pirtelö kirjoitti:gpr:ässä vissiinki on mutta muissa ei ole enkä tiiä miks siellä on paikka semmoselle
joku tästä puhuki muutamia sivuja taaksepäin
Osassa moottoreita ei ole tasapainoakselia, mutta osassa on. Olen omistanut/purkanut ja kasannut useita Derbin koneita ja esim. lähempänä uudempaa mallia olevissa vanhan mallin koneissa, niin `05 koneessa ei ole ollut tasapainoakselia, mutta taas `02-`03 ja `98 vuoden koneissa on itsellä ainakin ollut sellaiset sisällä. Tiedä sitten tarkasti oikeaa vastausta, mutta näin se on. Ja kaikissa on tietenkin vähintään paikat ollut sille, eli periaatteessa sen saa joka koneeseen.
Pondeyo kirjoitti:Moro!
Eli jos mulla nyt on gianelli aprilia rx 07:ssä kii (drd kone), 17.5 mm kaasari, piperi, 110 suutin ja 13-53 välit nii eiks se pitäis kulkee jotai 90+? Ku viimeks ku ajoin nii meni 92-93 mittariin, epäilin että kytkinjouset ja levyt on kuluneita. Kone ei kiertäny loppuu vaikka gianelli on yläkierros putki.
Nyt ku laitoin uudestaa osat kii nii tilasin kytkinjouset(jäykemmät), öljyt ja kytkinlevyt kun uskoin että kytkin luistaa. Nyt sit mopo menee VAIN 87 mittariin...
Eikä vikaa ole tulpassa, se on iridium BR9EIX.
Suutin on myös passeli.
Edit: Mopo siis ajettu koht 15tkm, ja vaihteistöljyillä 2tkm ja koneremppaa ei koskaan tehty. Kuitenkin mäntä näytti iha hyvält viel ku katoin pakoaukost sitä.
Aika pitkät välit vakiopyttyyn, no joo... Ensinnäkin tuuli ja ilman lämpötila ym. vaikuttaa mopon nopeuteen ja noilla väleillä ei varmasti jaksa vakiopytyn kans jokakerta kiertää vaikka millä teharilla, niin tappiin asti.
Voisin veikata, että joko sää oli erilainen, kun kulki vähemmän tai sitten öljyt vaan senverta jäykemmät. mäntäkin voi olla jo kulunut.
Tulppa kuin tulppa, missä vaan voi olla vikaa, älä luule, että +20€ maksavan erittäin siistejä ja kilpatason kuuluisia mainostekstejä lukiessa ei voi tulpassa mitään vikaa olla, mutta tähän ongelmaan se tuskin vaikuttaa.
Pakoaukosta ei nyt tarkkaan näe, missä kunnossa se mäntä oikein on, mutta voi hyvinkin olla väljä tai pakoputki karstoittunut tai jos ei ole hetkeen ajettu, niin vähän nuhainen aluksi. Entäs sekoitatko itse öljyt bensan sekaan? Mittavirhe öljyn laitossa voi myös tehdä osansa.