Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Posi
Pyörä:
Husqvarna WRE -97
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
3.4.2009 23:30

ViestiKirjoittanut Posi » 2.2.2010 21:04

Veli-Vihannes kirjoitti:Olisi oikein veikeää järjestää näille tämän topicin pyörille kokoontumisajot/ratapäivät. Voisi siinä kahvia juodessa ja rupatellessa katsella miten jarruttomat ja ruosteiset Sykeröt vetävät 140km/h lasissa radalla. :)

Aika harva varmaan pääsis lähellekkään tuota :)
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.2.2010 10:55

Hei kamoon, mitä ihmettä te spekuloitte? Eikös tämän topikin ideana ole viihdyttää eikä arvioida näiden legendojen todenperäisyyksiä -.- "Hmm, voiko PV kulkea jopa 86,2 km/h 9mm kaasarilla... se 85,7 km/h on vielä mahdollinen, mutta jos saataisiin koko Mototin porukka tulla katsomaan ihan oikeasti..."
Tarkista kampiakselin stefa.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.2.2010 10:59

Sopiskohan tää tänne.

Tulipa mieleen yksi S1, (nekös ne vasta kulkevia mopoja ovat) jota tuli käytyä katsomassa. Vireinä oli 50cc Power+, 19mm kaasari, tehari ja kulki sen 90 km/h. Eihän siinä mitään, kaveri kun näytti, kyllä se vauhti kovalta näytti.

Mutta. Ei kiksiä, ei jarruja, kytkinkahva oli käytännössä turha, renkaat vispasivat kuin tehosekotin ja mopo oli kuukauden sisään jo kolmanteen kertaan maalattu myynnin toivossa. Paras oli illalla tullut sähköposti, "vittu nyt en ikinä saa ajokorttia, ei se mikään paska mopo ole mut vituttaa tommoset ku eka tullaa kattomaa mut sit vaa haukutaa, kiitti vitust" :D:D:D
Tarkista kampiakselin stefa.
patukka_92
Pyörä:
GasGas EC50 Rookie -05
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
25.11.2007 1:35

ViestiKirjoittanut patukka_92 » 3.2.2010 13:15

Jollakin oli kuulemma joskus ollut joku tosi vanha mopo (elettiin jotain 60-70-lukua muistaakseni), jossa oli kokonaan itse valmistettu 50cc pytty ja muuta hilpettä, ja meni kuulemma nii perkeleesti ja jätätti kuulemma kaikki 80cc:t sun muut tuosta vain. En kyllä usko tuohon "kokonaan ite tehtyyn pyttyyn" :lol:
Ikävä vanhaa kunnon Pevukkaa<3
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.2.2010 13:59

Olisko ollut et iskä puhu et 70-luvulla mopopojat laitto Soliferiin (kai?) 100cc Yamahan pytyn (eihän se moposta 100cc tee, mut kumminkin), kun meni pinnapulttien puolesta paikalle. Eihän ne aukot ihan kohilleen kai mennyt mutta kokeilu se kannattaa :D
Tarkista kampiakselin stefa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.2.2010 16:55

Lohkot varmaan piti avartaa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.2.2010 19:00

kersti91 kirjoitti:...kun meni pinnapulttien puolesta paikalle...

Yamaha YG-1 kone, mutta se on kylläkin 80cc. YL koneita oli 100cc, mutta ne oli 2-pyttyisiä. Ei ne sopisikaan. YG-1 : http://media.photobucket.com/image/YG-1 ... G_0082.jpg
Lisäksi kannattaa huomata, että yg-1 on luistiohjattu, joten imuaukon pyttyyn tai casereedin joutuisi tekemään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 4.2.2010 21:22

-Zone- kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:...kun meni pinnapulttien puolesta paikalle...

Yamaha YG-1 kone, mutta se on kylläkin 80cc. YL koneita oli 100cc, mutta ne oli 2-pyttyisiä. Ei ne sopisikaan. YG-1 : http://media.photobucket.com/image/YG-1 ... G_0082.jpg
Lisäksi kannattaa huomata, että yg-1 on luistiohjattu, joten imuaukon pyttyyn tai casereedin joutuisi tekemään.

Aika hyvä havainto! Ei mitään havaintoa poikien kokeilusta eikä kaasarin toteuttamisesta, siihen aikaan kun niillä ei ollut edes kunnon työkaluja mopon korjaamiseen.
Tarkista kampiakselin stefa.
Sakmund
Pyörä:
Ahdettu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
11.6.2007 21:07

ViestiKirjoittanut Sakmund » 6.2.2010 21:58

Tänään kuulin aikamoista legendaa.

Kaverin isä puhel et sillä oli raisu joka kulki 120km/h moposportin 80cc setillä.Oli ajanut sen isän ohi joskus sillon alamäkeen ja kadetti ei saanut kiinni enään :)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.2.2010 14:37

Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin, verrattuna muihin sen aikaisiin menopeleihin.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 7.2.2010 16:20

Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 7.2.2010 17:40

Sarvi-Perkele kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.


Minä ymmärsin tuon kyllä haukuiksi eikä kehuiksi. Eli raisu kulkee kun(jos) on hyvä kytkin. Se on tämä suomen kieli monimutkaista ja sekavaa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.2.2010 19:49

Joo kirjotin asian huonosti, eli sitä tarkotin että jos olisi hyvä kytkin. Eli todella hyvä yksilö tai muusta moposta, tai moottoripyörästä otettu.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 7.2.2010 19:52

Tuo nyt on vissiin hiukan ristiriitaista, itse olen kuullut sitä haukuttavan ja kehuttavan. Ainakin 4 levyinen kytkin joka on siinä 80 luvun alun p4e:ssä virkaansa toimittanut on melkosen kova luistamaan, mutta itellä on tuon 80-luvun loppupuolen p4r:stä ja E:stä löytyvä 5 levyinen kytkin, ja se ainakin pitää todella hyvin. Eikös ainakin morinin koneella varustetuissa tunissa ole iso ongelma kytkimen luiston kanssa?
tsekkaa tetsari galleriasta-
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 7.2.2010 19:54

-HaukiOnKala- kirjoitti:
Sarvi-Perkele kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.


Minä ymmärsin tuon kyllä haukuiksi eikä kehuiksi. Eli raisu kulkee kun(jos) on hyvä kytkin. Se on tämä suomen kieli monimutkaista ja sekavaa.

Nii, mutta kun lukee lopunkin lauseesta luulisi sen ymmärtävän kehuksi,oli miten oli ite olen kans kuullu että raisun kytkin on huono.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista