Tere.
Kävi vähän ohraisesti tuon Derbin kanssa, ajelin metsäpolkua ykkösvaihteella jyrkkään ylämäkeen ja alakerrasta kuului poks jonka jälkeen moottori rupesi pitämään kolinaa/kilinää. Tehot olivat tallella ja vaihteistokin toimi ongelmitta, nyt siis kone purettuna ihmetellen missä se vika olikaan
Uuden carenzin kampuran tilasin myöskin koska vanhassa oli vähän väljää ja muutenkin sillä ilmeisesti oli ajettu yli 20000km. Laakereita en tohtinut vaihtaa koska niillä oli ajettu vasta n.2000km. Se menikin melko helposti lievää väkivaltaa käyttäen paikalleen jäähdytettynä lämpimiin lohkoihin, mutta operaation jälkeen meinasi vähän sulakkeet palaa kun huomasi että kampurahan on siellä väärin päin!
Joten kone uudestaan auki ja eikun uudestaan yrittämään mutta laakerit olivat jääneet kiinni kampiakseliin. Jotkuthan ilmeisesti pistävät laakerit ensin akseliin, mutta itse en tähän hommaan kyennyt ja päätin antaa periksi ennen kuin menee uusi kampura kovin kieroksi.
Tälläisellä koneellahan ne varmaankin lähtisi, mutta vähän kallis vehje kun kuitenkaan ei tule kovin usein tuollaista käytettyä.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/5616 ... n-irroitinOlisiko mitään kikkoja saada laakerit irti akselista? Tai kokemusta mistä tuollainen ääni saattaisi tulla, kun itse en löytänyt syytä enkä uskalla vaihteistoa alkaa purkamaan kun kuitenkin menee paskaksi ja vaihteet kuitenkin toimivat ja näyttivät päälle päin hyviltä? Ja ääni kuului silloinkin kuin vaihde oli päällä ja kytkin pohjassa jolloin vaihteisto ei pyöri.