Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut sasumeil » 13.5.2014 16:26

Kyllä käytännössä. Vain pääsuuttimen koko vaikuttaa täyskaasun seokseen. Neula taas keskelle ja seosruuvi alas.

Kannattaa lukea tietopankista 2t kaasuttimen säätäminen, siitä saa paljon apua säätöön :)
Tsekkaa pv proju!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 13.5.2014 20:19

Tässä vielä linkki kyseiseen artikkeliin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Ernst Hemingway
Liittynyt:
6.4.2014 9:20
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Ernst Hemingway » 13.5.2014 23:14

Hieno ja selkeä artikkeli - tänks!
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut hysqq » 16.7.2014 4:58

Onko noista pakoputken tiivistemassoista mihinkään? Että pysyykö ne oikeasti kiinni vai onko ennenminki väliaikainen ratkaisu? Hitsi sauman kohdalta vähän revenny ja hitsi vehkeitä ei tähän hätään ole.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 17.7.2014 23:32

Huomasin tossa derbin takapuolta kyttäillessä, että putki tulee ihan helvetisti liikaa sivulle ja tarkempi syynäys paljastikin syyn, nimittäin koko putken ollessa aivan lommoilla lukemattomista kanttailuista, niin myös sen kiinnikkeet ovat aivan solmussa ja putken eriskummallinen asento haittaa jo takajarrunkin käyttöä. Ostoslistalla on jo yläkauttainen putki, sillä eihän tolla alakauttaisella pysty pitemmän päälle enskaamaan sitä täysin hajottamatta, mutta rahatilanteen ollessa sangen huono, niin täytyy vaan koittaa pärjätä tolla nykysellä. Kehtaako noita vääntyneitä kiinnikkeitä suoristaa ihan vaan vasaralla takomalla, vai voiko ne haljeta siitä? Putken lommot olisi tarkoitus suoristaa vasta talvella, mikäli putki ei ole jo hajonnut kokonaan palasiksi ennen sitä, mutta nuo kiinnikkeet täytyisi nyt saada jotenkin suoristetuksi niitä hajoittamatta.
¿
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.7.2014 22:23

hysqq kirjoitti:Onko noista pakoputken tiivistemassoista mihinkään? Että pysyykö ne oikeasti kiinni vai onko ennenminki väliaikainen ratkaisu? Hitsi sauman kohdalta vähän revenny ja hitsi vehkeitä ei tähän hätään ole.

En tiiä miten ne tollasen revenneen korjaa, mutta kyllä mulla se CRC:n harmaa on pysynyt ainakin autossa vuotavan änkän kiinnikkeen päällä. Se vaaleempi tahna on ihan silkkaa asennustahnaa, eli sitä ei kannata laittaa mihinkään repeymään.
lassematias
Liittynyt:
4.6.2014 21:26
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut lassematias » 25.7.2014 23:23

Tota noin, asensin teharin vanhan rikkinäisen putken tilalle, tosin ruuvien kulmat on kulunut ja ei ole kauppoja lähellä missä saisi koneruuveja, minkälaisia ruuveja saa laittaa putkeen ja pyttyyn kiinni?
marsvub
Liittynyt:
6.12.2013 0:43
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut marsvub » 20.8.2014 23:00

juuh elikkäs jos se katalysaattori on siellä ja polttaa karstat niin se katalysaattori sulaa ja pistää välipillin tukkoon, elikkä suosittelen että ottaa katalysaattorin pois ennenku polttaa karstat
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 21.6.2015 1:55

Mikäs mahtaa olla derbissä ku yhtäkkii on ruvennu pakoputkesta valuu mustaa nestettä. eli siis ihan kai bensa,öljy seosta. alkukäyrän liitoksen alla moottorin päällä ajon jälkeen märkä läikkä, välipillistä roiskii koneen päälle vähän (ei ole tiivistettä) ja änkän sisäpuoli myös märkä. Onko normaalia? Tulppa musta ja kuiva.
mixa76
Pyörä:
DRD Racing
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
12.3.2015 15:09
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut mixa76 » 21.6.2015 21:10

Atteeh kirjoitti:Mikäs mahtaa olla derbissä...Tulppa musta ja kuiva.

Taisit jo vastata... Käy liian rikkaalla, jos tulpankärki on musta. 8)
Eli palamatonta seosta pääsee läpi pytystä putkeen. Vähän samaa "vikaa" oli kun hiukan liikaa öljyä bensassa ja rikkaalla vielä...
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 21.6.2015 22:51

mixa76 kirjoitti:
Atteeh kirjoitti:Mikäs mahtaa olla derbissä...Tulppa musta ja kuiva.

Taisit jo vastata... Käy liian rikkaalla, jos tulpankärki on musta. 8)
Eli palamatonta seosta pääsee läpi pytystä putkeen. Vähän samaa "vikaa" oli kun hiukan liikaa öljyä bensassa ja rikkaalla vielä...


Saako pelkkää seosruuvia säätämällä kuntoon? Ja kumpaan suuntaan käännän :D :D
Twiksor
Pyörä:
Husqvarna TE 125 //// (EX) Ktm Exc 125 / Husqvarna Sm / Beta RR 50 / Baotian
Liittynyt:
3.8.2013 21:44
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Twiksor » 22.6.2015 10:35

Seosruuvi vaikuttaa 1/4 kaasulla ja kannattaa lukasta tää läpi http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen :)
Topperi
Liittynyt:
21.6.2017 10:15
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Topperi » 21.6.2017 10:27

Hei! Onko kukaa ikinä avannu yamaha dt:n putkee ja todennu että vittu sielähän on kaksinkertanen pelli putkessa(ainaki paisarissa siis). Tossa availin pikkuveljen -09 DT:n putken katalysaattorin poisto varten niin huomasin että sehän on tuplapeltiä tuo putki. Mitäs veikaatte jos toisen pellin repii vittuun sieltä? Ulompi puoli jää ehjäksi mutta sisempi pelti lähtis veke. Katalysaattori ja sen tuki poistettu ja putki on jo hitsailtu kiinni mutta vähä kiihottais tuon toisen pellin poistaminen. Tuo nimittäin varmasti tehoa koska se vie noin sentin yhteensä paisarin sisähalkaisijasta pois. Se ei ollut edes lujasti kiinni kun koitin vähä heilutella. Se sisempi pelti ei ole ees niis paisarin pitkittäissaumois kiinni. Se on luultavasti kiinni vain alkukäyrän ja paisarin hitsisauman kohdasta. Ja paisarin lopusta varmaan sama homma. Pitääpi tossa joku päivä koittaa se ottaa pois. Voin ilmotella tänne että miltä vaikuttaa sitte. Väkisinki se toimii sit niinku tehari. Ja ääniä tulee varmasti paljon lisää ku pellin paksuutta ei jää sitte hirveesti. Mutta luultavasti jos kattoo muita ku suomeen tuotavia detsejä niin luulenpa että niissä ei oo tuota sisempää peltiä. :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.6.2017 9:18

Sanoisin että tuskin vaikuttaa pahemmin tehoihin. Se putken toimivuus on niin monesta asiasta kiinni. Ja se on nimenomaan äänieristystä, ei kuristusta varten. Sitäpaitsi kyllä ne detsit on ihan samanlailla tehty, menee ne sit mihin hyvänsä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
DerbiSaatanaVehje
Liittynyt:
20.3.2017 19:16
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut DerbiSaatanaVehje » 27.7.2017 16:26

Mun Derbi Senda sm racing mopon pakoputken paisarista kuuluu sihinää kun kierrokset laske. Mikähän siellä sihisee kun ainut juttu mikä tulee mieleen ois katalysaattori? Saisko helppiä!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista