Viilaustopic

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.2.2012 16:38

Imukanavan epätasaisuudella saadaan käsitykseni mukaan aikaan "golf-pallo efekti" ja virtausvastus pienenee ainakin teoriassa, käytännön vaikutukset tuskin ovat kummoset.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 25.2.2012 16:58

Slerpa_ kirjoitti:Imukanavan epätasaisuudella saadaan käsitykseni mukaan aikaan "golf-pallo efekti" ja virtausvastus pienenee ainakin teoriassa, käytännön vaikutukset tuskin ovat kummoset.

Jeps, tuota ideaahan käytetään lentokoneissa, joissa pinta ei olekaan ihan sileä vaan täynnä pieniä kuoppia (luokkaa muutama milli). Kuitenkin mopon imukanavassa virtaus on melko erilaista, ja tarvittavien pyörteiden koko on pienempi. Eräs kokeilemisen arvoinen idea voisi olla imu ja huuhtelukanavien lasikuulapuhaltaminen - meinaan melko isoilla lasikuulilla. Niin kauan kuin ei lähdetä hakemaan niitä viimeisiä prosentteja, kannattaa imukanava pitää sileänä. Onpahan vähemmän asioita jotka voi mennä pieleen.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 26.2.2012 1:32

Kuva

Onks nää nyt sitten ne sellaset avohuuhtelut :D ? Kannattaisko tommosia lähtä yrittään tekemään tuohon noppelin pyttyyn? Sehän on kuin peeveen vakio läpätön pytty eli vain 2 huuhtelukanavaa ja sylinterin takaseinämällä olisi hyvin tilaa tommoset viilata. Jos tuon imuaukon laajentaa takahuuhteluksi niin sehän silloin vaatii läppäventtiilin imukanavaan jota en jaksa alkaa tekemään mutta jos tekisin nuo pelkät sivuhuuhtelut? Oisko merkittävää etua? Miten ne kannattais (yrittää) suunnata? Myötäilemään päähuuhteluiden suuntausta vaiko enemmän ylöspäin?

Tuossahan tarvitsisi saada ennen kaikkea vääntöä, mutta pitäisi tuo saada kiertämäänkin jonnekkin. Pako ei ainakaan ole vielä kamalan korkea, ehkä 14,5mm ja sitä en ainakaan enää korota, mutta mitä imukanavalle kannattais tehdä väännön lisäämiseksi? Leventää, minkä kokosta kaasaria ajatellen? (nyt on 12mm :D ) Ja ja, onnistuisiko semmoinen mitenkään että jos viilaisi pytyn mahdollisimman vääntäväksi ja putkella sitten hakisi lisää kierroksia? Pitää varmaan putkitopicissa tätä miettiä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.2.2012 1:46

Boostportit takaseinässä oikein ajotettuna ja suunnattuna antaa jonkinmoisen teholisän. Itse muistelisin, että boostportit suunnataan ylöspäin auttamaan huuhteluiden toimintaa, ja lykkäämään huuhtelupatsasta pakokanavaan.

Kahdellakin huuhtelulla on menty kovaa, joten sen puolesta tollaset voi olla aika turhat työ/hyöty suhteessa.

Btw, onko tämä se noppelinpytty, mistä oli jo puhetta aikasemmin joskus, ja mikä on ihan silmittömän väljä? Ennen ei sitä kannata mitenkään enempää alkaa työstämään kun sen pytyn saa timmiksi porautettua.

Ja ja, onnistuisiko semmoinen mitenkään että jos viilaisi pytyn mahdollisimman vääntäväksi ja putkella sitten hakisi lisää kierroksia?
paras tulos varmaan saataisiin, kun laitettaisiin molempiin sama tehoalue. Muutenhan putki toimii pullonkaulalle väännöissä, ja pytty kierroksissa.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 26.2.2012 2:06

Joo on se se kuuluisa väljä pytty mutta kyllä se porauksen ja uuden männän tulee saamaan jos nyt jaksan edes ruveta taas laittamaan sitä. Aattelin vaan että nuo vakio huuhtelut ainakin vaikuttaa aika pieniltä että vaikka tota imua kairaiskin ja laittais isomman kaasarin niin rupeaako nuo huuhtelut sitten ahistaan. Jo pelkät huuhtelulähdöt lohkoissakin tuossa on pienet ja kyllä niitäkin vois avartaa mutta en jaksa purkaa lohkoja avarrusta varten :D ei sitä taida saada teipattua tiiviiksi että ei tippuis puruja sinne. Oisko jollain kokemusta pevun vakiopytyn viilailusta ja millaisia tuloksia on saatu? Jostain olikohan N2O:n viilaamasta pytystä luin ja ihan hyvin näytti kulkevan. Jos tota vakiopyttyä voi jotenkin kehua niin kyllä voin sanoa että kyllä siitä vakioputken kanssa vääntöä löyty kuin pienestä kylästä mutta liian paksulla teharilla meinas sitten tukehtua, ohuella kulki ja kiersikin jotenki. Puristuksetki on kyllä niin alhaset tossa että kantta sais kyllä laskea rälläkän kanssa :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut M-65 » 26.2.2012 3:04

En nopeasti ettimällä löytänyt sopivampaakaan topicia, eli antakaa neuvoja miten hoonaan pytyn?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.2.2012 10:56

Koneistamolle vaan. Samaan paikkaa minne veisit porautettavaks, mutta tällä kertaa sanot että vaan hooni.

Vai meinasitko itte ruveta hoonaa?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.2.2012 12:30

Pallohoonilla ehkä voisi itse saada, mutta paras kun vie koneistanolle.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.2.2012 13:37

Slerpa_ kirjoitti:Pallohoonilla ehkä voisi itse saada, mutta paras kun vie koneistanolle.


Pallohoonilla vaan on erittäin typerä vetästä kakstahtipyttyjä..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.2.2012 13:51

Kertakäyttökamaa ne on, mutta semmonen hooni mitään maksakkaan (20-30e) verrattuna kalleempiin kunnon hooneihin. Tässä tulee taas se kysymys, että onko järkeä itse puuhata, kun tolla samalla 20 hinnalla varmaan joku koneistamokin sen hoonaisi.

Halpis pallohoonilla pytyn itse hoonaisin, jos välttämättä itse sen tahtoisin hoonata. Itse hoonauksessa tosin riskinsä, että pytty menee soikeeksi.


Jos halpaa hoonausta tahdot, niin vie vaikka ammattikouluun hoonattavaksi, kokemäellä sellainen kun on. Luulisin että olisi halvempaa siellä koenistaa kun jossain koneistamolla.
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut M-65 » 26.2.2012 14:05

juu ite aattelin kun tosta kaapista sellanen löytyis
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.2.2012 14:23

Slerpa_ kirjoitti:Kertakäyttökamaa ne on...


Meinasin lähinnä sitä, että kakstahtisessa kun on niitä aukkoja. Pallohoonissa hiomakivet on erillisiä ja jousikuormitteisia sylinteriä vasten..

Aukkojen kohdalla pallot "Hakkautuvat" reunoihin, ja ei kulu tasaisesti.

Jos nyt välttämättä haluaa pyttyjä hoonata kotosalla, niin tollanen kolmikivihooni tekee sen tehtävän. Mittatarkkaa hoonaustahan tolla ei saa tehtyä, mutta sillä saa lasittumat pytystä poijes.
Kuva Kuva

Keskikoon hooniterän runkoon ison hoonin 75mm pitkät kivet, ei rupee kivet kolisemaan aukkoihin..

Kannattaahan toki muistaa, että hoonaus ei väljästä pytystä timmiä tee.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut M-65 » 26.2.2012 14:44

Joo tollanen kolmikivihooni löytyy, pitää varmaan juu vaihtaa ne kivet ko meiltä löytyy sellanen isohooni kans. Ja löysin kans videon missä näytettiin miten se hoonaus tapahtuu:
http://www.youtube.com/watch?v=C7OpHrRkSQI
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.2.2012 14:51

M-65 kirjoitti:Joo tollanen kolmikivihooni löytyy, pitää varmaan juu vaihtaa ne kivet ko meiltä löytyy sellanen isohooni kans. Ja löysin kans videon missä näytettiin miten se hoonaus tapahtuu:
http://www.youtube.com/watch?v=C7OpHrRkSQI


Nelarin pyttyynhän tuo sopii enempi, kun ei ole aukkoja tai mitään. Eipä tollasellakaan siltikään kannata muuta tehdä kun lasittumat hioa pois, melko helposti lähtee elämään sylinterin muoto tynnyrimäiseksi.

Tässä aika hyvä pätkä hooniteriin liittyen. Kannattaa kattoo muitakin äijän videoita, esimerkiksi viilaukseen liittyen hyviä pätkiä löytyy.
-> http://youtu.be/Knnw6-yW5pY?t=2m7s
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 27.2.2012 12:23

Betaversio kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Imukanavan epätasaisuudella saadaan käsitykseni mukaan aikaan "golf-pallo efekti" ja virtausvastus pienenee ainakin teoriassa, käytännön vaikutukset tuskin ovat kummoset.

Jeps, tuota ideaahan käytetään lentokoneissa, joissa pinta ei olekaan ihan sileä vaan täynnä pieniä kuoppia (luokkaa muutama milli).


..missäs lentokoneessa oot tämmösen nähny..?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista