, niin et pysty hiomaan välissä. Mutta suosittelen tekee silleen, että aina kun vaihat ikäänkuin "maalin laatua", eli vaikka pohjamaalista oikeaan pintamaaliin, niin siinä välissä annat kuivaa. Sitte hiot mataksi ennenku maalaat sen varsinaisen pintamaalin, ja sama uudestaan ennen lakkausta. Lopuksi lakkauksen jälkeen pitää vielä hioa se lakkakerros mataksi. Sen jälkeen kun kiillotat ja vahaat, niin ei oo appelsiinia ja kiiltää todella hyvin ja näyttää tosi hyvin tehdyltä, jos on hiottu jo ennen maalausta hyvin!
makeli2
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125 -06
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 21.12.2011 16:00
mistä sais hommattuu pulverimaalausteippii. tilasin jenkeist pari rullaa mut nyt selvis et toimitus menee toukokuun puolel. jos joku vaiks sais joltai maalaamolt nii voin kans maksaa siit
Husse projekti!
viewtopic.php?f=93&t=84502Jokaseen pyörään jätetään oma leima! :)
comanche888
- Pyörä:
- KTM 450 EXC
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 19.5.2009 1:02
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Minkälaista maalia minulla kannattaa ostaa mopoprojektiin putkeen ja runkoon?
Runkoa ei ole tarkoitus maalata kokonaan vain ainoastaan hioa ruostuneet kohdat pois ja maalata päälle mahdollisimman saman värisellä harmaalla. Mitä maaleja tähän tarvin ja mikä on parasta estämään ruostetta?
Entä millä pakoputki kannattaa maalata? Maalasin viime talvena sen mastonin kuumakesto spräyllä ja lämmitin maalin kiinni putkeen ja annoin kuivua viikon, mutta ei se maali kovin hyvin pysynyt ja putki on aivan ruosteessa uuestaan..
Pensellillä maallattuna pysyy varmaan paremmin? vai?
MopoEnska
- Liittynyt:
- 21.8.2012 14:56
Putki oli päässy ruostumaan ja nyt se pitäis hiekka puhaltaa. Sen jälkee tietenki se pitäis maalaa. Olin itte kelannu maalata sen tällä:
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 37584.html , mut pitääko siihe laittaa jonku sorti pohjamaali, jos tarvii nii mistä löytää kuuman kestävää pohjamaalia pakoputkeen?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Kyllähän sen kilikolinkin luulisi pysyvän putkessa jos on tehnyt täysin ohjeiden mukaan. Mulla olis tossa rojektina alkukäyrän ja väliputken maalaus ja aion sen tehdä kutakuinkin seuraavanlaisesti: useita maalikerroksia peräkkäin, kuivuminen yön yli jonka jälkeen maalin kovetus uunissa n.200c asteessa. Tuskin noita maaleja myytäisiin 650 astetta kestävinä jos niistä ei olisi siihen. Noh sittenpähän näkee kestääkö vai ei.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Riittääkö muuten tyyliin kuumailmapuhaltimella tai mopon omilla pakokaasuilla lämmitys? Kun ei ehkä äiti antais laittaa keittiön uuniin, eikä muuta uunia ole..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
En usko että tulee kestämään kauaa ennen kuin maali jo lohkeilee pois jos ei uunita, mutta voihan sitä putkea korjausmaalata aina silloin tällöin niin pysyy nättinä.
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Omasta kokemuksesta voisin sanoa että vaikka kuinka hyvin maalaat kuumakestomaalilla ja lämmität putkea niin ei se maali tule pysymään siinä kovin kauo. Itellä meni yhessä kesässä aivan ruosteeseen putki, kun todella hyvät pohjatyöt tein siihen ja lämmitin sen oikeen, mutta ajossa kaikki kivet jne ku osuu siihen ja hajottaa maalipintaa alkaa se putki ruostumaan. Täytynee joka talvi maalata putki uusiksi jos haluaa hienona pitää sen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista