Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Kiitoksia vastauksesta. Itse oletin, että tuo liitin on mustunut ehkä samassa tilanteessa, kuin tuo keraaminen vastus on katkennut. Millä tavalla tuota kannattais koittaa mitata? Ja minkälaisia arvoja tuolta mopon magnetolta tulevista johdoista pitäisi saada?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Se tuskin on vastus, ainakaan järkevää tarkoitusta en keksi. Lähinnä meinasin että onko toinen pää maissa/ mihin nuo kys. Kompoon menevät johdot menevät. Mitään järkevää siitä ei varmaan hajonneena voi mitata. Onko tuollaisessa ducatin sähköt? Mitä värejä staattorilta tulee?
Epäilisin edelleen huonoa kontaktia tai voihan jännitteensäädin olla kaput.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Ne on varmaankin nuo valkoinen, punainen ja vihreä. Pitäiskö noista saada mitattua jotain (tyhjäkäynnillä/kierroksilla/sammutettuna)? Tai voiko jännitteensäätimen mitata jotenkin?
Ja vaikka nyt kyselenkin näitä, niin käyn silti kaikki liitokset läpi kontaktisprayn kans.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tuon väriset tulevat ducatin staattorissa CDI:hin kiinni. Keltainen on latauskäämin ulostulo, ja sen pitäisi mennä jännitteensäätimeen. Siitä pitäisi pystyä mittaamaan kierroksilla useampi kymmenenvolttia vaihtojännitettä, olisko 50VAC? Älä ota sähköiskua! Sammuksissa pystyy myös mittaamaan resistanssin runkoon mutta mulla ei ole käsillä oikeaa mittausarvoa.
Jos tämä vaikuttaa ehjältä saa jännitteensäätimen ulostulojännitteen mitattua kun laittaa vain latauksen ja maadoituksen paikalleen ja mittaa ulostulonastat, joita on luultavasti kaksi. Toinen akulle ja toinen valoille. Minkä värisiä johtoja menee jännitteensäätimeen ja minkä värisiä polttimoille? Olisiko kuvaa säätimestä.
Hankalaa arpoa kun en löydä tuon laitteen sähkökaaviota, mutta eiköhän tämä saada lotottua.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Ekassa kuvassa olevasta keltaisesta johdosta liitin irti (vaihtuu kelta-punaiseksi), tyhjäkäynnillä johdon päästä 13VAC ja kierroksilla noin 40VAC:
https://www.dropbox.com/s/uhbhtz88c3rny ... 7.JPG?dl=0Etulampun johdot:
https://www.dropbox.com/s/ofh7we44svkx1 ... 8.JPG?dl=0
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Staattori voisi olla tuon puolesta ehjä. Sen resistanssi maahan on luokkaa 0,5-1ohm. Näköjään oli pitkät ja lyhyet niin ei tuosta etuvalosta voi päätellä mikä jännitteensäätimestä lähtevistä on valoille. Jos putsaus ei auta niin säädin vaihtoon.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Pitääpä kokeilla se putsaus seuraavaksi...
Mun pitää kohta laittaa osien tilausta vetämään, niin olisko noista jompikumpi sopiva, kun tuon näköistä ei löydy, joka nyt on paikallaan:
http://www.mc-scatter.com/advanced_sear ... =0&x=0&y=0Ja osaisko joku sanoa, että mihin startittomassa mopossa tarvitaan akkua?
ciao
- Liittynyt:
- 5.8.2002 16:38
Tärkein syy on vapaavalo . Lisäksi räikän ja vilkkujen toiminta on helpompi järjestää , kun virransyöttö on tasaisempaa .
detsijonne
- Liittynyt:
- 18.8.2016 13:30
hävisi kipinä, muutaman kerran aikaisemmin teki näin? ei edes tule mittarille valoa kun polkasee (ennentullut). sain josssai vaihees työntämällä käyntii ja mittarissa ei näkyny kierroksia ja näky että MIN akun kuva. vaikka siinä ei ole edes akkua. teki aikasemmi näin mutta lähteny aina työntämällä käyntiin. nyt ei enää lähde oisko staattorissa vikaa koska jos olis cdi tai puola nii pitäis töötti inasta kun polkasee? ennen inassu. kun siis painaa sitä. voisitteko auttaa vanmaista? uus tulppa eli siitä ei johdu.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Kuulostaa vika olevan johdoissa tai staattorissa. Staattorin käämien vastukset voi mitata johdoista, kunhan otat vaan liittimet irti johtosarjasta ja mittaat niistä. Arvot löytyy netistä, mm. mun viestihistoriaa penkomalla muistaakseni. Tohon että mittariin ei tuu valoja ja MIN valo vilkkuu voi olla syy myös jännitteensäädin. En oo varma vaikuttaako myös käyntiinlähtöön, derbissä ei ainakaan vaikuttanu ku hajos.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
detsijonne
- Liittynyt:
- 18.8.2016 13:30
tientuk3 kirjoitti:Kuulostaa vika olevan johdoissa tai staattorissa. Staattorin käämien vastukset voi mitata johdoista, kunhan otat vaan liittimet irti johtosarjasta ja mittaat niistä. Arvot löytyy netistä, mm. mun viestihistoriaa penkomalla muistaakseni. Tohon että mittariin ei tuu valoja ja MIN valo vilkkuu voi olla syy myös jännitteensäädin. En oo varma vaikuttaako myös käyntiinlähtöön, derbissä ei ainakaan vaikuttanu ku hajos.
Kiitos pittää tutkia! vaikuttaako se staattori siihen min ja akun kuvaan
Cpimies64
- Liittynyt:
- 29.5.2017 19:39
Joo elikkä mun cpissä ongelmana on se, että mopo antaa heikkoa kipinää eikä siksi lähe käyntii, ja samaa aikaa pitkät ja lyhyet valot palaa samaan aikaan. Aina välillä mopo on toiminu täysin normaalisti, mut sitte ihan yhtäkkii ilman selvää syytä tekee ton. Valo- ja kipinäongelma siis liittyy toisiinsa. Oma veikkaus on että jotkut johdot vetää oikosulkuun ja vie virtaa kipinältä, mitä mieltä ootte?
Seppo4321
- Liittynyt:
- 29.3.2016 15:24
Ei nyt sinällään oo mikään vika mut kehtaisko kukaan viisaampi neuvomaan että toimisko toi etuvalon laitto silleesti että sais akulta virran niinkuin tässä linkissä neuvotaan
http://www.motot.net/wiki/Ajovalojen_palaminen_virran_ollessa_p%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4ja jos kehtaisitte selittää mikä virka tolla releellä on tossa kun en oikein ite ymmärtäny
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Releellä suojellaan virtalukon kontakteja, kyllä se kannattaa laittaa. Itse laittaisin vaihtavan releen vielä kaveriksi niin saisi pitkät/lyhyet. Tosin ainakin detsin sähköillä tuolla menetetään valotehoa puoliaaltotasasuuntauksen takia. Jos haluat valot palamaan virtojen ollessa kytkettynä suosittelisin ennemmin parkin laittoa joka ei tarvitse relettä.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Hiukan jäi tämä sähköhomma kesken, kun purettiin mopo ihan osiin maalausta ja kunnostusta varten, eli sähköongelma ei poistunut putsaamalla, ja nyt tuossa olis uusi jännitteensäädin, joka toivottavasti ongelman poistaa:
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtai ... or-yamaha/Eli pari kysymystä...jätänkö tuon kummallisen "vastuksen" vain pois välistä kokonaan, vai hommaanko uuden:
https://www.dropbox.com/s/fvzeenw4t9hea ... 2.JPG?dl=0Mopoon tulee led-vilkut, niin kumpi noista motonetin kympin releistä siihen pitää olla:
https://www.motonet.fi/fi/haku?q=led+rele
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista