Tikari97
- Liittynyt:
- 5.5.2013 22:32
Oisko kellään tietoo että mistä kaikkialta vois tota vht:n flame proof maalia tilata suomesta tai ostaa pk-seudulta muualta, kuin stirvelliltä tai us-partsilta. Ois nimittäi putki maalattavan
FinKing96
- Liittynyt:
- 14.5.2013 20:59
Nostellaas vähän ketjua...
Eli mopon putken pinta-alasta on 90% ruosteen peitossa. Miten tuo ruosteenpoisto ja uudelleenmaalaus olisi parasta toteuttaa?
Selkiytän vähän:
1. Millä välineillä ruoste pois?
Ajattelin vetää isoimmat eka porakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla ja siihen sitten tarpeen tullen apuna ruosteenpoistoaine.
2. Tartteeko ruosteenpoiston jälkeen pintäkäsitellä putkea, jos metalli näkyy kokonaan? Ei jaksais lähtee hiomaan millään hiekkapaperilla koko putkea.
3. Onko ulkona maalaaminen toimiva vaihtoehto, kun ei ole muuta tilaa saatavilla.
4. Mitä mustaa kuumakestomaalia kannattaisi käyttää? Olen ennenkin maalannut putken Bilteman kuumakestomaalilla, mutta silloin ruostetta jäi putkeen ja maalin laadusta ei oikeen tietoa, niin ropisi tuo maali kokonaan pois. Maalin ostopaikkana mielellään joku kauppa mistä voi sen itse hakea. Motonet, Prismat tai muut kaupat mitä löytyy Espoo-Helsinki alueelta.
5. Onko tuo putki pakko lämmittää uunissa. Koko putki ei mitenkään mahdu uuniin, oisko muita vaihtoehtoja? Ainakin ajaessahan tuo lämpenee.
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
1. Ruoste on parasta poistaa esim hiekkapuhaltamalla, tosin jos mahdollisuutta siihen ei ole niin on tuo porakone+teräsharja hemmetin hyvä yhdistelmä ja pitäs riittää pelkästää niillä jurruttaminen. Muistat vaan poistaa kaiken ruosteen kokonaan ja jos johonkin jää vähän niin sitten hiomapaperilla loput.
2. Ei ole pakko/tarvitse käsitellä millään.
3. Toki voit ulkonakin maalata mutta aina pintaan jää pieniä "roskia/hiukkasia" jotka sitten näkyvät lopputuloksessa jos oikein tarkasti katsoo.
4.Joku 800 astetta kestävä maali on parasta tuohon hommaan, muista myös maalata monta kerrosta.
5. Ei ole pakko lämmittää uunissa vaikkakin se parantaa maalin kestävyyttä. En tosin suosittele heti maalauksen jälkeen ajamista hana pohjassa kokoajan.
äsäri
- Pyörä:
- Aprilia SR
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 15.10.2011 20:30
Itse tänään vetelin putkeen ruostepaikkoihin motonetistä saatavaa annitrolia. Suomen pelin ekan erän aikana oli ruosteet hävinny. Olin sitä ennen jurnuttanu porakoneen teräsharjalla ties kuinka kauan ja aineella lähti ne loputkin mitkä ei koneella lähteny. Kyseessä tosin on skoban putki, joten semmosia pikku paikkoja mihin ei hiomapaperi mahdu löytyi muutama
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Onko mitään tapaa maalata mopon iskaria purkamatta sitä?
Esim pystyisikö jousen sisäpuolelle pujottamaan jonkun suojan maalauksen ajaksi?
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Eiköhän sinne jotenkin saa maalarin teippiä.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
No vaikka sanomalehden tukit.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Juuh no pitää kokeilla.
Laitan sitten kuvaa lopputuloksesta.
Onneks on ylimääräne iskari ni ei haittaa vaik maalaus kusis kokonaa jaloille.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Ite korjausmaalasin takaiskarin halkeillutta maalipintaa pensselillä käyttäen jotain tikkurila-alkydimaalia. Maalausvaiheessa näytti vähän siltä että pinnasta tulee suoranaisesti p*ska, mutta hyvin se maali kuivuessaan tasoittui ja lopputulos oli oikein käypä. että voi sen näinkin suorittaa
edit:
Seppoman
- Liittynyt:
- 28.10.2009 20:19
Voikos metallitankin hiomisen suorittaa kokonaisuudessa hiomakoneella? Käykö perus
käsihiomakone vai olisiko epäkesko parempi? Mitä kittiä voi hioa koneella, ettei jää rumaa pintaa?
Ja sitten vielä: Miksi kitin alta täytyy hioa pellille? Edesauttaako ruostumista?
Seppoman
- Liittynyt:
- 28.10.2009 20:19
Osaisko joku sitten vastata tarvitseeko pelti (metallitankki) ruostesuojamaalia paljaisiin kohtiin vai riittääkö perus pohjamaalaus? Kiitän
Kkimi_
- Pyörä:
- Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 22.4.2012 19:43
Mistäs jotain isoja lämpötiloja kestävää kuumankestomaalia? Kaveri pisti 600°C kestävää maalia hussen paisariin, mutta ropisi poiees.
Andis
- Pyörä:
- VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
- Paikkakunta:
- Järvenpää
- Liittynyt:
- 2.6.2011 21:41
Luulis ton 600 asteisen kestävän, eikös siinä pitäisi tehdä sellaisia välilämmityksiä, että se maali tarttuu mahd. hyvin? Mut sitten myös kivet yms. mitkä osuu putkeen rapisuttaa sitä maalia pois.
FinKing96
- Liittynyt:
- 14.5.2013 20:59
Mikäs on nyt se paras kohtuuhintaisin maali mopon pakoputkelle? Yritin pari sivua taaksepäin kattoa muttei löytyny mitään.
Maali mielellään spray ja mustana.
Nimetön
- Pyörä:
- 77cc & 250cc
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 19.10.2004 16:45
Vht,Motip,Maston jne muut kuumankesto maalit. Kalleinta ja parasta (?) taitaa olla Vht.
If speed kills, prepare to die!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista