Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ainahan se on parempi, mitä suorempi putki on. Alakauttanen kyllä vie siinä mielessä. Uskon että se on syy miks kisamopoissa putket tuppaa olee alakauttasii.
Mutta joku perustehari kun isketään jonku 70cc pytyn kylkee ja laitetaa kaikki vähä tollee noin. Eipä sillä sillon oo mitää välii.
Jos oikeesti laitettais ja tehtäis kaikki mahollinen kunnolla, niin alakauttanen varmaan olis parempi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
VictorH
- Pyörä:
- Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
- Liittynyt:
- 1.10.2010 14:51
http://www.twostrokerider.se/effekttest ... isal-70cc/Tuossa 70cc testi, en löytäny sitä suurempaa testiä ja ruottiks on kirjotettu, jossain tolla sivulla löytyy laajempi test myös
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Ei voi kun ihmetellä.. Jos turbokitillä otetaan eniten tehoa niin minä oon tästä lähin hiljaa. Ja giannellilla tuommoset rupukäyrät, mitä vittua
Derbi-miess
- Pyörä:
- Aprilia SX 125
- Liittynyt:
- 16.10.2010 19:19
Paskan vitut sanon minä, olen kaikilla nuilla putkilla ja ajanut ja enox on kyllä tehottomin, turbokitilla ja giannelilla ei oikeastaan muuta eroa kuin alavääntö on Giannelissa hiukan parempi ja ehkä se vähän pitemmälle kiertääkin ja tietenkin se käsittämätön möykkä mikä siitä turbokitistä lähtee. En sitten tiedä mitä ihmeen rupu giannelia ne tuossa on testannut mutta kyllä se on ihan eri luokkaa kuin joku enox. Eikä tuo Airsalin 70cc niiin paljon vakiopytystä eroa muutakuin kuutioiltansa että hirveästi tehokäyriä muuttaisi.
Pondeyo
- Liittynyt:
- 13.12.2011 17:51
Nonii..tais menä täl vikal kahdel sivul vähän gianellit sekasin
. Niitä on vanhanmallisia ja uudenmallisia, uusmallinen on PASKA, sama ku TG. Itellä on sellainen enkä suosittele. Se on just se jota mc scatter myy, se vanha jossa on suora alkukäyrän osio on se "tehokas" gianelli joka on samaa luokkaa ku TK.
Itellä ollut tk ja gianelli, kulki 10 kovempaa tk:lla (paska gianelli siis kulki huonosti, vanhanmallisella kaveri veti 100 13-53 väleil
).
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Ei vituta, olin ottamas vakiputkee pois ja laittamas enoxii tilalle, ni meni kierteet siit sylinterin putken toisest kiinnikkeest ja toisest oli jo aiemmin menny ruosteisten ruuvien takii... Varmaa ainoo vaihtoehto viedä pytty koneistamolle
Sain kuitenkin sen putken kii, ku löyty jotenki kierteitä
Menin sit pihalle koittaa ilman välipillin liitoskumii, ku ei löytyny, ni piikille vetäes lähti se välipilli irti ja kauhee rääkäsy
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Pitäs lailla kieltää pulttikiinnikkeiset putket!
aina saa vängätä niitte pulttien kans, jouset paljo helpompi ku vaa yks pikku nykäsy (oikeestaan kaks) ja se on siinä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Totta kyllä että jousikiinnitteiset vitusti helpompii mutta ei mulla pulttikiinnitteisiäkää vastaa ole mitään. Onha se joskus ikävää pulttien kanssa vänkää. Mutta kunhan ei liikaa kiristä ja pasko kierteitä tms. ni niittenki kaa selvii kyllä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Enoxin välipillin kanssa ongelmat jatkuvat... Pitäis löytää joku hyvä tapa tiivistää se, ettei se varmasti lähde. noin 3km matkal lähteny joku 3 kertaa se irti.
Äänet on tosi kovat kun piikin ottaa ja tuntuu, että änkkä vuotaa. Avasin sen sitte äsken ja tämmöseltä näyttää:
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 35322.jpg/ Näyttääkö, et villat ois pahasti palanu ja auttaisko villojen vaihto paljoo? Sit kannattaako ostaa 2t villaa vai käykö joku lasivilla yhtä hyvin?
Sitte vähä pitäs saada neuvoo kaasarin säätöjen kanssa, ku piikin alkaessa usein pätkii todella paljon ja piikin alla ei jaksa vetää yhtään. Toivottavast joku jaksaa vastata näin moneen kysymykseen
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
itellä oli enoxissa vaan se putken mukana tullut kumihöskä paisarin ja välipillin välissä, ei ollu edes klemmareita eikä mitään ja hyvin pysy. Ja teharilla normaalia ettei jaksa piikin alapuolella paljoa vetää, ja suutinta pienemmäksi tai seosruuvin säätö niin ei pitäs pätkiä ennen piikkiä. kaverilla aika pahasti pätki ennen piikkiä enoxilla nii muutama kiekka seosruuvia nii oli hyvä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Kaverilta ostin, ni sain vaa soviteholkin mukaa
Koitettu laittaa pyörän sisäkumil ja klemmaril, mut se välipilli sit irtos, laitoin stte 2 klemmarii, joista toinen oli kumin reunas ja toinen keskel ku ei jaksanu siirtää ja seki sitte lähti. Nyt en oo sen jälkee testannu, mut se välipillin pysymiin paisaris on ongelma, kun meinaa lähteä tosi helposti...
Noihin säätöihin liittyen, tuntuu että röpöttää vähän, mutta voisiko olla myös, se, että neula olis vähän liian laihal? Jostain luin, että jos puol kaasult laittaa täyskaasulle ja pätkäsee, niin kävisi laihalla. Ja sitte osaako joku sanoo noista villoista?
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Joku tässä pari sivua taaksepäin sanoi, että kun lyö änkän ja välipillin vain rohkeesti voimalla sisäkkäin, niin kyllä pysyy, eikä vuoda. Suosittelen siis niin tekemään. Sen voi sitten tiivistää jollain, esimerkiksi pätkällä jonkinlaista jäähdytysletkua/jotain vastaavaa, mutta ei tainnut olla edes kovin pakollista kun piti muuten.
Noi änkän villat näyttää kyllä aika mustilta, tiedä sitte kuinka öljyset noi on.. mutta suosittelen kyllä ihan sitä kunnon vaimenninvillaa, ainakin on hyvää tavaraa. Tohonkin oli joku vaihtoehto, mutta en nyt muista mikä
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Joo pitää sitte käydä ottamassa putki irti ja lyödä kunnol se välipilli kii, samal vaihtaa 94-->90-92 suuttimen ja vaihtaa villat
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 12.9.2010 19:06
Minä tuosta lyömisestä juuri kerroin. Omassa Derbissä oli E-Noxissa lyöty putket sisäkkäin ja hyvin pysyi ilman mitään kiinnikettä tai tiivistystä siinä. Ekaks tuntuu ettei ne mee sisäkkäin mutta kun käytät voimaa niin varmasti menee. En kehota ketään hakkaamaan itseänsä tai putkeansa hajalle. Mulla oli 1,5km se alkuperänen kumi niiden putkien välissä kunnes repesi. Ja E-nox on kyllä mun mielestä muuten vakioon mopoon paras, ei paljon poliisia näytä kiinnostavan. Ja paisariin vaan lyö kerroksen metal polishia ja rätillä hinkkaa niin johan alkaa kiiltämään
Siis jos putki on vielä normaali rosterin värinen.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Villat vaihoin, mut äänet oli aika samanlaiset. Sitte huomasin, et se änkän kuori vuotaa aika paljon ja laitoin jotain ihme teippii siihe päälle. Äänet laski aika hyvin, mut toi putki kilisee aika paljon ja muutenkin äänet tyhjäkäynnil jonku verran kovemmat verrattuna vakioputkeen kilinän takia. E-Noxinhan ei pitänyt kilistä paljoo mitää, onko muilla tota kilinää?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista