arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Ja sitten se kannattaa se toinenkin tulppa avata, valuu öljyt nopeemmin pihalle.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
jke
- Pyörä:
- Rieju Spike X 50 -09
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 11.8.2011 17:07
^Totta, eikä siitäkään haittaa olisi, jos ajaisit moposi koneen lämpimäksi ennen öljyjen vaihtoa/poistoa, tulee nimittäin paljon helpommin öljyt pois kun lämpöisenä öljy muuttuu juoksevammaksi.
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Osaisiko joku neuvoa mistä säädöistä pitäisi hakea ongelmaa tähän vikaan. Eli mopo siis nyt viimein ja vihdoin pysyy tyhjäkäynnillä päällä jos mopoa pitää pystyssä mutta jos laskee sivujalalle (eli mopo kallistuu) sammuu käytännössä heti eikä jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntiruuvia on säädelty kuten myös seosruuvia joka suuntaan, mutta ei vain ota toimiakseen. Jostain syystä kylmänä toimii hyvin, niin voisko olla, että neula on liian rikkaalla (todettu on, että sekin vaikuttaa tämän mopon tyhjäkäyntiin) kun se on nyt joko rikkaimmalla tai toiseksi rikkaimmalla? Toinen vaihtoehto on sitten hommata erikokoinen tyhjäkäyntisuutin, mutta kokeilis nyt aluksi saisiko tämän toimimaan ilman sen vaihtoa, kun joskus kauan sitten toimi vielä hyvin. Ja näköjään aika reilusti vaikutti tuo kannentiivisteen vuotaminen bensankulutukseen kun ennen tiivisteen vaihtoa kulutus pyöri 5.5-6.0 litran välillä, mutta nyt kävin tankilla ja oli vienyt 4.3 litraa sadalla
jke
- Pyörä:
- Rieju Spike X 50 -09
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 11.8.2011 17:07
Koita putsata kaasari, voi olla kanavat tukossa ja kohokammioon ei mee tarpeeks bensaa, kato myös ettei letkut oo killissä missään. Mulla ainakin lähti paskat hyvin pois ku kaasari irti (jätin ne jäähdyttimen letkut jotka tulee kannesta kiinni, helpompi kun ei tule jäähdytinnesteet pihalle nii ei tarvitse ilmata) ja pistin kipollisen bensaa siihen koneen päälle ja jätin yöksi likoamaan kaasuttimen sinne ja aamulla putsasin joka kolon paineilmalla. Ota myös neula, suuttimet ja neulaventtiilikin (se mitä koho nostaa ja laskee) irti ja pistä ne yöksi erilliseen tai vaikka samaan bensa-astiaan, kunhan puhdistuvat ja aamulla puhallat paineilmalla kaikki puhtaaksi. Muista että pidät osat tallessa nii ei tuu ikäviä yllätyksiä =).
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Kaasarin kun alkuun puhdistat, katohan mitä sitten sanoo.
Jos jotain vikaa on sen jälkeen, niin läppien raottaminen ja bensanpinta kannattaa ekaks kattoa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Tais jo vika selvitä. On kaasari jäänyt edellisen irroituksen jäljiltä niin vinoon, että kun laskee sivujalalle (eli kallistuu vasemmalle puolelle) niin kaasutin menee liian vinoon ja sammuu. Jos kallistaa puolestaan oikealle niin pysyy hyvin käynnissä. Noh tulipa tämäkin opittua, seuraavalla kerralla sitten älyää katsoa onko kaasari suorassa
janter1
- Liittynyt:
- 27.10.2011 23:22
mikähän tota mun ch:ta vaivaa kun ottaa sinne melko viimeisiin kierroksiin asti ihan normaalisti kierrokset mutta sitten kun yrittää huippuja ottaa niin alkaa kierrokset pätkimään, alhaalta kiertää kuitenkin ihan normaalisti ja pysyy tyhjäkäynnillä. mopossa on dellorton 17.5mm kaasari, 105 suutin, vakio 50cc, ja tyhjävakioputki. tulpan vaihoin juuri eikä se auttanut. voisiko mulla olla liian vahvat 2t bensa seuokset tankissa? siellä on arviolta varmaan jotkut 3.5-4% seokset nyt kun on sisään ajo?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Säädöt? Meneekö ryyppy päällä paremmin? Ei se 4% seoskaan mitään aiheuta vielä. Sitte voi haitata jos alkaa mennä reilusti päälle 5%. Ja etkai sä huippuja koita sisäänajon aikana......
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
juusoboi
- Pyörä:
- Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
- Paikkakunta:
- Kirkkonummi
- Liittynyt:
- 8.4.2011 15:00
Eikös kampiakseli jossa on alatapin halkaisija 18mm kestävempi kun kampiakseli missä alatappi on 16mm? Kun itse katoin motoforcen kampiakselia sparewheeliltä niin kyseisessä on 16mm..
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kyllä. Yleensä näissä "kisa"kampuroissa erona on varsinkin toi alapäänlaakeri. Se on isompi kun vakiokampurassa ja kestää paremmin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Uudemmissa koneissa esim deeteessä 04 vuosimallista eteenpäin löytyy vakiona jo tuo 18mm tapilla oleva kampura ja ei oo silmään pistäny ainakaan isommalla olevaa, joten sillon suurin ero niihin kestävempiin kisakampuroihin on ite laakerissa. Vanhemmista sitten löytyy tätä 16mm tapillakin olevaa
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
juusoboi
- Pyörä:
- Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
- Paikkakunta:
- Kirkkonummi
- Liittynyt:
- 8.4.2011 15:00
Mistä sit löydän kampiakselin, jossa on se 18mm alatappi?
Haageni
- Pyörä:
- Rieju rrx -06
- Liittynyt:
- 5.12.2010 0:47
siimo- kirjoitti:Uudemmissa koneissa esim deeteessä 04 vuosimallista eteenpäin löytyy vakiona jo tuo 18mm tapilla oleva kampura ja ei oo silmään pistäny ainakaan isommalla olevaa, joten sillon suurin ero niihin kestävempiin kisakampuroihin on ite laakerissa. Vanhemmista sitten löytyy tätä 16mm tapillakin olevaa
Eikös se menny niin, et vanhassa minarellissa on alatappi 18mm ja uudemmissa 16mm? Itsellä oli vakiona 16mm alatapilla oleva ja nyt paikollaan on vanhan mallisen detsin kampura, jossa on 18mm tappi
niko586
- Pyörä:
- EX Ch racing WSM 2008 Husqvarna Sm/Wr 2007
- Liittynyt:
- 30.3.2012 19:48
Osaisko joku neuvoa että mikä ois paskana kun vaihoin öljyt ni oli valkosta koko öljy?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Todennäköisesti vesipumpun stefa vuotaa ja jäähytinnesteet valuu vaihelootaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista