-Wales- kirjoitti:Jeps joo, otin tossa selville, että toi mun nykyinen kytkin on AX:n kytkin.. Tänään tulee jäykemmät jouset ja sitten viel pari prikkaa sinne niin menee jo ymmärrys jos ei pidä niilläkään...
Sitten olisi viel tosta Pro-Viritys puolelta kysyttävää kun on toi nopeus/kiihhtyvyys kilpailu, niin kun siin on 50cc classic vakio, 50cc classic ja alle 80cc luokat + tietysti pro-modified, niin kuuluuko toi 58cc sit tohon alle 80cc luokkaan ?
Ihan vaan mun näkökulmasta kun aatellaan noita vanhempia pelejä olis hyvä olla 60cc luokka, kun raisuun saa 58cc pyttyjä (Ainakin sai aikanaan pari eri merkkiä jopa) tunturiin jos en ihan väärässä ole, niin 60cc JPC? tai metra.. <- En ole perehtynynyt tohon puch puoleen vielä paremmin. Ja sitten Suzukiin saa 60cc Power+ pyttyjä.
Kyllä ne mahtuu sinne classic-80cc luokkaankin. Sehän on omasta valinnasta kiinni minkä ottaa aihiokseen, tokihan se isompi melkein aina parempi, mutta samalla helpompi. Ei ole tarvetta pienemmälle luokalle.
-Wales- kirjoitti:Unohtamatta tietysti niitä vakio pyttyjäkin, mitkä on porattu maksimiinsa, näin ainakin raisussa kuutio-tilavuus lähentelee jo 57cc. Näin ainakin minun mielestä, että 50cc ylittämättä sitä ja 60cc ylittämättä sitä. Alle 80cc sitten myös ALLE 80cc (Tai tasan, desimaaleja ei lasketa) Koska 80cc saa kait suzukissa porattua lähemmäs 90cc ellei yli ? Ainakin mäntiä löytyy vielä 54mm kokona. Tosin tämäkin viesti on turha, mikäli 58cc hyväksytään 50cc luokkaan. Mikä olisi vähän epäreilua..
Suzukin "80cc" on tosiasiassa vain 74cc, ja maksimiporauksellakin n.80cc että kaukana on se 90-kuutiota. En minä ainakaan ole yhen ainoata pv:n alakertaan sopivaa 54mm mäntää nähnyt, ne on yleensä silloin ts:n tai rm:n mäntiä jotka ei tosiaankaan sovi. Jos kuitenkin alkaa lähentelemään kuutiotilavuus toista sataa niin sehän menee silloin pro-modified luokkaan.
-Wales- kirjoitti:Siis tämä ainoastaan minun kanta tähän, mutta tosin enhän kuulu pro-virittäjiin. Tuo olisi mielestäni hyvä parannus siihen topicciin. Mielenkiintoinen aihe, rupesinkin tuossa ottamaan 50cc Zetasta motan avulla potkua irti juuri sen takia ettei ole 60cc luokkaa..
Aivan, se on sinun valinta otatko aihioksi sen 50cc vai 60cc, ei niitä sääntöjä lähetä kenenkään mieleiseksi muuttamaan. Noita luokkia pohdittiin hyvän aikaa ennenkun ne hyväksyttiin "virallisiksi". Ja koko kisahan ei ole millään muotoa virallinen, se on pelkkää omaa hupia ja motivoimista viritys&kehitystyötä kohtaan.
Dank memes melt steel beams.