Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 9.2.2015 20:05

Ite tykkään Pipercrossista , kun mahtuu hyvin jokaseen mopoon ja putkiklemmarilla saa hyvin kiinnitettyä :)
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 9.2.2015 20:11

-Pipercross "pod" -ilmansuodatin
-TwinAir clamp on
..
Nuo todennut hyviksi omassa käytössäni.
Huomioi kuitenkin, että tuo TwinAirin suodatin on 27-30mm kaasuttimelle ja Pipercrossin 32-34mm kaasuttimelle (mittojen puolesta).

Aikaa kuluu n. 2 min ja putsari on irti, saman verran aikaa menee takaisin laittoonkin.
Ja tämä siis yläkauttasen putkiston ja suhteellisen järeän kaasarin kanssa.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.2.2015 20:50

Piperi on saanu mun suosion. Se on niin helppo nippusiteellä vetää kiinni mihin tahansa kaasariin, mihi reikä vaan antaa myöten. Ikinä ei oo mikään menny läpi, ei roska, hiekka tai vesi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Manskus
Liittynyt:
24.7.2013 10:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Manskus » 13.2.2015 23:47

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... s_id=12599
Onkos kellään kokemusta kyseisestä athenan sylinterisarjasta? Kannattaisiko ostaa?
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 14.2.2015 2:51

Osta mielummin vaikka Malossi mhr team jos tehoa haluut , se on saman hintanen
Katso galleriani!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 14.2.2015 3:27

Saanen kysyä, että millä perusteella kukaan valitsisi Malossin tuon Athenan sijasta? Huomaa Athenan pa-säädin, joka mahdollistaa paljon laajemman tehoalueen kuin Malossin normipytyt.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 14.2.2015 13:22

Ei mitään järkeä ostaa Malossin sylinteriä tuon sijasta..
Athena 50cc PA-säätimellä | 285,48€

Ulkomailta saa Athenan 80cc sylinteriä PA-säätimellä halvimmillaan hintaan 228€.

Osta ihmeessä joku tuollainen sylinteri.. ja samalla sitten vähän muutakin kivaa palikkaa koneeseen, että alkaa koneja irtoamaan.
Moni olisi varmasti kiinnostunut näkemään penkitystuloksen. ;)

Oma mielipide noista Malossin pytyistä on, että ne ovat vain yliarvostettuja.. eikä kukaan pysty perustelemaan miksi se on paras / parempi kuin esim. joku Athenan pytty.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 14.2.2015 18:43

En sanonut että on parempi , mutta on varmaan Malossin 80cc tehokkaampi kun tuo 50cc. On niitä muitakin hyviä 70/80cc.Jos tehoa haluu niii tuskin on toi athenan 50cc paras vaihtoehto.
Ja jos on rahaa maksaa 400€ pytystä nii onhan se Malossi hyvä vaihtoehto, on laadukas varmasti ja tehokas.
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 14.2.2015 20:02

Tietenkin 80cc on tehokkaampi kuin 50cc (jos vertaillaan samalle moottorille tehtyjä sylintereitä, sekä muuten samoilla osilla).

Aiemmassa viestissäni tarkoitin, ettei ole järkeä ostaa MHR Team 50cc pyttysarjaa tuon Athenan sijasta.
Hinta-eroakin ihan kohtuullisesti, jos ostaa ulkomailta.

Oletan kuitenkin, että Manskus hakee vain lisää tehoa.. oli se mopo 50cc tai 250cc, silti tulee samat sanktiot (jos huippunopeus 50cc tekniikalla yli 65km/h).
Eli ts. osta ennemmin 70-80cc pyttysarja ja vaihda muutkin moottorin osat parempiin (läppärunko, imukaula, kaasutin, kytkinsarja.. ).
Muuten et saa hyödynnettyä sen sylinterin potentiaalia.

Pelkällä sylinterin vaihdolla ei saavuteta tolkutonta teholisää.. mitä kireämpi sylinteri, sitä vaativampi se on. tätä on eräs viisas mies monta kertaa hokenut.. ;)
~500€ budjetilla saa rakennettua jo kohtuullisen tehokkaan moottorin, jos ostaa osat ulkomailta. + siihen päälle putkisto.
Esim. oman 81,4cc -stroker moottorin rakentamiseen rahaa paloi n. 600€.. vähemmälläkin olisi päässyt, jossen olisi alkanut "hifistelemään."

Scootfast on noita eri kokoonpanoja penkittänyt.
Antavat jonkinlaista osviittaa, miten paljon milläkin hilppeillä saa tehoa.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 14.2.2015 20:24

Juu tarkoitin siis mhr team 80cc niin oletitte varmaan että 50cc pyttyä tarkoitin. Onhan se athenan 50cc pakoaukonsäätimellä varmaan mhr teamin 50cc parempi.
Katso galleriani!
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut mooi » 14.2.2015 22:42

no sekin että onko se "parempi" riippuu käyttö tarkoituksesta athenasta saa vähän paremmin alavääntöjä koska pa-säädin mutta itse en päivittäiseen käyttöön ostais kumpaakaan sylinteriä koska männän vaihtoväli on niin lyhyt
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut mooi » 16.2.2015 21:30

nyt on tässä ollu suunniteilla tehdä moottori stroukki kampuralla eli ajattelin vaihtaa vakiokampuran 45mm iskulla olevaan ja sylinteri tulisi olemaan 70cc metrakit handmade (´koska löytyy jo) ja tietysti viilattuna ja lohkot sovitettuna niin mutta itse aisaan eikös se yksin kertaisuudessaan mene niin että tarvitsee vaan tehdä 4mm koropala pytyn alle?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.2.2015 22:01

Ei ole noin yksinkertaista.. ei lähellekkään noin yksinkertaista. :lol:
Korotuspalaa ei tarvitse välttämättä ollenkaan, jos kiertokangen pituus on sama.

muutama juttu, mitä kannattaa heti alkuun ottaa huomioon..
-aukkojen aukioloajat asteina muuttuvat
-kansi vaatii muokkausta, jos aiot saada aukkojen aukioloajat korjattua
-perehdy ensin 2-tahtimoottorin toimintaan ja virittämiseen huolellisesti, että tiedät mitä oot tekemässä. Siten ei mene rahat hukkaan, sekä vältyt ylittämästä mahdollista budjettia

Jos haluat välttyä rahan menolta ja päänsäryltä, jätä tekemättä. ;)
Toki jos haluaa oppia ja kokeilla, niin eikun suunnittelemaan ja osia tilailemaan.

Enempää en nyt tässä viestissä ala neuvomaan.
Toni_99
Liittynyt:
14.9.2014 17:53
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Toni_99 » 19.2.2015 18:11

Kumpaa sylinteriä suosittelette perusajoon alumiinista vai valurautaa? Ja 50cc siis
derbi 34
Pyörä:
Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
Liittynyt:
31.7.2013 11:37
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut derbi 34 » 20.2.2015 12:00

mites, onko tarpeellista vaihtaa läppiä 70cc:n kanssa? derbistä siis kyse.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista