SuperMursu
- Pyörä:
- Husq
- Liittynyt:
- 11.10.2005 15:28
Bloodgress
- Pyörä:
- Pikkuhonta XLR125
- Liittynyt:
- 10.12.2005 23:02
timmyy kirjoitti:Bloodgress kirjoitti:Eli nyt on kyllä jauhettu paljon 2t koneista mutta 4t puuttuu.
Tähän väliin kerrotaan 2t periaate: Eli siis yhdessä kampuran kierroksessa on yksi sykäys. 4-cyl on siis 2 sykäystä per yksi kampuran kierros. Nyt voidaankin kertoa rauhassa taustan numerot kahdella(2) ja jäädään edelleen vielä inhimillisyyden rajoihin, 2000-16000rpm. Ja jos mankistakin tulee yksi sykäys per kierros,(koska ei sieltä voi tulla yksi sykäys kahdessa kierroksessa), niin jos tuo vihree johto tökätään raakasti magneetolta tulevaan oikeaan johtoon, ja kerrotaan tausta kahdella: Mittari näyttää oikein?
Joku saa vielä hienosäätää tuota viestiä, jos jotaki jäi epäselväksi.
kuuleppas..olin muistaakseni eka joka lykkäsi peeveeseen bilteman kiekkaittarin ..ja edelleen sitä ei saa kertoa 2:della!!.. ettekö ny prkl ymmärrä ku oon ny jo moneen kertaan siitä sanonu ja kertonu miksi?..no sanompa ny vielä niille jotka ei viitti lukea topickia ja tulle aina tänne kyseleen kaikkea turhaa joka on luettavissa monessa paikassa..eli olen kokeellut laser mittarilla joka mittaa kierros luvun suoraa vauhtipyörästä ..no päästi tarkalleee samaan lukuu ku kiekkamittari!..eli aiva turhaa niitä taustoja vaihtelette!...(prkl ku meinaa mennä hermot)
edit: kyse siis peeveestä ja kaikissa 2t vehkeis
Jep, näinhän se pitemmällä ajattelulla menee. Olet aivan oikeassa, tiedätkö vaan mistä tuo sitten johtuu? No, vastaan omaan kysymykseeni: 4cyl kyllä on kaksi sykäystä/kierros, mutta nepä tulevatkin yhtenä sykäyksenä puolalta(?) Ja virranjakaja vain jakaa ne oikeille tulpille. Tästä johtuu että 2t peleissä se näyttää jo alussa ihan oikein. 4t peleissä(ykspyttysissä) taas tulee yhden sykäyksen vajaus, tämä korjaantuu taustan tuplaamisella.
älkää välittäkö, vaikka kirjoitin että ei näyttänyt oikein tuplatulla taustalla Sattui kyseisellä hetkellä ottamaan jostain vähän häiriötä ja napsi villisti jopa 16trpm/min. Tämä näköjään johtuu kosteudesta, kun sama ilmiö toistui loskan aikana.
Edit: muistikatkoksen paikkaaminen
Tuosta mennään!
Honda: XLR125, XL250, XL500
Joku jamahaki ollu välissä.. ja pari kiinanrautaa vieläki työnalla
paahtis
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 20.5.2005 15:48
SuperMursu kirjoitti:dodii kiitän
siis en tiedä liitetäänkö. Kai huomasit kysymysmerkin perässä? Kysyin sitä itsekin
<Teukka>
- Liittynyt:
- 29.11.2005 21:57
kysyn lyhyesti eli jos kiekkamittarista tulee kaks johtoa(ei valo johtoja)niin + johto menee vihreeseen johtoon vai punaseen?ja sitte - runkoon?mopo on tunturi tigeri aqua
SuperMursu
- Pyörä:
- Husq
- Liittynyt:
- 11.10.2005 15:28
aivan
hansu1
- Paikkakunta:
- NIVALA
- Liittynyt:
- 3.1.2006 22:07
Bloodgress kirjoitti:timmyy kirjoitti:Bloodgress kirjoitti:Eli nyt on kyllä jauhettu paljon 2t koneista mutta 4t puuttuu.
Tähän väliin kerrotaan 2t periaate: Eli siis yhdessä kampuran kierroksessa on yksi sykäys. 4-cyl on siis 2 sykäystä per yksi kampuran kierros. Nyt voidaankin kertoa rauhassa taustan numerot kahdella(2) ja jäädään edelleen vielä inhimillisyyden rajoihin, 2000-16000rpm. Ja jos mankistakin tulee yksi sykäys per kierros,(koska ei sieltä voi tulla yksi sykäys kahdessa kierroksessa), niin jos tuo vihree johto tökätään raakasti magneetolta tulevaan oikeaan johtoon, ja kerrotaan tausta kahdella: Mittari näyttää oikein?
Joku saa vielä hienosäätää tuota viestiä, jos jotaki jäi epäselväksi.
kuuleppas..olin muistaakseni eka joka lykkäsi peeveeseen bilteman kiekkaittarin ..ja edelleen sitä ei saa kertoa 2:della!!.. ettekö ny prkl ymmärrä ku oon ny jo moneen kertaan siitä sanonu ja kertonu miksi?..no sanompa ny vielä niille jotka ei viitti lukea topickia ja tulle aina tänne kyseleen kaikkea turhaa joka on luettavissa monessa paikassa..eli olen kokeellut laser mittarilla joka mittaa kierros luvun suoraa vauhtipyörästä ..no päästi tarkalleee samaan lukuu ku kiekkamittari!..eli aiva turhaa niitä taustoja vaihtelette!...(prkl ku meinaa mennä hermot)
edit: kyse siis peeveestä ja kaikissa 2t vehkeis
Jep, näinhän se pitemmällä ajattelulla menee. Olet aivan oikeassa, tiedätkö vaan mistä tuo sitten johtuu? No, vastaan omaan kysymykseeni: 4cyl kyllä on kaksi sykäystä/kierros, mutta nepä tulevatkin yhtenä sykäyksenä puolalta(?) Ja virranjakaja vain jakaa ne oikeille tulpille. Tästä johtuu että 2t peleissä se näyttää jo alussa ihan oikein. 4t peleissä(ykspyttysissä) taas tulee yhden sykäyksen vajaus, tämä korjaantuu taustan tuplaamisella.
älkää välittäkö, vaikka kirjoitin että ei näyttänyt oikein tuplatulla taustalla Sattui kyseisellä hetkellä ottamaan jostain vähän häiriötä ja napsi villisti jopa 16trpm/min. Tämä näköjään johtuu kosteudesta, kun sama ilmiö toistui loskan aikana.
Edit: muistikatkoksen paikkaaminen
Siis kumpi nyt on oikeessa, tartteeko sitä taustaa vaihtaa vai ei?
Tmulen
- Pyörä:
- exc / cr
- Paikkakunta:
- kajaani
- Liittynyt:
- 18.3.2006 19:32
eli toimiiko se bilteman mittari siinä mopossa?? ja jos sen laittaa tulpalle niin eikö sytytys häiriinny??? ja eikö sitä pohjaa tarttenut sitten enää muuttaa??
Zam64
- Liittynyt:
- 31.10.2004 7:57
Topi kirjoitti:rpm meter kit koso digital + temp.meter 61.90
kuinkakohan korkeita läömpötiloja tuolla pystytään mittaamaan?
...Er houston we have a problem here...
Bloodgress
- Pyörä:
- Pikkuhonta XLR125
- Liittynyt:
- 10.12.2005 23:02
punisher1 kirjoitti:
Siis kumpi nyt on oikeessa, tartteeko sitä taustaa vaihtaa vai ei?
En itsekkään osaisi sanoa viestieni perusteella
Eli siis tausta tarvii vaihtaa ja tuplata numerot. Eikä se tule sytkäjohtoon kiinni(ainakaan mulla) vaan magneetolta tuleviin johtoihin(valitse väri mikä miellyttää ja kokeile)
Tuosta mennään!
Honda: XLR125, XL250, XL500
Joku jamahaki ollu välissä.. ja pari kiinanrautaa vieläki työnalla
hansu1
- Paikkakunta:
- NIVALA
- Liittynyt:
- 3.1.2006 22:07
Bloodgress kirjoitti:punisher1 kirjoitti:
Siis kumpi nyt on oikeessa, tartteeko sitä taustaa vaihtaa vai ei?
En itsekkään osaisi sanoa viestieni perusteella
Eli siis tausta tarvii vaihtaa ja tuplata numerot. Eikä se tule sytkäjohtoon kiinni(ainakaan mulla) vaan magneetolta tuleviin johtoihin(valitse väri mikä miellyttää ja kokeile)
Joo eli se mittari tulee tosiaankin siihen magnetolta tulevaan puolan johtoon. (Todettu toimivaksi galleriassa kuvia mittarista.)
Konda112
- Pyörä:
- Tunturi Super Sport
- Paikkakunta:
- Pudasjärvi
- Liittynyt:
- 30.3.2006 21:17
onnistuisko super sporttiin kiekkamittarin asentaminen??? kertokaapate vähän jotain jos se vaikka onnistuu
TOMPPA ™
- Paikkakunta:
- tampere
- Liittynyt:
- 27.6.2006 12:11
mä pistin sen bilteman mittarin mankii ja toimii hyvin
en oo vaan vielä jaksanu vaihtaa sitä taustaa sinne..
Garfield
- Pyörä:
- Cagiva Mito 125
- Paikkakunta:
- Alapitkä
- Liittynyt:
- 24.10.2005 17:43
Nytpä kysyn asiasta vähän infoa:SIIS, jos laitan kiekkamittarin PeeVeeseen Demoliten ohjeiden mukaisesti, TARVITSEEKO TAUSTAA VAIHTAA? Kun asiasta tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa niin kysyn nyt asian selväksi
"Miksi et käytä mielikuvitustasi?"
"En ole koskaan oppinut."
"Olet tainnut pelata liikaa kirppupeliä."
´`'*^¨
- Paikkakunta:
- Nokia
- Liittynyt:
- 25.8.2005 20:05
Garfield kirjoitti:Nytpä kysyn asiasta vähän infoa:SIIS, jos laitan kiekkamittarin PeeVeeseen Demoliten ohjeiden mukaisesti, TARVITSEEKO TAUSTAA VAIHTAA? Kun asiasta tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa niin kysyn nyt asian selväksi
Siis jos et vaihda vastusta nii ei. Mutta mittari näyttää sitten vaan sinne 8000rpm.
TOMPPA ™
- Paikkakunta:
- tampere
- Liittynyt:
- 27.6.2006 12:11
Mr. Nobody kirjoitti:Garfield kirjoitti:Nytpä kysyn asiasta vähän infoa:SIIS, jos laitan kiekkamittarin PeeVeeseen Demoliten ohjeiden mukaisesti, TARVITSEEKO TAUSTAA VAIHTAA? Kun asiasta tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa niin kysyn nyt asian selväksi
Siis jos et vaihda vastusta nii ei. Mutta mittari näyttää sitten vaan sinne 8000rpm.
mulla ainakin näyttää ku en oo vaihtanu sitä taustaa nii vaa jtn 5000-6000rpm ja siinä on ohitn eli oikeesti pyöräyttää jonkun 10000-12000rpm..?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista