Wiibo
- Pyörä:
- husse sms
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 25.3.2007 20:57
Mankiin ei saa säädettävää jakopäätä... Ellei tee itse.
Imunokka on aavistuksen liian korkea minun mielestäni, sillä nyt toimii jo lähes hyvin kun laitoin imuventtiilin välykseksi 0,09mm.
Nyt pystyy jo ajamaan, alakierroksilla ei vaan paljoa ole tehoja.
Ja uutta kysymystä: Eikös suurempi kaasari siirrä tehoa ylemmäs? Sehän voisi olla kannattavaa kun nokka siirsi tehoalueen ylemmäs, eikä tuo 16mm kaasutin enää oikein yletä sinne.
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Höylä
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 29.4.2004 15:25
0,9 mm kai kuitenkin tarkoitit (toivottavasti ainakin...)
jos käynti paranee välystä suurentamalla (eli ajoitusta ja samalla nostoa pienentämällä) on syy liian kireässä nokassa tai väärin ajoitetussa nokassa...
suuremalla kaasarilla taas pahennat tuota alakierros ongelmaa, koska virtausnopeus laskee ja seoksen kakoisrikastus lisääntyy...
ethän vain ole sorkkinut itse myös kannen imukanavaa
jos olet suurentanut kanavaa niin paljon, että virtausnopeudet on ihan persiillään...
Viimeksi muokannut Höylä päivämäärä 19.6.2008 14:47, muokattu yhteensä 1 kerran
julpero
- Pyörä:
- Kawasaki kx450 ilman mottia
- Paikkakunta:
- Siilinjärvi
- Liittynyt:
- 17.11.2005 18:43
sinuna kokeilisin laittaa pykälän aikasemmalle nokanajoituksia , jos vaan ei kiinni ota
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Sanotaan vaan, mutta kannattaa kuitenkin huomata että ei se totta ole..
Nelarinputkikin kun loppuu (vaikkapa atmosfääriin), niin kyllä sieltä painepulssi takaisinpäin lähtee. Ja onhan nelarinputkissakin jotakin etäisesti vastakartiota muistuttavia rakenteita havaittu.
Betaversio kirjoitti:Sanotaan nyt tähänkin että hyvä nelarinputki ei mitään painepulsseja anna.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Wiibo
- Pyörä:
- husse sms
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 25.3.2007 20:57
Höylä kirjoitti:0,9 mm kai kuitenkin tarkoitit (toivottavasti ainakin...)
jos käynti paranee välystä suurentamalla (eli ajoitusta ja samalla nostoa pienentämällä) on syy liian kireässä nokassa tai väärin ajoitetussa nokassa...
suuremalla kaasarilla taas pahennat tuota alakierros ongelmaa, koska virtausnopeus laskee ja seoksen kakoisrikastus lisääntyy...
ethän vain ole sorkkinut itse myös kannen imukanavaa
jos olet suurentanut kanavaa niin paljon, että virtausnopeudet on ihan persiillään...
Ihan 0,09mm se välys on, vakio on 0,05mm.
Pitää vielä tutkia tota kaasarihommaa. Nytkin on jo aika tuskaa ajaa tuolla keskustassa kun ei meinaa olla vääntöä.
Ja kannen imukanava on nyt 18mm, ihan kunnolla virtauspenkin kanssa avarrettu ja viimeistelty. Tohon kanavaanhan paras kaasari olisi se 18mm, joten pitää miettiä sitäkin.
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Höylä
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 29.4.2004 15:25
no, tuo 0,05 mm välyksen suurentaminen 0,09 mm ei kyllä vaikuta yhtään mitään käyntiin (0,04 mm vaikutus nostoon ja ajoituksiin ehkä joitakin asteen kymmenesosia...)
millaisia arvoja se virtauspenkki sitten näytti? haitteko ihan maksimi virtausta (eli matala virtausnopeus), vai haitteko maksimi virtausnopeutta...
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Wiibo
- Pyörä:
- husse sms
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 25.3.2007 20:57
Tarkoitus oli suurentaa kanava 18mm kokoon ja saada virtaukset kohdalleen.
Virtausnopeus ilmeisesti huonontunut vähäsen tuon takia.
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Sarvi-Perkele kirjoitti:Sanotaan vaan, mutta kannattaa kuitenkin huomata että ei se totta ole..
Nelarinputkikin kun loppuu (vaikkapa atmosfääriin), niin kyllä sieltä painepulssi takaisinpäin lähtee. Ja onhan nelarinputkissakin jotakin etäisesti vastakartiota muistuttavia rakenteita havaittu.
Betaversio kirjoitti:Sanotaan nyt tähänkin että hyvä nelarinputki ei mitään painepulsseja anna.
Tarkoitin, että ei anna ylipainepulsseja. Tuli vain lyhennettyä tekstiä turhaan joten tekstin pointti muuttui toiseksi tahattomasti. Ja ylipainepulssien käyttöä lienee vasta melko kireissä vehkeissä.
Julpero: Ettei se korkeammalle kiertäminen johtuisi sellaisesta seikasta kuin läpät tai niiden poistuminen..?
julpero
- Pyörä:
- Kawasaki kx450 ilman mottia
- Paikkakunta:
- Siilinjärvi
- Liittynyt:
- 17.11.2005 18:43
nyt en älynny ? enkös mää itekin nii sanonu täh
no antaa olla
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Itseasiassa et tainnut sanoa..?
[antti92]
- Pyörä:
- Nelipyöränen :(
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 23.11.2007 17:00
Tume34 kirjoitti:Tutkippa vähän Höylän taustoja, ja mieti kaksi kertaa oliko sinun postaus nyt ihan aiheellinen.
Eiköhän Höylä ole jo kannuksensa ansainnut
.
OHO
Tais näköjää itekki tietää sen...
rossipoika
- Liittynyt:
- 11.10.2007 19:46
Alkoi tässä mietityttää se kun noissa aiheeseen liittyvissä kirjasissa menee mielipiteet ja mietteet ristiin pakoaukon koon ja suunnittelun kohdalla. Tiittasen kirjassa kerrotaan että aukosta kannattaa tehdä mahdollisimman leveä ja näin pakostakin suhteellisen matala. Tämä tuntuisi järkevältä, koska silloin aukon yläpuolelle jää mahdollisimman paljon iskutilavuutta. Tiittanen pohjustaa myös paljon aika-alojen varaan ja sanoo ettei aukeamiskulmiin kannata kiinnittää huomiota. Graham Bellin kirjassa pidetään taas aukeamiskulmaa ratkaisevassa roolissa. Hän myös väittää ettei aika-aloilla ole mitään merkitystä nykyajan kaksitahtimoottorissa. Samaa tiittasen kanssa on vain se että aukosta kannattaa tehdä mahdollisimman leveä.
Kummastuttaa myös tuo Tiittasen kirjassa oleva käyrästö (s.77) josta saadaan selville aukon aukeamiskulma. Sillä jos aukko on korkeudeltaan puolet iskunpituudesta ei aukon asteet ole silti 180. Mikä mahtaa olla syynä? Myös Bellin kirjassa olevan laskukaavan mukaan asia on samalla tavalla kuin tiittasen käyrästössä.
Miltähän vuodelta Bellin kirja mahtaa olla?
Aramid
- Liittynyt:
- 23.11.2006 16:56
rossipoika kirjoitti:Kummastuttaa myös tuo Tiittasen kirjassa oleva käyrästö (s.77) josta saadaan selville aukon aukeamiskulma. Sillä jos aukko on korkeudeltaan puolet iskunpituudesta ei aukon asteet ole silti 180. Mikä mahtaa olla syynä? Myös Bellin kirjassa olevan laskukaavan mukaan asia on samalla tavalla kuin tiittasen käyrästössä.
Tiittanen kirjoitti:Männän liike ei ole sinimuotoista, vaan kiertokangen äärellinen pituus vääristää sitä joskus melko voimakkaastikkin
Bellin kirja on julkaistu 1983. Samana vuonna kuin Tiittasenkin kirja.
tollikka91
- Paikkakunta:
- kouvola
- Liittynyt:
- 18.2.2008 11:49
mitä olisitte mieltä vesijäähdytteisen pytyn "holkittamisesta ilmajäähdytteiseen pyttyyn, en tiedä sopiiko kysymys tänne, mutta kysyin kumminkin, kertokaapas ongelmia, ja eri toteutustapoja
Kyllä hopperi jyllää
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Tarkoitatko ilmajäähypytyn muuttamista vesijäähyksi siten että vesikotelon ottaisi esim leikanneesta vesijäähypytystä..?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista