En pääsekään nyt vielä ulkovarastoon penkomaan, mutta se oli siis valurauta pytty pappikseen jossa on 2 osainen pakoaukko tehty valupuikolla hitsaten. Säädin on semmoinen pyörähtävä tappi joka toimi isolla RC servolla. Servoa ohjailemassa oli muistini mukaan 2907 ja 555 piireistä tehty aivolaatikko. Tuo ohjainboksi (teippiin kääritty piirilevy) on jo purettu kun tarvitsin aikanaan siitä komponentteja.
Raaserihan on tuolla takapihalla. En ole sillä ajanut kun tuohon ensiöakseliin pitäisi hitsata stelliittipinnoite ettei se aina kuluisi paskaksi. Vesipumpun laakeritkin täytys varmaan jo vaihtaa. Saatan jopa kasata moottorin uusiksi kunhan saan argonia tuohon hitsaushommaan.
Osaako kukaan sanoa, että paljonko puch vz 50 k 3 x koneen kytkinlevyistä mitataan kuluneisuus. Kun yritin etsiä netistä tietoa asiasta, mutta tuloksetta ?.
Moi mitä tulis tehdä 1961 pappa vs50lf Trm porattu 40mm 58cm3 mäntä meteor 0.05 välys. korkeapaine kansi. 2v racing kiertokanki. 12mm bing/säätäsuutin. nyt sit pitäs viilailla kanavat. Alavääntö sais jäädä jos mahdollista. Mitä pitäs tehdä muuta.
Jos imu ja pakoröörit on 14mm korkeat ja levitetty jonkin verran ja kanavat aukeaa kokonaan niin vääntää ja kulkee jotain 55-60. Kannattaa tehdä koroke pytyn alle ja sorvata pytyn ylätiivistepinnasta turhat lastut pois. Tuhoputkella lähtee alaväännöt niin kannattaa pitää orkkis putki ja vaiha 13 eturatas ny ainaki.
Onko kokemusta Puchverkstanin puhallinjäähdytteiseen tarkoitetuista virityssylintereistä? Ovatkohan samoja kuin mitä Voimakone myy?
Ajatuksena olisi saada lisää vääntöä tuohon automaattivaihteiseen ja tuon 60cc pytyn ympärille olisi tarkoitus suunnitella kokoonpanoa. Huippunopeutta ei tälläiseen "mökkimopoon" kaipaa tuota nykyistä 50km/h enempää.
Metrakitin muffler löytyy jostain varaston perukoilta, tappaakohan se kaiken alaväännön vai lisääkö se kenties sitä verrattuna tuohon vakioputkeen, mikä ei nyt varsinaisesti ole mikään ideaalisesti muotoiltu 2-tahdin toimintaa ajatellen.
Niin ja ulkonäköhän pyritään pitämään alkuperäisen kaltaisena, että puhallinjäähdytys on ja pysyy, mutta pakoputkessa ja kaasuttimessa voidaan joustaa.
tää on varmaa tyhmä kysymys mutta menköö. onko järkeä laittaa supersporttiin isompaa kaasaria jos on säätö suutin kiinni vaikuttaako paljoo? siis nyt on vakio bing taitaa olla 14mm mutta joo...
Onko kenelläkään tietoa, meneekö Puch Maxin 70cc pyttysarja Tunturi Supersporttiin? Tarkoituksena siis alkaa virittelemään sellaista kun ainakin Maxin osat ovat halpoja, mutta haluaisin tietää sopivatko.
Mulla on yksi Puch 4-vaihteinen kone työn alla ja siihen tulee 65cc autisan pytty viilaamattomana, ehkä noin 22mm kaasutin ja DIY putki. Tarkoitus on selvittää mihin tuon pytty pystyy viilaamattomana ja oma arvaus on ett siitä irtoaa noin 10hp, takarenkaalta vähintäänkin 8-9hp. Tämä selvinnee tässä talven aikaan.
Mitne tuon 4-vaihteisen moottorin vetoakselin päittäisvälys? Nyt tuossa mun koneessa on noin 1,5mm päittäisävälys vetoakselilla ja mietin pitääkö se alkaa shimmaamaan pienemmäksi?