ViriDT
- Liittynyt:
- 15.4.2018 22:15
Mikä tiiviste on hajonnut kun yamaha dt 50 vaihteistoöljy on melkein valkoista? Sotkenut siis veden ja laatikkoöljyt
PS. Katsoin vesipumpun stefan ja ehjä on.
JesseRah
- Liittynyt:
- 19.5.2018 17:12
Tuli derbissä ongelmaksi kun kiihdytän tuppi nurin ja alan hiljentään niin mopo meinaa sammua, hetken kaasun pumppaamisen jälkeen alkaa toimimaan taas. Derbissä on enox ja 14mm kaasari, suutin on nyt 75. Pitäisikö laittaa vaikka 80 suutin vai tehdä jotain muuta?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Hyytyykö kovan kiihdytyksen jälkeen WOT vedossa vai ainoastaan kaasua suljettaessa?
JesseRah
- Liittynyt:
- 19.5.2018 17:12
Joo se kans hyytyy ja ei meinaa jaksaa sitten mennä enää. Mutta herää taas vähän ajan päästä normaaliksi. Yleensä se hyytyy ja meinaa sammua ku painaa kytkimen pohjaan kiihdytyksen jälkeen. Tätä ei siis tapahtunut vakioputkella vaan nyt ku laitoin enoxin. Voisiko olla että ei saa bensaa tarpeeksi lopussa?
Eli hyytyy ja meinaa sammua kun alkaa hiljentämään kiihdytyksen jälkeen, laittaa kytkimen pohjaan ja päästää kaasun. Sen jälkeen pakko pumpata kaasua että alkaa taas toimiin.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Joo. Kohokammio tyhjenee kovassa vedossa ja sen takia hyytyy.
Avarammat polttoainelinjat, hana, hahan suodattimen puhdistus.
Myös kaasuttimesta linjojen putsaus neulaventtiilille asti ja tarvittaessa jopa kanavien ja neulaventtiilin poraus suuremmaksi.
Jos kaasuttimen kanssa ei kiinnosta räpeltää kannattaa se vaihtaa suurempaan.
JesseRah
- Liittynyt:
- 19.5.2018 17:12
Joo, sehän se syy voi olla. Mutta onhan se vähän outoa kun muilla ei tietääkseni ole ollut tuommoisia ongelmia teharin 14mm kaasarin kanssa, ettei löpö riitä. Toimisko se sitten 17.5 kaasarilla millä suuttimella.
Missä se bensahanan suodatin sijaitsee?
JesseRah
- Liittynyt:
- 19.5.2018 17:12
Malagutisti kirjoitti:Joo. Kohokammio tyhjenee kovassa vedossa ja sen takia hyytyy.
Avarammat polttoainelinjat, hana, hahan suodattimen puhdistus.
Myös kaasuttimesta linjojen putsaus neulaventtiilille asti ja tarvittaessa jopa kanavien ja neulaventtiilin poraus suuremmaksi.
Jos kaasuttimen kanssa ei kiinnosta räpeltää kannattaa se vaihtaa suurempaan.
Laitoin nyt 17.5 mm phva derbiin. Suuttimeksi laitoin 92. Mopo käy tyhjäkäyntiä, mutta röpöttää kaikilla muilla kierroksilla. Ei mene piikille röpötyksen takia. Mitä pitäisi tehdä? Minulta löytyisi 88 suutin. Pitäisikö sitä kokeilla?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Koita pienempää tai testaa ilman ilmanpuhdistinta, jos Derbin vakio. Se saattaa kuristaa, en tiedä.
Hanan suodatin on siinä hanan rungossa tankin sisällä, pitää irrottaa.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Jincheng Monkey, Lifan 72cc (mäntä vaihdettu noin 300km sitten). Ei lähde käyntiin kun on kunnolla lämmennyt. Lisäksi käynnistyspoljin pistää välillä vastaan oudosti, ja koko mopo liikahtaa samalla, vaikka vaihde on vapaalla
Kylmänä ja muutaman minuutin ajelun jälkeenkin lähtee ihan normaalisti käyntiin, eikä toiminnassa vaikuta olevan mitään vikaa.
Ongelma alkoi, kun vaihdettiin öljyt (Castrol Power 1 10W-40). Käytettiin myös kytkinkoppa auki, ja putsattiin öljynsuodatin. Tämän jälkeen mopo käyntiin, ja säädettiin Ooracingin kierrostenrajoitinta. Siitä se sitten lähti, eikä mikään asetus tunnu auttavan (päällä/pois/ruuvin säätöä joka suuntaan). Tulppa oli joku "venäläinen" ja ihan musta, vaihdettiin uusi C7HSA. Venttiilin välykset säädetty, ja tehty vielä tarkistus niin, että katsoin nokkapyörän asennon. Säädetty arvoon nihkeä 0.1mm kylmänä. Kaasari myös putsattu ja laitettu mopoon bensansuodatin. Viimeisimpänä koitin nyt ottaa tuosta CDI:n liittimestä sammutusjohdon irti, ettei se ainakaan sitä kautta pääse vaikuttamaan, ei apua tästäkään.
veke02
- Liittynyt:
- 15.1.2017 17:27
Suuttimen koko?
Saattaa rikkaalla käydä musta tulppa viittaa siihen
Ja oliko tuo öljy kytkinlisäaineella sillä mankissakin on märkäkytkin
Edit: korjasin tuplapostauksen
Viimeksi muokannut veke02 päivämäärä 8.8.2018 11:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Joo, se on varmaan vähän rikkaalla, mutta eikai tuo siihen vaikuta ettei sitten lähde kuumana käyntiin? Sehän pitäis olla tosi rajusti rikkaalla, jolloin tuo pitäis ajossakin haitata jo huomattavasti?
Suuttimessa ei valitettavasti lukenut kokoa, ja kaasutin on joku kiinalainen noin 19mm. Mopo on ollut sisäänajossa, niin ei olla kaasarin säätöihin vielä liikaa satsattu, mutta tarkoitus on kyllä hankkia esim 75, 80, 85 ja 90 suuttimet ja alkaa kokeilemaan sopivaa...kunhan saatais tämä ongelma ratkaistua.
EDIT. Ja Power 1 on nimenomaan kytkin lisäaineistettua, eli pitäis olla "parasta mahdollista".
EDIT2. Ja kun se on tähän asti toiminut myös noilla helteillä, niin kyllä kait tuo rikkaalla käyminen olis aiemminkin ongelmia aiheuttanut, jos se olis noin paljon rikkaalla?
JesseRah
- Liittynyt:
- 19.5.2018 17:12
Malagutisti kirjoitti:Koita pienempää tai testaa ilman ilmanpuhdistinta, jos Derbin vakio. Se saattaa kuristaa, en tiedä.
Hanan suodatin on siinä hanan rungossa tankin sisällä, pitää irrottaa.
Koitin 88 suutinta, mutta melkeen sama homma eli saa edelleen mahoton bensaa, Sillä tyhjäkäynnistä ylöspäin ihan sama missä asennossa kaasu niin röpöttää. Imukaulan kumissa oli iso repeytymä, jonka takia myös vaihettiin se. Ei vaikutusta. Uskaltaisinko kokeilla 80 suutinta? Tuntuu että olisi todella pieni tällä kokoonpanolla?
Allu148
- Liittynyt:
- 21.7.2018 4:09
Mikä voisi olla Hm:ssä vikana, kun sammuu täyskaasulla ajaessa? Leovince ja 115 suutin.
Shadow1512
- Pyörä:
- Rieju MRX 50
- Liittynyt:
- 16.7.2018 0:04
Mikähän on Riejussa vikana kun ei lähde millään käyntiin? Männänrenkaat vaihdettu 2 kertaa, joka kerralla mopo lähtee käyntiin ja näyttää toimivan hetken mutta sen jälkeen ei taas millään lähde. Sylinteri on juuri hoonattu. Tulppa kastuu, kipinää tulee. Ei imuvuotoa imukaulassa, kokeiltu ilman ilmanputsaria. Mitä vielä?
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Ettei kaasari pääse tulvimaan kampikammioon? Kuin kauan se toimi renkaiden vaihdon jälkeen? Ota kaasari irti ja polje/työnnä mopoa 3.vaihde päällä ilman tulppaa hetki. Laita sitten tulppa takas ja vähän bensaa kampikammioon. Jos lähtee noin, niin vika on kaasarissa.
EDIT. Vai oliko ne männänrenkaat poikki ekalla kerralla, vai miksi ne vaihdoitte?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista