Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 2.3.2010 0:16

Nalle Puch kirjoitti:
oooozz| kirjoitti:Ruottin maalta tieto taitoista porukkaa tuntuu löytyvän huomattavasti enemmän. Sen verran tullut selailtua mopo foorumeita. :D
On kyllä totta, että mopofoorumeita lueskelemalla löytyy huomattavan paljon asiantuntijoilta tuntuvaa porukkaa. Niin Suomessa, Ruotsissa kuin muuallakin. ;)


Ruotsista puheenollen tähän vois ilmaista sopivasti että kyllä homo homon tunnistaa. :D Eli asiantuntija tunnistaa asiantuntijan. Kuka vaan osaa kirjottaa sopivasti muotoiltua paskaa joka kuulostaa hyvältä ja järkevältä mutta asiantuntijuuteen vaaditaan ainaki näissä mopohommissa myös aika rutkasti sitä käytännön kautta tullutta kokemusta jos aikoo päästä pitkälle. Teoria ja käytäntö kun ei aina välttämättä kohtaa. Käytännön hallitseminen toki höystetään sitten vielä hyvällä teorian hallinnalla joten voisi sanoa että jokapaikassa ne asiantuntijat on aika harvassa.
Kitaconist
Liittynyt:
14.6.2007 0:27

ViestiKirjoittanut Kitaconist » 4.3.2010 22:02

Kaverilla oli vuosia sitten aikamoinen tappomopo. PV kassarikamoilla bolt on tavaraa putket kaikki huiput satasen pintaan. No, tuohan nyt ei millään tavalla vielä vaarallinen mopo ole. Mutta yhessä vaiheessa se oli sellasessa kunnossa että etujarrua ei ollut lainkaan (vaijeri puuttui kokonaan), kaasua joutui pilkkimään (vaijeri kahvan päästä poikki), takajarru niin loppu että ei jarruttanut lainkaan, sähköistä ei toiminut mikään muu kuin sytkä, kytkin ei irroittanut kunnolla ja tommosessa kunnossa kassarikamoilla ajossa oli kyseinen laite. Huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
:lol:
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.3.2010 22:48

Tää'lllä oli tässä taannoin yhellä 80cc malossi, jonka joku parempi viilaaja olisi viilannut, 22dellorttoni, korkeapaine kansi, ja joku parempi tehari. Huippuja en ole kysynyt, mutta kolmosella vielä keuli kaasusta, ja nelosella vähän nykäsemällä.
Suddethi
Pyörä:
Husqvarna SM, PV
Paikkakunta:
Suur-Kouvola
Liittynyt:
22.11.2009 12:03

ViestiKirjoittanut Suddethi » 5.3.2010 1:41

Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..
www.pv-foorumi.org
www.viritetty.com
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 5.3.2010 4:07

Suddethi kirjoitti:Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..

No mopari on joskus myyny uudenmallin pv:n kantta korkeapaine kantena, ainaki tollasta lueskelin pv foorumilta.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Kitaconist
Liittynyt:
14.6.2007 0:27

ViestiKirjoittanut Kitaconist » 5.3.2010 10:14

Eikös sillä korkeapainekannella meinata ihan mitä tahansa laskettua kantta...?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 5.3.2010 15:07

Joo laskettu kansi on korkeapainekansi, ja nimitys tulee siitä kun palotilassa paine on sitä isompi, mitä enemmän on kantta laskettu.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 7.3.2010 21:15

Kitaconist kirjoitti:...huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
:lol:

Meilläkinpäin on näitä ollut ja paljon :D
Tarkista kampiakselin stefa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.3.2010 22:10

Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.3.2010 22:41

Slerpa_ kirjoitti:Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.


Melko mielenkiintonen peli kyllä kun kytkimestäkin jarruttaa... Vaihteiden vaihto tapahtui ilmeisesti kaasukahvasta..? :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 8.3.2010 0:26

Vaihtaa pienemmälle ja säätelee kytkimellä silleen
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 8.3.2010 10:21

Kröhöm, siis tyyliin luistatetaan kytkintä mahdollisimman pienellä vaihteella moottorijarruttaen, näin minä käsitin.
Tarkista kampiakselin stefa.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 8.3.2010 11:52

Niihän toi krg sano? Sano vaa sen karkeemmin.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.3.2010 18:11

Kyllä se jarruttaa, jos pistää pienemmän vaihteen, ja nostaa kytkimen kierrosten ollessa alhaalla.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 9.3.2010 8:44

Rekkameininki ja pakokaasujarru!
Tarkista kampiakselin stefa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista