Kierroslukumittarit

JUZKU
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
21.7.2004 21:19
VAIHTOVALO ?

ViestiKirjoittanut JUZKU » 3.1.2006 17:28

niin , ajattelin viritellä tommosen bilteeman kierroslukumittarin tohon pv:seen , niin mitenkä siihen voisi vielä rakennella erillisen vaihtovalon , esimerkiksi jos kierrokset nousee yli 8000 niin valo syttyisi , onnistuisiko se jotenkin että laittaissi vastuksen ja perään ledin , kertokaa jos joku osaa !
MITÄ ISOMPI VIKA, SITÄ SUUREMPI LEKA
Soukka
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
13.11.2004 22:44

ViestiKirjoittanut Soukka » 3.1.2006 17:32

Mikrokytkin siihen 8krpm ja sitten siitä hohto ledille.
#viritetty.com@QNet
http://www.2t.viritetty.com
Käykääs tsekkaan ;)
JUZKU
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
21.7.2004 21:19
miten

ViestiKirjoittanut JUZKU » 3.1.2006 20:12

mutta miten toi liitetäänn , tai oikeastaan miten ?
MITÄ ISOMPI VIKA, SITÄ SUUREMPI LEKA
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
kiekka mittari Tunturi tiger aquaan

ViestiKirjoittanut -vainio- » 8.1.2006 17:05

miten ton sais aquaan kiinni?
pistäkää kytkentä kaaviot sun muut ohjeet Yksityis viestillä
2fast 4you
Pyörä:
Rieju MRX med ruoskat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
10.7.2005 14:55

ViestiKirjoittanut 2fast 4you » 8.1.2006 17:11

kysynpä vaan et jos laitan ne johdot kiinni kuin tosa yhessä pv:een ohjeessa on eli kytken samalla tavalla tigeriin niin saan sen toimimaan
M: minivilkut, riejun maski, AM6 osia!
KYSELE YV:llä
Mikuni2
Liittynyt:
10.5.2004 13:58

ViestiKirjoittanut Mikuni2 » 8.1.2006 21:40

Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


Mistä lähtien diesel kone on bensaa polttanu ? opiskelkaa vähän moottoritekniikkaa. Dieselkoneessa hehkua ei edes käytetä moottorin käydessä ! (dieselöljy räjähtää paineen vaikutuksesta, hehkua käytetään vain käynnistyksen yhteydessä !)
Mikuni2
Liittynyt:
10.5.2004 13:58

ViestiKirjoittanut Mikuni2 » 8.1.2006 21:50

Itse en ole tätä kierroslukumittaria sen tarkemmin tutkinut, niin miten onnistun laittamaan sen 4-tahtiseen 1-syl. moottoriin ?

Siinä on sytytys puola systeemi sellainen, että mitään ensiopuolaa ei ole, ainoa sytytyspuolan johto on tulpan johto ja sammutusjohto.

Tätä voi verrata siihen, kuin olisi laittamassa pappa-tunturiin kierroslukumittaria, moottori vain on nelitahtinen. Tietoa tästä ?

(12V sähköjärjestelmä)
Edition
Liittynyt:
23.10.2005 18:27

ViestiKirjoittanut Edition » 8.1.2006 21:53

Mikuni2 kirjoitti:
Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


Mistä lähtien diesel kone on bensaa polttanu ? opiskelkaa vähän moottoritekniikkaa. Dieselkoneessa hehkua ei edes käytetä moottorin käydessä ! (dieselöljy räjähtää paineen vaikutuksesta, hehkua käytetään vain käynnistyksen yhteydessä !)





Diesel koneissa mäntä puristaa ilman 600 celsius asteeseen aj sen jälkeen sinne ruiskautetaan dieseliä ja se sit palaa.. eli niissä ei ole sytytys tuppia.. Eli tunturiSS voit syödä sen mopon penkksi!! ;)
Derbi: Vakio vielä

Pv: 80 Power+ 20 mm dellorto BHPG , Luhao ja 15/28
Mikuni2
Liittynyt:
10.5.2004 13:58

ViestiKirjoittanut Mikuni2 » 8.1.2006 21:59

Petu ThA Pv MaN kirjoitti:
Mikuni2 kirjoitti:
Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


Mistä lähtien diesel kone on bensaa polttanu ? opiskelkaa vähän moottoritekniikkaa. Dieselkoneessa hehkua ei edes käytetä moottorin käydessä ! (dieselöljy räjähtää paineen vaikutuksesta, hehkua käytetään vain käynnistyksen yhteydessä !)





Diesel koneissa mäntä puristaa ilman 600 celsius asteeseen aj sen jälkeen sinne ruiskautetaan dieseliä ja se sit palaa.. eli niissä ei ole sytytys tuppia.. Eli tunturiSS voit syödä sen mopon penkksi!! ;)


todellakin, laitahan kuvaa miten sen syöminen onnistuu....
SuperMursu
Pyörä:
Husq
Liittynyt:
11.10.2005 15:28

ViestiKirjoittanut SuperMursu » 13.1.2006 22:25

Elikkä miten sais tommoseen derbi x-treme -05 seen tollasen kierroslukumittarin http://www.ostokset.fi/pd/f014f204/ tommosessa mittarissa on 5 johtoo nii että nuvokaas[/code]
Soukka
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
13.11.2004 22:44

ViestiKirjoittanut Soukka » 13.1.2006 22:46

Kait se samalla sovittamisella menee kuin tuo bilteman mittarikin, mites muuten noi bilteman mittarit että mitenkä isot kierrokset näyttävät ennen kuin hajoavat.
#viritetty.com@QNet
http://www.2t.viritetty.com
Käykääs tsekkaan ;)
SuperMursu
Pyörä:
Husq
Liittynyt:
11.10.2005 15:28

ViestiKirjoittanut SuperMursu » 14.1.2006 15:28

mutta miten laitan ne johot cdi boxiin ?
ja mistä voin ottaa sykkeen ?
[kalz]
Paikkakunta:
Somero/Salo
Liittynyt:
14.10.2003 10:50

ViestiKirjoittanut [kalz] » 14.1.2006 15:42

SuperMursu kirjoitti:mutta miten laitan ne johot cdi boxiin ?
ja mistä voin ottaa sykkeen ?
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465 tollai...mut antakaa noit taustoi mitä on muutettu vaik yv:eel tais-postilla
________________________________________
4 wheels-MB
suikkelikuukkeli
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
29.9.2004 10:57

ViestiKirjoittanut suikkelikuukkeli » 15.1.2006 1:39

Mikuni2 kirjoitti:
Petu ThA Pv MaN kirjoitti:
Mikuni2 kirjoitti:
Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


Mistä lähtien diesel kone on bensaa polttanu ? opiskelkaa vähän moottoritekniikkaa. Dieselkoneessa hehkua ei edes käytetä moottorin käydessä ! (dieselöljy räjähtää paineen vaikutuksesta, hehkua käytetään vain käynnistyksen yhteydessä !)





Diesel koneissa mäntä puristaa ilman 600 celsius asteeseen aj sen jälkeen sinne ruiskautetaan dieseliä ja se sit palaa.. eli niissä ei ole sytytys tuppia.. Eli tunturiSS voit syödä sen mopon penkksi!! ;)


todellakin, laitahan kuvaa miten sen syöminen onnistuu....
hehkullahan lämmitetään se polttoaine jotta se lemahtas helpommin siel kylmässä koneessa.
joo se on tehon puutetta jos ei keuli!
<(=^^=,)>
Liittynyt:
16.7.2005 17:37

ViestiKirjoittanut <(=^^=,)> » 15.1.2006 1:53

*kake* kirjoitti:am6 on paikka tohon kierrosluku mittarin pyörittimelle mut mistä semmosia saa ?


missä siinä muka semmonen on?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista