Viritystoimenpiteitä seuraavassa järjestyksessä. Luulen että alat olemaan tyytyväinen viiden-kuuden ensimmäisen pykälän jälkeen.
1. täydellinen moottorin kunnon tarkistus ja tarvittavat korjaustoimenpiteet
2. moottorin säätäminen (kaasutin, sytkä, yms)
3. Männän imuhelmasta 3mm pois
4. Sylinterin yläpään ja kannen laskeminen. Sopiva puristussuhde 13-15:1, eli palotilan tilavuus 3,5-4cc. Kannen laskun jälkeen sytkä säädettävä uudelleen.
5. Kunnollinen 14mm kaasutin sekä hyvä imukaula.
6. Todella matalalta vääntävä putki (minulla on yksi tähän sopiva putkula, sen voisin jopa myydä...)
7. Jos ei vielä riitä, voi pakoa korottaa pari milliä sekä leventää sopivasti. Lisäksi imua voi viilata hieman (pari milliä) alaspäin.
8. Seuraava askel on viilata pytty kunnon laajavääntöpytyksi, mukaanlukien sylinterin korottaminen laittamalla alatiivistepintaan koropala. Tätä tuskin tarvitsee ja annan lisäinfoa tarvittaessa. Tämä on jo kierroksia enemmänkin nostava toimenpide.
Lisäksi kannattaa lueskella foorumia mahdollisimman paljon, varsinkin tätä topikia sekä viilaustopikia, teharintekotopikia sekä pro-viri topikkia.