Kierroslukumittarit

[kalz]
Paikkakunta:
Somero/Salo
Liittynyt:
14.10.2003 10:50

ViestiKirjoittanut [kalz] » 31.10.2005 19:59

mulla on tomonen pilteman kierosluku mittari ni mist sais niit taustoi niihin niit mopoon muutetui,,vai saaks jotenki muutettuuu 1 pytyseen muuten??

tarkotan tämmästä http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349
________________________________________
4 wheels-MB
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 1.11.2005 22:40

EI MUUTELLA NIITÄ TAUSTOJA! ellette oo vastuksien kaa sählännt.
Ernesti.
Liittynyt:
9.6.2005 10:17

ViestiKirjoittanut Ernesti. » 7.11.2005 19:45

Mulla on tollanen bilteman kierroslukumittari jinkussa ja se ei oikeen toimi. Pariin tonniin asti menee ihan normaalisti mutta sitten se rupee vemppumaan nollan ja oikee kierrosluvun välillä. Esim jos on kierrokset 4000 niin se menee nollaan ja 4000 edes takasin. Onkohan noissa liitoksissa jotain vikaa: vihreä penkin alle mustakeltaiseen ja musta ja punanen akkuun. Onko toi mustakeltanen oikee johto?
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 7.11.2005 20:47

Kaverin jinkkuun asennettiin mustavihreään johtoon ja se toimi hyvin. Yleensäottaen sen kierrosmittarin vihreän johdon voi kytkeä sammutuskatkaisimelle tulevaan johtoon ja se toimii sillä.
---SuzukiPV---
Liittynyt:
3.10.2005 17:29

ViestiKirjoittanut ---SuzukiPV--- » 7.11.2005 21:45

nii onko joku saanut toimimaan pv:s tollasen bilteman keirrosmittarin ilman akkuu? jos on nii vois sanoo selvät ohjeet jne.?!?
Leppäkerttu
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2005 17:15

ViestiKirjoittanut Leppäkerttu » 10.11.2005 0:17

nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps
Galleria: http://tinyurl.com/a8nwx
Pjootor
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
3.6.2005 11:23

ViestiKirjoittanut Pjootor » 10.11.2005 11:46

tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla
Leppäkerttu
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2005 17:15

ViestiKirjoittanut Leppäkerttu » 10.11.2005 21:00

Ei kai mopoissa oo hehkutulppa moottoreita?

niin osaako kukaan vastata tähän: "Nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps"

mustat johdot ovat nyt akun miinusnavassa. Vaihdanko runkoon?
Galleria: http://tinyurl.com/a8nwx
JoRMaster1
Paikkakunta:
HELLsinki
Liittynyt:
25.10.2005 19:38

ViestiKirjoittanut JoRMaster1 » 10.11.2005 22:16

Leppäkerttu kirjoitti:Ei kai mopoissa oo hehkutulppa moottoreita?

niin osaako kukaan vastata tähän: "Nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps"

mustat johdot ovat nyt akun miinusnavassa. Vaihdanko runkoon?

Saattaa olla mittarissa vika.
Janne Posti On Mällipumppu!
[kalz]
Paikkakunta:
Somero/Salo
Liittynyt:
14.10.2003 10:50

ViestiKirjoittanut [kalz] » 13.11.2005 11:59

PV-Racing-00 kirjoitti:mulla on tomonen pilteman kierosluku mittari ni mist sais niit taustoi niihin niit mopoon muutetui,,vai saaks jotenki muutettuuu 1 pytyseen muuten??

tarkotan tämmästä http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349


antakaa niit taustoi vaikka s postil tai mesellä!!!!!! :!:
________________________________________
4 wheels-MB
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 15.12.2005 16:54

joo eli mistä sitä tasajännitettä oikeen saa? akulta tulee 14v ja se nousee ku antaa kaasua ja valoilta tulee kans 14v! Eilen kokeilin ottaa suoraa akulta virtaa mutta tulos sama mittari sekoaa! Kyseessä oleva mopo on siis Jincheng q-7rk. ainut mistä mä nyt enää virtaa ottaisin on virtalukko ja sinne meen seuraavaksi jos sieltä vaikka sais sitä TASAJÄNNITETTÄ :D P.S mitä mieltä te ootte tosta virtalukolta ottamisesta ja mistä te ite ootte virtanne ottanu tohon kiekkamittariin?
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 15.12.2005 17:07

Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


ensinnäkin diesel-öljy ja toiseksi diisseliä hehkutetaan vain käynnistyksen ajan. siitä eteenpäin seos syttyy korkean puristussuhteen takia (lämpö ym. jne...) itsestään
Jm-
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
14.4.2005 17:20

ViestiKirjoittanut Jm- » 15.12.2005 21:11

karvan0ppa kirjoitti:
Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


ensinnäkin diesel-öljy ja toiseksi diisseliä hehkutetaan vain käynnistyksen ajan. siitä eteenpäin seos syttyy korkean puristussuhteen takia (lämpö ym. jne...) itsestään
Joo ei se kiisselikone mitään bensaa plta vaan naftaa. Ja toiseksi mee syömään se mopos penkki, nafta syttyy isossa puristuksessa.
Jerekar
Liittynyt:
22.4.2005 18:18

ViestiKirjoittanut Jerekar » 15.12.2005 21:36

Tuomo90 kirjoitti:joo eli mistä sitä tasajännitettä oikeen saa? akulta tulee 14v ja se nousee ku antaa kaasua ja valoilta tulee kans 14v! Eilen kokeilin ottaa suoraa akulta virtaa mutta tulos sama mittari sekoaa! Kyseessä oleva mopo on siis Jincheng q-7rk. ainut mistä mä nyt enää virtaa ottaisin on virtalukko ja sinne meen seuraavaksi jos sieltä vaikka sais sitä TASAJÄNNITETTÄ :D P.S mitä mieltä te ootte tosta virtalukolta ottamisesta ja mistä te ite ootte virtanne ottanu tohon kiekkamittariin?

Tuleeko töötiltä 12V?
Osta siihen ylimääränen 12V regulaattori, jos ei muu auta?
Kesällä jos saisi Soliferin kasattua
jupe_40
Paikkakunta:
Heinävesi.........siilinjärvi
Liittynyt:
9.2.2005 17:23
ei mitään akku virityksiä

ViestiKirjoittanut jupe_40 » 16.12.2005 14:06

kaikista helpoimmalla pääsee kun laittaa kelkan mittarin. kelkan mittarissa on vaan kaks johtoo toinen menee maihin ja toinen puolalle... ja polariksen mittarit on vielä tarkempia jos haluu ihan tarkan mittarin.


käykää kattoo mun kuvia.....
Jumala armahtaa minä en!!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista