luikero
- Pyörä:
- Derbi DRD Racing SM, Suzuki RGF proju
Mistä löydän Dobbleri Competion kampiakseliin uuden yläpään neulalaakerin? Ostin siis uuden kampiakselin derbiin, ja siinä oli nippusiteellä kiinni tuo laakeri. Sitten kun olin irrottanut nippusiteen ja kone yläpäätä lukuunottamatta nipussa, huomasin yllätyksen että eihän täällä ole kuin kolme neulaa jäljellä... Sisähalkaisija siis 12 mm, ulkohalkaisija siinä kiertokangessa on 16.75 mm ja laakerin leveys 14.7 mm. Ajattelin aluksi ennen kuin edes mittasin, vertasin sitä derbin vakiolaakeriin, että joku 12x16x16 menisi suoraan ja ostin siis kyseisen, taitaa vielä pv:stä olla, laakerin. No siinähän tietty on hirveä klappi. Mutta ei sinne kyllä 17 mm ulkohalkaisijallakaan oleva mene, ja paikalliset mopoliikkeet eivät tunne kyseistä laakeria. Laakerikeskuksesta ei saa kuin tasakokoja. Netistä siis tämän kampuran tilasin, easypartsilta mutta en kyllä ole nyt omilla google taidoilla löytänyt kuin tämän:http://www.internationalmotorsports.com/DOPPLER-PISTON-NEEDLE-BEARINGS-detail.htm?productId=10898121 Se 12x17x15 siis, varmaan tuo olisi sopiva? Saakohan suomesta?
Myynnissä sekalaista RGF osaa paljon, kyselkää jos on tarvetta! Ostetaan myös tehari samaan pyörään!
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=887 <-- oisko tuossa?
Ja vielä kerran, opettakaas joku mulle tuo hyperlinkin käyttö, joko en ole löytänyt kunnon ohjeita, tai sitten olen tyhmä.
Niin no tottahan se on, ettei sitä mitään opi, ellei ole halua oppia uutta!
Itsekkin oppinut tältä foorumilta niin paljon, ettei pysty edes sanomaan. Ilman minkäänlaista kokemusta aloitettiin, nyt onnistuu kaasarin säädöt, konerempat ja vikojen diagnosointi sun muut, mutta silti jokapäivä tulee opittua jotain uutta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
luikero
- Pyörä:
- Derbi DRD Racing SM, Suzuki RGF proju
Juu kiitoksia tuosta, en emc:tä edes muistanut.
Tuo on totta että täällä vain pyöriessä oppii kaikkea uutta, ja oppiminen tehostuu vielä moninkertaiseksi kun käy totetuttamassa itseään tallin puolella. Puolitoista vuotta sitten en itse tiennyt mikä on kampiakseli mutta voi pojat, nyt olen kaveripiirissä se kaveri keneltä kysytään ekana kun teharibarbi ei lähde käyntiin. Mutta silti kokoajan tulee vastaan juttuja, joista ei ole mitään hajua ja pitää täällä kysellä, mutta eiköhän se aina niin tulekkin olemaan, ja hyvä että täällä osataan auttaa
Myynnissä sekalaista RGF osaa paljon, kyselkää jos on tarvetta! Ostetaan myös tehari samaan pyörään!
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Mullaki sama juttu, vielä toissasyksynä en ollu koskaa koskenukkaa mopoo ja ny kaikki kyselemäs apuu jos on vikaa
Toki autan jos vaan pystyn, just tuli viikko sitte pelastettuu kaverin päivä ku löin lukkosulan avulla sen mopon käymää koulun jälkee ku ei muute lähteny.
Fupa
Pitäisi jostain löytää vanhan mallin Detsiin kokonaan uusi moottori. Runko taitanee olla lähes sama, kuin vanhassa 125 mallissa. Nelari olisi ihan jees. Mitään tehohirmua en etsi, vaikka joku 125cc 2-tahtikin olisi ihan nami, mutta arveluttaa, kestääkö mopon rakenne sellaista (ketjut, rattaat, vanha runko jne)? Mitäs mieltä olette kiinalaisista pystykoneista, esim. Fude 150cc tai Skyteam 200cc? Ja ihan rentoa ''piha-ajoa'' ajelisin.
Ehdotelkaahan jotain ja kiitos etukäteen!
Dongsta
- Pyörä:
- Rieju RR 03 Sport Edition
Osaisikohan joku auttaa minua minun ongelmani kanssa. Eli siis minulla on tämmöinen Rieju RR vm -03 ja tuli tossa syksyllä semmonen ongelma vastaa että mopon USD keula ei jousta kun muutaman sentin ja töppää kuin seinään, eli mikä mahtais olla vikana?? Ja mopoon ei ole vaihdettu öljyjä keulaan eikä kaaduttu että pumput olisi menneet vinoon jos niin voi edes tapahtua
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Jos pidät sitä ulkona nii se voi olla ihan vaan jäässä
Dongsta
- Pyörä:
- Rieju RR 03 Sport Edition
Ihan tallissa olen pitänyt.
rassi123
onko 110 oikea suutin rieju mrx power uppiin? omasta mielestäni kyllä on mutta eräs asiantuntija on täysin eri mieltä. sen kanssa ei saa kuulemma säätöihin kunnolla ja edessä on 300e koneremppa. ja virejä on tehari nyt ainakin. kaasari on vakio 16mm
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
Vähän selvempi teksti olis kivaa...
No mutta ei tuo 110 suutin nyt liian pieni ainakaan voi olla, ja liian rikkaalla käyminen ei tietääkseni hajota mitään muuta kuin tulppia. Tietenkään maksimitehoja koneesta ei saada irti, mutta eipähän ainakaan leipase.
Koita alkuun sillä 110 suuttimella, jos hirveästi röpöttää eikä kierrä, niin laita paria numeroa pienempää siihen asti että kiertää ilosesti, rötäämättä.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
rassi123
joo tai siis se sano että se ois jotenki liian iso suutin, että joku 95 ois parempi teharin kanssa ja sais säätöihi. mut enne oli kurittoman kanssa 95 ja sillä pätki aina alamäissä
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
ite heittäsin jonku 100-105
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Kyllä sen kokeneempi 2t korva kuulee millon on suunnilleen oikea suutin. Yleensä kun on sopiva suutin ja ajat pintakaasulla ja lyöt kaasun pohjaan niin se lähtee puhtaasti kiihtymään eikä kuulu mitään röpötystä tai mooausta. Oikea suutin löytyy testaamalla
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
rassi123
vaikuttas olevan ihan sopivan kokonen suutin kun käynnistää ja kierrättelee, mutta kaasari jostain syystä vuotaa vähän bensaa. kaikki letkut pitäisi olla kiinni ihan ja kohokammion ne ruuvit oon kiristäny ihan kunnolla että sieltä ei pitäisi vuotaa.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Ei se mitää kireyttä kato, tiivisteet vaihtoon.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista