Viilaustopic

keke_94
Pyörä:
suzuki s1, honda dio af28, honda sh50
Paikkakunta:
liminka
Liittynyt:
8.2.2009 0:40
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut keke_94 » 18.8.2012 22:27

älä hyvä mies viilaa pakoa ja päähuuhtelua noin lähekkäin.jätä ainaki 5mm väliä vähintään. saattaapi pian mennä soppa suoraan pakokanavaan kun putki tekee alipainevaiheen eli vähentää sylinteripainetta.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.8.2012 0:34

No juuri sinnehän se soppa meneekin kun se putki sen sinne imaisee, mutta jos putki toimii oikein, se työntää karanneen sopan takaisin ennen kuin pakoaukko sulkeutuu. Mutta olet kyllä osittain oikeassa, noin pientä väliä ei kannata jättää koska silloin tuo mainittu short-circuit muuttuu jo liian pahaksi ja toisekseen et voisikaan tehdä pakoaukosta noin leveää sillä tuo menee jo reilusti yli 75% jolloin männänrenkaat hajoo heti. Muuten nuo suunnitelmat vaikuttaa hyviltä, mutta aukoille älä tee aluksi muuta kuin korota pakoaukkoa millin verran mutta jossain määrin säilytä yläreunan kaareva muoto. Ja tosiaan avarra tuo puoliympyrän muotonen pakokanava kokonaan ympyräksi. Jätä nuo männän reijät tuommoseksi miten ne on. Ja tuo kansi on jo melko hyvä, tuota kyllä pystyy laskemaan ilman että tarvii dremelöidä squishia ettei mäntä ota kanteen, mutta ennen laskemista selvitä puristussuhde mikä siinä nyt on.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 19.8.2012 18:34

No saahan ne aukot olla lähelläkin toisiaan, joku 5 mm raja on puhtaasti hihasta vedetty. Enemmänkin on kyse siitä kuinka aukot suunnataan.

Esim. oikeesti tehokkaissa vehkeissä sitä sylinterinseinämää on varsin niukasti vara jättää jäljelle.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.8.2012 18:44

Ahaa, okei. Bellin kirjasta tullu luettua että 5mm aika lailla minimi, mutta vanha kirjahan se on :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut rossipoika » 20.8.2012 10:23

Palezu kirjoitti:No juuri sinnehän se soppa meneekin kun se putki sen sinne imaisee, mutta jos putki toimii oikein, se työntää karanneen sopan takaisin ennen kuin pakoaukko sulkeutuu. Mutta olet kyllä osittain oikeassa, noin pientä väliä ei kannata jättää koska silloin tuo mainittu short-circuit muuttuu jo liian pahaksi
Pakoputki ei osaa erotella meneekö sinne tuoretta vai palanutta seosta. Joten on aika suuri merkitys työntääkö sinne ensin vanhat paskat ja vasta sen jälkeen tuoretta perään vai alkaako heti syöttää molempia sekasin.
AGV555
Pyörä:
Derbi, MBK Mach
Liittynyt:
26.6.2011 17:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut AGV555 » 20.8.2012 12:59

Tein tosta pakoaukosta 80% leveen yläreunasta vähä leveempi ku alhaalta. Jäi reilu 5mm niihin huuhteluihin. Tarkotus tehä kaks osanen pako. Eli jäähdytysrivasta siivu valupuikolla kiini. Porautukseen ylikokoon ja uus mäntä. Sit kansi on sorvaajalla ja sillä on mallina minarellin 50cc malossin kansi. Sit kun on kasassa niin lasken aukioloajat. Katotaan sitte mitä teen lisää.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 20.8.2012 19:31

AGV555 kirjoitti:Tein tosta pakoaukosta 80% leveen yläreunasta vähä leveempi ku alhaalta...Katotaan sitte mitä teen lisää.


Polkaset käyntiin ja vaihdat männänrenkaat..?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
AGV555
Pyörä:
Derbi, MBK Mach
Liittynyt:
26.6.2011 17:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut AGV555 » 20.8.2012 21:48

Huomasitko tekstinpätkän jossa luki että paosta tulee 2 osanen, sen jälkeen pako saa olla vaikka 100% levee ;)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 13.9.2012 22:44

Rupesin tässä viilaamaan vanhaa leiponutta 50cc pyttyä:

Kuva

eli kolmipakohan sieltä tulee. Vasta toinen puoli tehty ja sekin vielä viimeistelemätön ja ruma mutta kyllähän se siitä. Mutta työn lopetettuani rupesin männän kanssa tutkimaan asetelmaa, ja huomasin yhden huolestuttavan jutun:

männän ollessa yläkuolokohdassa, avautuu huuhtelukanavasta reikä männäntapin reijän syvennyksen kautta lisäpakoaukkoon! :s Reikä ei ole iso, ei varmaan edes milliä leveä, mutta onkohan siitä haittaa? Periaatteessahan seoksen ei pitäisi mennä siitä jos putkessa ei ole alipaine/kampikammiossa ylipaine, putkesta en tiedä mutta eikö ainakin joillain kierroksilla kampikammiossa pitäisi olla ylipaine kun kaasarista tuleva seos tulee sen verran vauhdilla että virtaus ei heti pysähdy yläkuolokohdassa ja näin ollen seosta tulisi pieni ekstramäärä kampikammioon mutta tuo reikä sitten kusisi sen, mutta onkohan sillä huomattavaa vaikutusta?

En oo muuten vielä dremeliä käyttänyt ollenkaan tuon lisäpaon jyystämiseen(koska se hajosi), ainoastaan akkuporakonetta ja 2,3 ja 4mm teriä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 14.9.2012 10:24

Sun kannattaa varmaan ettiä sellanen mäntä missä ei niitä syvennyksiä ole :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 14.9.2012 14:19

Jep, tosin voi olla että sekään ei auta kun se reikä saattaa mennä jo sen männäntapin reijän kautta. Ainakin se on lähellä, ei passaa enää leventää tuota aukkoa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
luikero
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM, Suzuki RGF proju
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
7.10.2011 14:54
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut luikero » 17.9.2012 22:16

Availin tuon derbin vakiopytyn, ei varmaan kummempaa kannata tehdä kuin siistiä huuhtelut ja pako? Tietenkin JOS sitä pakoa viilaisi vähäsen... ei kyllä ole nyt ainakaan innostusta perehtyä siihe enempää, jollain dremel kovametalliterällä, tai ihan oikeastaa millä vain onnistuu niin kannattaa niitä vähän siistiä?
Myynnissä sekalaista RGF osaa paljon, kyselkää jos on tarvetta! Ostetaan myös tehari samaan pyörään!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.9.2012 9:20

Viilaus ja siistiminen onnistuu niillä punaisilla ja harmailla poretabletin näköisillä päilläkin. Kuluvat vähän nopeempaa, mutta itsellä niitä ainakin on miljoonanlaista ja vielä montakymmentäkin ja kun ei ne uudetkaan mitään maksa, niin ne on just passelit siihen hommaan.
Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 18.9.2012 21:50

tässä ajattelin että viilailisiin hieman tuota airsalia elikkäs, kuinka paljon tuota airsalin 70cc pyttyä pystyisi oikeen viilaamaan ja saisiko siitä paljon erilaisen pytyn? Ekaa kertaa olen viilaamassa pyttyä mutta kyllä on muutama osaava kaveri siinä apuna tietenkin.
YAMAHA EI PAMAHA! ;
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 18.9.2012 22:26

Siitä saa tehtyä vaikka mitä, mutta ne kaverit saat unohtaa. Kaverien hoputuksen alaisena ei tuu muuta kuin sutta ja paskaa. Eri asia on jos on yksi kaveri jolla on oikeasti kärsivällisyyttä istua sun kans se muutama tunti siinä pyttyä viilatessa. Ja paljonko viilataan? En tiedä. Sun täytyy ettiä jostain joku joka on sellaista airsalia viilannu ja kysyä häneltä ohjeita. Tai sitten ruveta ite selvittämään että miten se homma toimii.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista