Jepajee10
- Liittynyt:
- 9.7.2017 18:15
Terve, mikähän mahtaa olla vikana kun derbissä ei jarruvalo toimi kun jarruttaa jalkajarrulla? Etujarrulla jarruttaessa toimii mutta liiankin herkästi, pelkässä ajossa saattaa syttyä ittestään palamaan?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos johdot ovat ehjät, kannattaa uusia jarruvalokytkin.
heikkilasan
- Pyörä:
- Derbi Senda Xtreme -07
- Paikkakunta:
- Epsoo
- Liittynyt:
- 23.12.2016 1:42
Derbin sytys pätkii eikä kierrä n. 9000-10 000 rpm korkeammalle. Vika alkoi suoraan ajosta.
Vaihdoin tulpanhatun ja sytytystulpan, ei muutosta. Edellinen tulppa on väriltään ruskea.
CDI:n maadotuspiuha on kiinni.
Onko vika CDI:ssä? Vai jossain muussa?
Viritystä ei ole, jollei rajottamatonta CDI:tä lasketa.
E: nykii ajossa
Onko näin?
Decay
- Liittynyt:
- 7.8.2017 19:28
moro, olis kysymys, kattos kun sain just maalattuu cpi sm katteet ja laitoin paikallee nii ei toimi etuvalo eikä takavalo (en tiedä toimiko edes alkuunkaaan), töötti toimii normaalisti ja vilkuista en tiedä ku ei ole paikallaa. mopo on seissy jonku aikaa mutta tällä viikol tuli viel valoa etuvalosta nii mikä saattais olla vikana?
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Tämä asia on vielä selvittämättä. Voiko tuon nyt jättää pois vai ei? Onko tuollainen kaikissa am6 mopoissa?
EDIT: Tuosta siis lähtee keltainen johto, joka menee virtalukon kautta jännitteensäätimelle, kun avain on käännetty keskiasentoon. Tuohon tuleva johto tais olla musta-valkoinen. Vai liekö sitten kiertää toisinpäin, en tiiä
EDIT2: kyllä se menee just tuollain toisinpäin. Eli keltainen tulee magneetolta, vaihtuu kelta-punaiseksi, tulee jännitteensäätimen kautta virtalukolle, ja siitä keskiasennossa tälle vastukselle, joka menee yhteen maajohtojen kans. Entistä vähemmän tajuan nyt tämän merkitystä
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tuo on mulle kyllä vähän mysteeri. Eritoten jos tuosta menee johto maihin silloin kun virrat on päällä
.
En ole muissa nähnyt moista. Onko tuossa ducatin virta vehkeet?
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Mistä sen näkee? Tuon perusteella muistaakseni aiemmin meinasit, että olis ducatin:
https://www.dropbox.com/s/uhbhtz88c3rny ... 7.JPG?dl=0EDIT: tuosta kuvasta kyseinen osa löytyy, mutta kun ei löydä kytkentäkaaviota. Paljonpa se hyödyttää tuohon uus hommata, jos se kärähtää sitten heti väärästä kytkennästä
https://www.easyparts.nl/showdrawing/12 ... cal-1.html
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Keraamivastushan se on näköjään. Olisiko alkuperäinen hajonnut vain tärinästä. Ducatin sähköt on joo, en muistanut tuota kuvaa
.
E: kysyn kaverilta joka vois tietää mikä tuon funktio on
Hulikusti
- Liittynyt:
- 7.9.2016 15:31
Hulikusti kirjoitti:Mikähän mahtais olla vikana? (Ihan aluksi sanon että vilkkurelettä tällä hetkellä ei ole) Eli ajovalo palaa vain kun laittaa pitkät päälle ja vilkut palaa todella himmeästi
Onko lyhyen lanka ehjä? Vilkuille saattaa vuotaa virtaa ilman relettä. Vaikuttaa kylläkin että mikä laite kyseessä...
Kyseessä on 2007 vuoden Rieju Mrx. Aikaisempi omistaja on vääntänyt sinne sellaisen johtohelvetin, etten tiedä mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä. On laittanut punaiset ledit jostain ihmeen syystä mutta ei sitten mitään vilkkurelettä. Osaatko vahvistaa, että onko riejussa 3 napainen vilkkurele?
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Malagutisti kirjoitti:Keraamivastushan se on näköjään. Olisiko alkuperäinen hajonnut vain tärinästä. Ducatin sähköt on joo, en muistanut tuota kuvaa
.
E: kysyn kaverilta joka vois tietää mikä tuon funktio on
Olisko noille Ducatin sähköille joku selkeytetty kaavio olemassa...tai yleensäkin sähkökaavio? Selkeytetty olis parempi, kun nuo oikeat kaaviot on niin hankalia lukea
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tuossa on loppusähköt jotain ihan muuta kuin ducatilaista.
Tässä kytkis yksinkertaisille sähkölle jos johtosarjan teko luonnistuu. Vilkut joutuu vielä itse säveltämään.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Miten tuo antaa meillä 14.2 ohmia vastusta akulle tulevien mustan ja punaisen välille, kun virrat on kytketty? Onko ihan normaalia?
Magneetolta tuleva keltainen - maa = 0.6 ohm
Mg punainen - maa = 117,7 ohm
Mg vihreä - maa = EDIT...oli sittenki noin 670 ohm. Pitäis hoksata tuo mittari kääntää isommalle alueelle
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tottakai virrat päällä kuorman pitää näkyä akun navoille. Tuohan on U=RI perusteella luokkaa 1A virta joka olisi suurinpiirtein normaali. Oikosulku tai täysin avoin olisi vikatilanne.
Resistanssit on ok.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Tottakai...ihme sekoilua multa. Nyt olis sitten se "ballastivastus" paikoillaan, ja uudet ledivilkut motonetin 2-napaisella led-vilkkureleellä. Hienosti vilkkuu...kaikki vilkut yhtäaikaa meinaan :-( Se kumpi puoli on valittuna vilkkuu hiukan kirkkaammin, eli jokin antaa jostain läpi.
EDIT: Kaikki toimii ok, kun ottaa vilkun merkkivalon pois. Olisko tuohon nyt jotain helppoa pikafiksiä
Beta jonne
- Liittynyt:
- 14.6.2017 0:28
Betan vilkku vilkkuu ainoastaa kun ei anna kierroksia vähänkin kaasua niin heti pimeäksi ja ajossa ainoastaan kytkin pohjassa ei kierroksia
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista