Bärräxä
- Pyörä:
- Aprilia RX -07
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 8.9.2010 22:20
Morjes , mikähän vois olla räxässä vikana (Derbin tekniikalla). Ei lähde käyntiin ollenkaan pihalta ilman käynnistyssprayta(Aikaisempina talvina lähtenyt huoletta , parhaillaan -34) Savuttaa hävyttömiä määriä, sammuilee kesken ajon, rötää ja röpöttää aivan järkyttävästi. Käynny itelläni mielessä oiskon männänrengas poikki, että vaikuttaako noin?
Kohon , kohon neulan ja kohon akselin olen vaihtanut, putsannut ilmanputsarin, vaihtanut imukaulan kumin, kokeillut eri suuttimia,vaihtanut tulpan ja myös tulpan hatun ja johdon, putsannut kaasarin paineilmalla läpikotoisin, säätänyt kaasarin laidasta laitaan. Eli alkaa keinot olemaat suht lopussa itseltäni.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Mikähän vois olla vikana, kun kylmänä ei lähe käyntiin kuin työntämällä. Polkimesta ei edes hörähdä... Suuttimena 115, kuriton putki ja malossin vapaavirtausputsari. Röpöttää jonkin verran ajossa, mutta ei suuremmin haittaa. Neula toiseksi alimmassa. Ryyppy ei oo toiminnassa, pitäisikö käydä ostamassa uusi ja laittaa kunnon säätöihin?
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
tartteeko ton TK:n kanssa isompaa kaasaria vai voiko vakiokaasarilla ajaa huoletta(16mm)?? jäi vähän mietityttää kun yks asiantuntija sano että petilaakerit menis ajan kanssa hajalle jos tolla teharilla ajelen. eikai ne miksikää pitäs mennä kuhan voitelu on kunnossa ja tarpeeksi iso suutin jne? valaiskaa minua
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Nää asiantuntijathan on yleensä jotain vanhaa kansaa jotka on virittäny pveitään vuonna nakki. Kyllä noi laitteet kestää aivan loistavasti jonkun turpokitin. Alakertaan koskeminen tulee aiheelliseksi vasta 70cc vireillä ja laiskalla 70ccllä vasta 15k jälkeen.. kaasaria ei tartte vaihtaa. Säädät vain oikein. Kaasarin vaihtokin on aiheellista vasta 70cc vireillä/erittäin korkeaviritteisessä 50ccssä (mm. Kisapytty, vahvistettu alakerta yms. )
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Eiköhän se tuo ole, mikä mukaan tuo olisi.
ilumasamuli
- Pyörä:
- Orion RX50 , Keeway RY6 , YAMAHA DT 50R
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 30.12.2011 20:53
Moi mulla yamaha dt ja pitäs saada valoille sähköt tehtyä ? mistä jännitteensäädin ja millanen ? halpa ja miten asennetaan? Mopo käy ja kiertää lämpimässä tallis hyvin ja on toiminu aikasemmin moitteetta, nyt ajossa pätkii/niinku kävis aivan liian rikkaalla ku yrittää piikille kiidhytykses ja suuremmilla vaihteil toimii paremmin...
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
jos lämpimässä tallissa toimii hyvin, niin koitappa ekaks heittää pahvia syylärin eteen, ja sit jos vielä rötää niin vähän pienempää suutinta.
Sähkösysteemihän tuossa on 12 volttia? Eikös etuvalolle voi periaatteessa vetää virtalukolta virrat, koska siihen tulee 12V plussa ja miinus. Näin ainakin omassa pyörässäni tehty.
Ja sit tähän mun omaan
kysymykseen; Missä on vika, kun tulpat ei kestä? Pääsuutin tuntús olevan just sopivan kokonen. Tulpat kestää ajoa noin 2 tuntia, sitten rupeaa paukuttamaan kun päästää kaasun pois eikä pysy tyhjäkäynnillä, röpeltää ja sammuu. Tulpanvaihto ja taas toimii.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Onkohan mulla mopo jotenkin paskoissa säädöissä, vai mitä helvettiä ku taas tuntuu että on karstottunu. Myöskin -12 asteen pakkasella sai 35 kertaa polkasta että käynnisty.
Tosiaan sunnuntaina poltettiin ainaki osan karstoista putkesta, nyt taas tukkiintunu vähäsen. Polton jälkeen pääsin tasasella 75 mittariin. Nyt pääsee enintään 70, ja mopo on niin perkeleen laiska. Koulusta tullessa pärräilin 65 mittariin, vähän hiljensin ja annoin taas kaasua niin jäi nopeus 60 mittarin mukaan eikä noussut sitten yhtään.
Tosin kylmänä tekee samatin kuin ilumasamulilla, mutta kylmänä. Jos lähtee pari minsaa lämmitetyllä vehkeellä kiihdyttämään niin röpöttää varmaan 6 tonnin kohdalla ja pitää läppiä isompaa silmään. Tosin tuo on varmaan normaalia koska todella nopeaa lämpenee ja röpötys katoaa.
Suutin on sama 85 mikä oli kesälläkin kurittomalla, nyt on karstottunu kuriton, mutta tuntuu kyllä röpöttävän sen verran että bensaa kyllä saa.
Ja ei kai tuohon karstottumiseen vaikuta se että keskinopeus tippu 70-75:stä 50-55 km/h:n näin talvella. Tulee kyllä reviteltyä ja huudateltua sen verran että luulis olevan karstottumatta, ja ajan kyllä välillä niin pitkiä matkoja että pitäis karstojen palaa. Koulusta tullessaki mopon sammutettua nous vielä jonkin aikaa savua putkesta, voisko olla että siellä joku palaa vai karkaaka pakokaasu vaan erittäin hitaasti?
ilumasamuli
- Pyörä:
- Orion RX50 , Keeway RY6 , YAMAHA DT 50R
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 30.12.2011 20:53
Malossi 80, keihin 28 ja 122 suutin, kiihtyy asfaltilla kun ei suttaa nii ei röpötä mut jäällä/ lumella ajosta ei tuu mitään ku pätkii. Sähköinä dt vakiot mutta pelkästään staattorilta tulevat johot boxiin ja virtalukkoa ei ole yms mitään muita sähköjä, help kiitos
jamppa123
- Pyörä:
- Derbi X-Race sm -06
- Liittynyt:
- 2.7.2010 14:24
onko terpistä menny kampiakselin laakeri kun rupesin tänään käynnistämään ja kun sain käyntiin kuulu pari naksausta ja kun sammutin mopon ja kun käynnistin uudelleen niin rupes nakutus kuulumaan kokoajan, nakutus kovenee kierroksia nostattaessa
ei riemulla rajaa, kun Derbillä kumi palaa
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Ei se nyt viikossa karstoitu. Polttele vielä kerran kunnolla karstat pois jos epäilet että niitä siellä on. Varmaan vaan säädöistä johtuu, ettei vedot ole parhaimmillaan. Ja tienpinta vie kanssa helposti huippuja näin pienimoottorisilla vehkeillä, jos on vaikka edes sentti lunta maassa. Eikä saa myöskään unohtaa myötä/vastatuulta.
Ja tosi faktahan on se, että pyörä kulkee joskus kovempaa ilman mitään hyvää syytä.
Ja voisko olla tosta detsistä veikkaisin, että suutin hieman liian iso, tai sähköt huonosti suojattu ja ottaa jostain kohtaa häiriötä.
Ja derbistä kannattaa painella jalalla sitä käynnistyspoljinta kun pyörä on käynnissä, ja katsoa että muuttuuko ääni. Vois hyvinki olla näin kylmillä keleillä käynnistyspolkimessa jotai häikkää. Jos ei nakutus lakkaa sillä, niin ei kannata kauhiasti ajella ennenkuin tietää missä se vika on.
Ja nostellaas taas tätä:
arsori kirjoitti:Ja sit tähän mun omaan
kysymykseen; Missä on vika, kun tulpat ei kestä? Pääsuutin tuntús olevan just sopivan kokonen. Tulpat kestää ajoa noin 2 tuntia, sitten rupeaa paukuttamaan kun päästää kaasun pois eikä pysy tyhjäkäynnillä, röpeltää ja sammuu. Tulpanvaihto ja taas toimii.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
jamppa123
- Pyörä:
- Derbi X-Race sm -06
- Liittynyt:
- 2.7.2010 14:24
siinä on se käynnistyspolin vittumainen ja se ei välillä toimi ja tänään happasin sitä vähän vasarassa että josko se rupeais toimimaan niin saattaa olla siinä kyllä vika
ei riemulla rajaa, kun Derbillä kumi palaa
ilumasamuli
- Pyörä:
- Orion RX50 , Keeway RY6 , YAMAHA DT 50R
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 30.12.2011 20:53
Kokeilen vaihdella suuttimia.. ONKO 12v sähköille ohjeita miten sais tehtyä että saa valot eteen ja taakse...
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Jaa en kyllä tiedä mitä tuo mopo laiskottelee.. Kulkee 5:lla ja 6:lla yhtä lujaa vaikka 12/65 välit
5:lla viitin ajaa 66km/h mittariin ja sitten vaihoin kutoselle, jolla meni 67-68 km/h, isommalla tiellä jopa 70.
No, ei kai se nyt näin talvella paljoa haittaa. Vituttaa vaan ku muutenvaa niin laiska.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista