bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
täysin samaa mieltä jahnen kanssa, vaikka en paljoo noista ajoista muistakkaan
MSJD
- Pyörä:
- Suzuki S
Nykyään vaa tarvii "pikkasen" viilata et pysyy tahissa
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
kersti91
Tänäpäivänä harvoin tehdään muuta kuin bolt-onia enskoille. Itse en ainakaan ole kuullut kenenkään viilaavan Derbin tai Minarellin pyttyä puhumattakaan muista virittelyistä... Skyteamin kanssa sai sentään vielä tehdä jotain, ei mitään pelkkää hollannintilausta ja kasaanlaittoa
Tarkista kampiakselin stefa.
Mukke
kersti91 kirjoitti:Tänäpäivänä harvoin tehdään muuta kuin bolt-onia enskoille. Itse en ainakaan ole kuullut kenenkään viilaavan Derbin tai Minarellin pyttyä puhumattakaan muista virittelyistä... Skyteamin kanssa sai sentään vielä tehdä jotain, ei mitään pelkkää hollannintilausta ja kasaanlaittoa
Ei leimata, esim mun derbis ei oo yhtää bolttis kamaa. Kantta on kyl laskettu, koht pyty yläpäätä, säädetty sytkää, pakoaukkoo kiillottettu ja koht viillattu, täysin tyhjä vakioputki ja kaike näköst ronkittu
Koneremontteja halvalla! Työt n.100e + osat
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
Poikkeus vahvistaa säännön.
oooozz|
- Pyörä:
- DRD Racing SM
Kait minunkin tarvitsee sitten yhtyä tohon Mukke:n viestiin. Tosiaankin itse kans Derbiä viritellyt. Kansi hieman laskettu, paka-aukkoo viilailtu/kiilloteltu, imukaulaa sopivissa määrin avarreltu ja vakio putki kokonaan tyhjennetty. Ja tähän mennessä vastaan tulleista " tehari" Derbeistä on lähes 95% jääneet viivoissa taakse
. Ja kyllä se itse väkertely on kaikista hienointa.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Tuossa eroaa ne ,ketkä todella on kiinnostunut moottoreista, ja haluaa oppia tuntemaan sitä niistä ketkä virittävät mopoaan vain munanjatkeeksi.
MSJD
- Pyörä:
- Suzuki S
Joo, tosiaan derbissä mulla on vaan bolttis osaa, koska kulku riittää mulle toivottavasti en jääny kii päin naamaa kusettamisesta Sitä varten on ässä, joka olis tarkotus saada kulkee yli 90, vääntöä unohtamatta.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Braindead
- Pyörä:
- Tunturi City Puch vm. ??
oooozz| kirjoitti:Kait minunkin tarvitsee sitten yhtyä tohon Mukke:n viestiin. Tosiaankin itse kans Derbiä viritellyt. Kansi hieman laskettu, paka-aukkoo viilailtu/kiilloteltu, imukaulaa sopivissa määrin avarreltu ja vakio putki kokonaan tyhjennetty. Ja tähän mennessä vastaan tulleista " tehari" Derbeistä on lähes 95% jääneet viivoissa taakse
. Ja kyllä se itse väkertely on kaikista hienointa.
Tilaisuus tekee varkaan. Jos näin ajankohtaisena esimerkkinä sulla on iso piha ja tallissa on mönkiä jossa on aura keulilla ja tallin vieressä on kola niin mieluummin mää sillä mönkijällä putsaisin sen pihan lumesta mitä kolalla vaikka ehkä sillä kolalla sais vähän tarkemmin ja paremmin otettua.
Tottakai on sitten tietty se mahdollisuus että ottaa aluksi kaikki pahimmat pois mönkijällä ja ronkkii kolalla loput mitä ei mönkiällä saa
Onko muuten moni viihtiny rueta väkerteleen lisää tehoa vielä nuihin ruudikkaimpiin bolt-on pannuihin motot.netissä näin tappajaenskoista puheenollen esim viilaamalla tai kansihommia tekemällä? Putkuloihin oon muutamaan otteeseen törmänny vaan siihen ne onki sitte jääny...
kersti91
Tosiharrastajat erottuvat, mutta on niitä harvassa täällä tietokoneen ruudun ulkopuolella. Tunnen lähipiiristä vain muutaman, jotka oikeasti ovat ronkkineet mopojaan vähän pidemmälle. Putkia ei kukaan lähipiirissä ole tehnyt.
Tarkista kampiakselin stefa.
oooozz|
- Pyörä:
- DRD Racing SM
Toi itse tekeminen on mukavaa ajan vietettä ja oppiikin siinä kaiken näköstä uutta??
Slerpa_
- Pyörä:
Onko muuten moni viihtiny rueta väkerteleen lisää tehoa vielä nuihin ruudikkaimpiin bolt-on pannuihin motot.netissä näin tappajaenskoista puheenollen esim viilaamalla tai kansihommia tekemällä?
Niitä on vaan kourallinen kenellä oikeasti olisi taitoa tommosen paremman pytyn viilaamiseen, ja sitten on kallis paukku jos sen pytyn menee huolimattomuuttaan, tai evouttaan ryssimään.
oooozz|
- Pyörä:
- DRD Racing SM
Ruottin maalta tieto taitoista porukkaa tuntuu löytyvän huomattavasti enemmän. Sen verran tullut selailtua mopo foorumeita.
Slerpa_
- Pyörä:
Tai sitten siellä on vähemmän näitä "VIILATAAN PVTÄ VITUSTI" tyyppejä.
Nalle Puch
oooozz| kirjoitti:Ruottin maalta tieto taitoista porukkaa tuntuu löytyvän huomattavasti enemmän. Sen verran tullut selailtua mopo foorumeita.
On kyllä totta, että mopofoorumeita lueskelemalla löytyy huomattavan paljon asiantuntijoilta
tuntuvaa porukkaa. Niin Suomessa, Ruotsissa kuin muuallakin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista