kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Ensimmäisenä herää mielenkiinto, onko stefa laitettu koneeseen väärinpäin? Huulet kampuraan päin on oikeinpäin. Seuraavana taas mietitään onko stefa ollut kunnolla edes pohjassa. Lopuksi voidaan vielä tarkistaa, onko stefapesä kulunut kartioksi.
Pevukan koneissa näkee usein stefapesien kulumista kartioksi, erityisesti niissä mihin stefa on pistetty väärinpäin. Jos pesä vetää kartioksi, tarvitaan joko uusi lohko, välineet pesän uudelleenjyrsimiseen tai viritellä lohkoon uppokantaruuvit pitämään stefaa paikoillaan.
Torbe
- Pyörä:
- Gilera smt -05
- Paikkakunta:
- Pieksämäki
- Liittynyt:
- 15.10.2011 18:04
Mikäs vois olla vikana kiksissä , kun muute toimii oikee mut välillä polkee tyhjää ja se "ottaa kiinni" paremmin , kun mopoa kallistaa oikealle.Mopossa wanhan mallinen rabasa.
comanche888
- Pyörä:
- KTM 450 EXC
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 19.5.2009 1:02
Osa 7 on hajonnut tai puuttuu tai mennyt pois kohiltaan
http://www.easyparts.nl/showdrawing/192 ... arter.html
J__L
- Pyörä:
- Niitä on liikaa...
- Liittynyt:
- 3.6.2010 22:24
Saakos tota kylmäkäynnistyvyyttä miten parannettua kun ei derbi oikeen hörähdä käyntiin polkemalla aamulla tai päivän seisoneena illalla? Työntämällä kyllä lähtee. Auttaako tyhjäkäynnin nostaminen tuohon vai seos tai mahdollisesti jokin muu?
kirvesmies1
- Pyörä:
- Honda
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 1.6.2011 17:05
Sanokaas nyt, että millä saa vanhanmallin Rabasan ensiörattaan irti? Kun tuntuu olevan melko tiukassa.
comanche888
- Pyörä:
- KTM 450 EXC
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 19.5.2009 1:02
Pultti auki pulttipyssyllä ja ratas pois ulosvetäjällä.
_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
[leipuri]
- Pyörä:
- Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
- Paikkakunta:
- Pirkanmaa, Sastamala
- Liittynyt:
- 20.9.2011 16:58
_nigge_ kirjoitti:Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Jos ajat päälle ~30kmh ni tuskin se flekti auttaa yhtään
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.[/quote]
No hyvä sitten
kaverin derbissä oli pytty vaan lämmin ei kuuma....mutta toki polttomottori kuumenee ei siinä mtn
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
[leipuri]
- Pyörä:
- Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
- Paikkakunta:
- Pirkanmaa, Sastamala
- Liittynyt:
- 20.9.2011 16:58
_nigge_ kirjoitti:Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.
No hyvä sitten
kaverin derbissä oli pytty vaan lämmin ei kuuma....mutta toki polttomottori kuumenee ei siinä mtn
[/quote]
No se on taas vaarallista. Polttomoottoria ei ole tehty käymään kylmänä (lämpimänä), eikä liian kuumana. Liian kylmä kone kuluttaa moottorin osia nopeammin, kuin optimilämpötilassa oleva ja kaikkihan tietävät, mitä tapahtuu, kun moottori käy liian kuumana
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
tksand
- Liittynyt:
- 6.7.2012 15:01
-
Viimeksi muokannut tksand päivämäärä 10.7.2012 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Turze
- Pyörä:
- Derbi X-Race Sm 50 2007 & Kawasaki Kx 85 2004
- Liittynyt:
- 23.5.2010 14:33
Ketjuista voi kuulua tuo ääni.
Ja en suosittele mottorijarruttelua.
Sami L
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 1.5.2010 14:50
_nigge_ kirjoitti:Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
Ajappa autolla pari kilsaa ja kokeile pitää kättä lohkon kyljessä?
Nibå
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Liittynyt:
- 30.11.2011 21:42
Pitäisi vaihtaa kampuran kytkimenpuolen stefa. Osaisko joku neuvoa miten tämä tehdään?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista