Braindead
- Pyörä:
- Tunturi City Puch vm. ??
- Paikkakunta:
- Raahe
- Liittynyt:
- 8.7.2006 21:31
Nalle Puch kirjoitti:oooozz| kirjoitti:Ruottin maalta tieto taitoista porukkaa tuntuu löytyvän huomattavasti enemmän. Sen verran tullut selailtua mopo foorumeita.
On kyllä totta, että mopofoorumeita lueskelemalla löytyy huomattavan paljon asiantuntijoilta
tuntuvaa porukkaa. Niin Suomessa, Ruotsissa kuin muuallakin.
Ruotsista puheenollen tähän vois ilmaista sopivasti että kyllä homo homon tunnistaa.
Eli asiantuntija tunnistaa asiantuntijan. Kuka vaan osaa kirjottaa sopivasti muotoiltua paskaa joka kuulostaa hyvältä ja järkevältä mutta asiantuntijuuteen vaaditaan ainaki näissä mopohommissa myös aika rutkasti sitä käytännön kautta tullutta kokemusta jos aikoo päästä pitkälle. Teoria ja käytäntö kun ei aina välttämättä kohtaa. Käytännön hallitseminen toki höystetään sitten vielä hyvällä teorian hallinnalla joten voisi sanoa että jokapaikassa ne asiantuntijat on aika harvassa.
Kitaconist
- Liittynyt:
- 14.6.2007 0:27
Kaverilla oli vuosia sitten aikamoinen tappomopo. PV kassarikamoilla bolt on tavaraa putket kaikki huiput satasen pintaan. No, tuohan nyt ei millään tavalla vielä vaarallinen mopo ole. Mutta yhessä vaiheessa se oli sellasessa kunnossa että etujarrua ei ollut lainkaan (vaijeri puuttui kokonaan), kaasua joutui pilkkimään (vaijeri kahvan päästä poikki), takajarru niin loppu että ei jarruttanut lainkaan, sähköistä ei toiminut mikään muu kuin sytkä, kytkin ei irroittanut kunnolla ja tommosessa kunnossa kassarikamoilla ajossa oli kyseinen laite. Huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tää'lllä oli tässä taannoin yhellä 80cc malossi, jonka joku parempi viilaaja olisi viilannut, 22dellorttoni, korkeapaine kansi, ja joku parempi tehari. Huippuja en ole kysynyt, mutta kolmosella vielä keuli kaasusta, ja nelosella vähän nykäsemällä.
Suddethi
- Pyörä:
- Husqvarna SM, PV
- Paikkakunta:
- Suur-Kouvola
- Liittynyt:
- 22.11.2009 12:03
Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..
MSJD
- Pyörä:
- Suzuki S
- Paikkakunta:
- Tammela
- Liittynyt:
- 2.2.2008 11:49
Suddethi kirjoitti:Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..
No mopari on joskus myyny uudenmallin pv:n kantta korkeapaine kantena, ainaki tollasta lueskelin pv foorumilta.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Kitaconist
- Liittynyt:
- 14.6.2007 0:27
Eikös sillä korkeapainekannella meinata ihan mitä tahansa laskettua kantta...?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Joo laskettu kansi on korkeapainekansi, ja nimitys tulee siitä kun palotilassa paine on sitä isompi, mitä enemmän on kantta laskettu.
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Kitaconist kirjoitti:...huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
Meilläkinpäin on näitä ollut ja paljon
Tarkista kampiakselin stefa.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Slerpa_ kirjoitti:Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.
Melko mielenkiintonen peli kyllä kun kytkimestäkin jarruttaa... Vaihteiden vaihto tapahtui ilmeisesti kaasukahvasta..?
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Vaihtaa pienemmälle ja säätelee kytkimellä silleen
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Kröhöm, siis tyyliin luistatetaan kytkintä mahdollisimman pienellä vaihteella moottorijarruttaen, näin minä käsitin.
Tarkista kampiakselin stefa.
Ranpo
- Paikkakunta:
- Lahti.
- Liittynyt:
- 1.11.2007 23:06
Niihän toi krg sano? Sano vaa sen karkeemmin.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Kyllä se jarruttaa, jos pistää pienemmän vaihteen, ja nostaa kytkimen kierrosten ollessa alhaalla.
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Rekkameininki ja pakokaasujarru!
Tarkista kampiakselin stefa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista