Pro-virittäminen

@leks1
Liittynyt:
10.2.2008 20:33

ViestiKirjoittanut @leks1 » 19.5.2008 19:12

Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 19.5.2008 19:29

Tume34 kirjoitti:Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.
Tällä topikilla ei ole mitään tekemistä Derbisi kanssa.

Nyt voit painua mallikohtaiseen topikkiin kyselemään. Se löytyy täältä.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 19.5.2008 19:54

@leks1 kirjoitti:Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.


Tässä repes. :)
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
GhostRanger
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
14.5.2007 18:55

ViestiKirjoittanut GhostRanger » 19.5.2008 19:59

selittäkääs mulle miten huuhtelupumpun kuuluu toimia?
isoisän autotallin vintiltä löytyi 2 sylinteri puch kone jossa moinen huuhtelupumppu on, mistä tuohon saisi varaosia?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.5.2008 20:06

GhostRanger kirjoitti:selittäkääs mulle miten huuhtelupumpun kuuluu toimia?
isoisän autotallin vintiltä löytyi 2 sylinteri puch kone jossa moinen huuhtelupumppu on, mistä tuohon saisi varaosia?

Eli kyseessä siis ? : http://home.sprynet.com/~inniss/sears.htm
Onko tarkempia tietoja tuosta koneesta / kuvia yms. ?
DKW:n huuhtelumäntäisistä koneista Suomeksi juttua :
http://www.mediafire.com/?dktrxyz9kjx Tuosta selviää toimintapuolta kohtalaisen paljon.
Varaosien suhteen http://www.elisanet.fi/voimakone/ on varmaan paras paikka.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 20.5.2008 8:32

@leks1 kirjoitti:Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.


tää jos mikä on PRO:ta ihan jo mopon mallin mukaan!!!!

..ei ehkä pro tuunausta vaan taitaa olla edellytykset pro-tunaroinnin puolelle...
...Er houston we have a problem here...
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 16.6.2008 17:35

Tällaisen cdiin olen tehnyt. Ajattelin, että jotakuta kiinnostaisi nähdä, että tämä on oikeasti mahdollista.

http://img294.imageshack.us/img294/5819/p1040407or5.jpg

Ohjeet löytyy sivulta:http://transmic.net/gbindex.htm

16f628 v5.3 cdi, jossa on PIC16f628 v6.4 ohjelmisto. Purin ohjelmiston, otin selvää toiminnasta ja tein excel taulukon ennakoiden laskemista varten.

Vauhtipyörään lisäsin magneeton ja magneeton koppaan anturin. Se tekee pickup signaalin cdi-boksille.

Toimii kyllä, mutta pakoaukonsäädin ei toimi tuolla boksilla. Oskilloskoopilla tutkailtiin alkuperäisen cdiin signaalia ja koitettiin signaaligeneraattorin kanssa antaa pakoaukonsäätimen tietokoneelle signaali millä sen olisi pitänyt avautua, mutta ei se avautunut. Nyt on hakusessa cagivan cdi boksi, että saisi selville millaiset komponentit sen signaalin tuottaa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 16.6.2008 18:26

Onnes en vihaa mitään niin paljo ku PIC-piirejä, ja ERITYISESTI tuota 16F628-mallia :D.

Mutta eipä siinä, kai tuo ihan toimiva on. Joskus viimekeväänä sain itsekin ohjelmoitavan cdi:n piirilevyn lähes valmiiksi mutta sekin projekti on nyt jäänyt.
Dank memes melt steel beams.
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 16.6.2008 19:41

Miksi sä PIC-piirejä vihaat? Mun mielestä toi on erityisen hyvä piiri. Ei tarvi erillistä kidettäkään, kun on sisäänrakennettu. Halpakin vielä, taisi olla halvin mitä saa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 16.6.2008 21:42

En ole ikinä vaan tykännyt etenkään niiden ohjelmoinnista, en tiedä miksi mutta tuntuu että yli 60% yrityksistä kusee aina jotenkin vaikka ei mitään pitäisi olla pielessä. Saattaa vaan olla ettei koodi mene sisään ja hetken päästä se sitten meneekin.

Itse oon suosinu atmelin mikroprosessoreita.
Dank memes melt steel beams.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 17.6.2008 19:15

[Seba< kirjoitti:Moro paljon manki kulkee suunnilleen näillä vireillä:
Ohitin
DRp alakautta menevä tehoputki
16/42 välitykset
19mm jing merkkinen kiinalainen kaasari + Power Filter

PS : olen aikonut vaihtaa 35p takarattaan taakse tai mikä teistä sopisi parhaiten 16 piikkisen eturattaan kanssa jos haluu nopeutta lisää? :)


Miksi tänne topicciin tämän postasit, mene mankitopicciin??

Huoahh..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
radikaali
Liittynyt:
5.4.2007 13:57

ViestiKirjoittanut radikaali » 18.6.2008 14:14

SellYourSoul.90 kirjoitti:
[Seba< kirjoitti:Moro paljon manki kulkee suunnilleen näillä vireillä:
Ohitin
DRp alakautta menevä tehoputki
16/42 välitykset
19mm jing merkkinen kiinalainen kaasari + Power Filter

PS : olen aikonut vaihtaa 35p takarattaan taakse tai mikä teistä sopisi parhaiten 16 piikkisen eturattaan kanssa jos haluu nopeutta lisää? :)


Miksi tänne topicciin tämän postasit, mene mankitopicciin??

Huoahh..


Seba poika vähä hukassa, ku puhutaa pro-virittämisestä , niin tulee kyselemää et paljo manki kulkee :_D sinunhan se pitäisi tietää jos ne virit sulla on, ja nelarissa ei ole niin suurtamerkitystä missä se putki menee, vaikka menis penkin verhoilujen ja pehmusteen välistä, kunhan on hyvin virtaava, kannattaa kasvattaa hitusen venttiili välystä , koska isompi kaasari, muuten et saa kaikkea iloa irti, ja eikös mankissa sitäpaitsi ole 16 millinen imuventtiili, jolloinka ei oo mitään apua 19 mm kaasarista, muuta kuin bensan syönnissä, ja tukkee powerin paljon nopeammin, sinuna vaihtaisin koko koneen sellasee kiinan 110cc
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 18.6.2008 16:02

Nii. Ja kaksitahtisessahan putken reitillä oli väliä, jos ymmärsin oikein..? oliko se niin että yläkauttasella vääntöä ja alakauttasella kierroksia, radikaali?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 18.6.2008 17:35

Just.

Aletaan olla asian ytimessä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 18.6.2008 17:54

laitetaan tänne, kun nyt sattuin sopivasti käymään...

oli sitten paskonut yläpään neulalaakerin -> myös mäntä tietysti atomeiksi, siitä joskus 2005 vuonna tekemästäni läpättömästä powerista, onneksi ei ollut muuta vahinkoa tehnyt ainakaan tällä tietoa (pytty ainakin on ehjä ja toivottavasti myös kiertokanki)

kaveri oli vaihtanut tulpan siihen, kun oli hieman kuulemma alkanut ampumaan putkeen välillä ja tuntunut laiskalta muutenkin ja heti oli kuulemma voimat tulleet takaisin :D

oli sitten ehtinyt vetää ympärikin sillä jo kerran, kun oli innostunut vaihteeksi leikkimään :P sitten oli alkanut kuulumaan pientä kalkatusta ja lopulta oli sammunut lennosta siihen paikkaan, ihmekkös tuo, jos kaasussa ei tunneta kuin on ja off asennot :D
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista