-Sanili- kirjoitti:Saisko derbi senda x-race ärrään kierroslukumittaria (derbin omaaa) jos on kokemusta nii vastakkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KIIRE!!!! ja paljo maksaa`?????????????
JoRMaster1 kirjoitti:-Sanili- kirjoitti:Saisko derbi senda x-race ärrään kierroslukumittaria (derbin omaaa) jos on kokemusta nii vastakkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KIIRE!!!! ja paljo maksaa`?????????????
Kyllä siihen aika varmasti saa sen, mutta uutena se maksaa ihan vitusti.
JoRMaster1 kirjoitti:-Sanili- kirjoitti:Saisko derbi senda x-race ärrään kierroslukumittaria (derbin omaaa) jos on kokemusta nii vastakkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KIIRE!!!! ja paljo maksaa`?????????????
Kyllä siihen aika varmasti saa sen, mutta uutena se maksaa ihan vitusti.
Bloodgress kirjoitti:Eli nyt on kyllä jauhettu paljon 2t koneista mutta 4t puuttuu.
Tähän väliin kerrotaan 2t periaate: Eli siis yhdessä kampuran kierroksessa on yksi sykäys. 4-cyl on siis 2 sykäystä per yksi kampuran kierros. Nyt voidaankin kertoa rauhassa taustan numerot kahdella(2) ja jäädään edelleen vielä inhimillisyyden rajoihin, 2000-16000rpm. Ja jos mankistakin tulee yksi sykäys per kierros,(koska ei sieltä voi tulla yksi sykäys kahdessa kierroksessa), niin jos tuo vihree johto tökätään raakasti magneetolta tulevaan oikeaan johtoon, ja kerrotaan tausta kahdella: Mittari näyttää oikein?
Joku saa vielä hienosäätää tuota viestiä, jos jotaki jäi epäselväksi.
Jarod Parker kirjoitti:Joo siis eli manki paukauttaa ensin kipinän työtahdin alussa ja sitten vielä toisen kipinän pakotahdin lopussa. Elikkä kipinöitä tulee kampiakselin kierrosta kohti yhtä monta kuin 2 tahtisessa 1 pyttyisessä. Eli jos on mittarissa numerot 0-8000 rpm niin sitten pitää kertoa ne kahdella eli tulee 0-16000 ja tällöin pitää käyttää 4 pyttysen asetusta mittarissa. Näin se bilteman mittari minun mankissa toimi, en tiedä onko esim. kopiomankeissa sama juttu sytytyksen suhteen.
Mittarin vihreän johdon kytkin omassa mopossa sytkäpuolalta tulevaan mustavihreään piuhaan.
timmyy kirjoitti:Bloodgress kirjoitti:Eli nyt on kyllä jauhettu paljon 2t koneista mutta 4t puuttuu.
Tähän väliin kerrotaan 2t periaate: Eli siis yhdessä kampuran kierroksessa on yksi sykäys. 4-cyl on siis 2 sykäystä per yksi kampuran kierros. Nyt voidaankin kertoa rauhassa taustan numerot kahdella(2) ja jäädään edelleen vielä inhimillisyyden rajoihin, 2000-16000rpm. Ja jos mankistakin tulee yksi sykäys per kierros,(koska ei sieltä voi tulla yksi sykäys kahdessa kierroksessa), niin jos tuo vihree johto tökätään raakasti magneetolta tulevaan oikeaan johtoon, ja kerrotaan tausta kahdella: Mittari näyttää oikein?
Joku saa vielä hienosäätää tuota viestiä, jos jotaki jäi epäselväksi.
kuuleppas..olin muistaakseni eka joka lykkäsi peeveeseen bilteman kiekkaittarin ..ja edelleen sitä ei saa kertoa 2:della!!.. ettekö ny prkl ymmärrä ku oon ny jo moneen kertaan siitä sanonu ja kertonu miksi?..no sanompa ny vielä niille jotka ei viitti lukea topickia ja tulle aina tänne kyseleen kaikkea turhaa joka on luettavissa monessa paikassa..eli olen kokeellut laser mittarilla joka mittaa kierros luvun suoraa vauhtipyörästä ..no päästi tarkalleee samaan lukuu ku kiekkamittari!..eli aiva turhaa niitä taustoja vaihtelette!...(prkl ku meinaa mennä hermot)
edit: kyse siis peeveestä ja kaikissa 2t vehkeis