Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Itehän sun täytyy testaa onko suutin sopiva. Säädä tyhjäkäynti LÄMPIMÄNÄ hyväks, ja sitte testaa ajaa kaasu pohjassa, jos kulkee lujempaa on suutin liian pieni, jos ei tapahdu mitää ni on hiukka pieni, ja jos hyytyy niin on tarpeeks iso/liiankin iso.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
TuplaBonus kirjoitti:Mulla on tommonen cpi sx ja viilattii siitä pätkä kuria pois ja nyt laitoin siihe 5 numeroo isomman suuttimen (72,5-77,5) ja säädin vähän seosruuvia, mutta ongelmana on, että jos seosruuvia vääntää auki yli 1/4 osan nii alkaa hyytymään vähän täyskaasulla ajaessa ja kun taas laittaa enemmän kiinni sitä ruuvia niin kulkee paremmin täyskaasulla ajaessa. Tyhjäkäyntiä käy paremmin ja kevyemmin jos alkaa vääntää enemmän auki mutta täyskaasulla ajaessa tehot kärsii.
Elikkä vielä isompaa suutinta kehiin vai? Ja mitkä suuttimet tohon menee? Kaasarina on joku mikuni 16mm eli iha mikuniin menevät suuttimet?
minkä takia sä seosruuvia menit pyörittelemään, kun kerta joku 5nro isompi suutin olis riittäny pelkällä kurin poistolla
no ei siinä mitää, laita vaa suurempaa suutinta ja pyörittele se seosruuvi soppeliin kohtaan.
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
TuplaBonus
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 16.10.2010 13:33
Koska jostai mystisestä syystä se ruuvi oli kokonaa kiinni ja päätin yrittää säätää sen oikein mutta nyt se toimii iha hyvi ku säätelin. Mutta miten se ylipäätää voi vaikuttaa täyskaasul ajoon? Eiks sen pitäis vaikuttaa vaan tyhjäkäyntiin ja pintakaasuun? (niihinkin kyllä vaikuttaa)
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
pitääs, mutta eihän noista insinööriistä ikää tiärä jotta mitä ne keksii
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
motosladi
- Paikkakunta:
- seinäjoki
- Liittynyt:
- 9.1.2008 20:49
ohjearvohan on se että seosruuvi on 1.5 rinkiä auki, ja siitä sitte lähtöö muuttelemaan jos ei pelaa.
ostetaan ktm jarrusatulan adapteri ja vanhanmallin smoto lokari :)
Seppoman
- Liittynyt:
- 28.10.2009 20:19
Mikähän voi olla gileran 17.5mm kaasuttimessa, kun tulvii ja bensaa tulee pois siitä letkusta? Ennen kyllä toimi, mutta nytten ei lähe käyntiinkään.
Ja sitten että mitkä kaikki kaasarin osat vaikuttaa mopoissa käynnistykseen, pienellä kaasunavauksella? Tän
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen mukaan tyhjäkäyntisuutin, seosruuvi, neulasuutin ja se kuinka korkealla neula on? Eikö pääsuutin?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Tyhjäkäyntiin vaikuttaa seosruuvi, neula, tyhjäkäyntisuutin, ja jos ryyppy on päällä niin ryyppysuutin. Seosruuvi ja neula vaikuttaa ehkä puolkaasuun asti, sen jälkeen pääsuutin.
Ja katoppa että koho liikkuu oikein eikä jumita, että neulaventtiili on kunnossa, sekä putsaa kaasari.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Ei neula vaikuta tyhjäkäynnillä mihinkään
se saa olla missä asennossa vaan niin se pitää ps tukittuna siihen asti ku kääntää kaasua. Eikö?
moimies
- Pyörä:
- petri
- Liittynyt:
- 20.5.2011 21:55
Pitäs kaasari putsata ja tietopankissa luki, että pitäs antaa liuottimessa olla päivän ennen kun alottaa. Nii minkälaista liuosta? vettä? Ja voiko tuon kaasarin putsauksessa yleensäki käyttää tavan vettä vai?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
No onko vesi liuotin? Pistä vaikka bensaan lillumaan..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
moimies kirjoitti:Pitäs kaasari putsata ja tietopankissa luki, että pitäs antaa liuottimessa olla päivän ennen kun alottaa. Nii minkälaista liuosta? vettä? Ja voiko tuon kaasarin putsauksessa yleensäki käyttää tavan vettä vai?
vettä kaasariin
kyllä sitä vaa joillakin leikkaa.
vettä ei
ikinä kaasariin, pyttyyn tms muuhun tärkeään asiaan
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Mömmis
- Pyörä:
- Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 3.4.2011 15:43
Nyt alkaa mennä hermo toho pököttii.. Ei tänää lähteny käymää ku oli vissii päästäny sen verran bensaa jo läpi et oli kastellu tulpan -.-
Eli mikä tossa Dellorto PHBN:ssä on kun kaasarin ylivuoto letkusta valuttaa bensaa törky paljon?
Oisko AP-hana voinu mennä rikki? Nopeita vastauksia!
Neulaventtiili vaihettu uuteen ja samalla tarkistettu että koho pelittää niinkuin pitää..
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Jos se tulvii, on kohossa tai neulaventtiilissä edelleen häikkää. Ei se tulvi vaikka hana ois rikki.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
Läbä
- Pyörä:
- EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
- Paikkakunta:
- Lempäälä/Ideapark
- Liittynyt:
- 22.3.2011 23:08
Mömmis kantsii käydä rautalangan kans läpi ne suuttimet ja neulaventtiilin yllä oelva reikä tai se. Mulla oli roska liimautunu siihen reiän seinämään niin ettei lähteny paineilmalla vaan piti oikee rautalangalla kaivaa pois.
Ja sitte taas pökötin kaasari ongelmii. Eli 1,5vko sitte ei käyny tyhjäkäyntiä eikä alakierroksia ollu. Sitte nostin neulan sokkaa yhellä alko toimimaan (eihän sen pitäis vaikuttaa tyhjäkäyntiin tai alakierroksiin mutta niin kävi kuitenkin). Toimi pari kolme päivää ja nyt taaskaan ei oo tyhjäkäyntiä tai alakierroksia. Kylmänä starttaa helposti sähköllä nostaa kierrokset 1500 mutta jos antaa kaasua tukehtuu (ei saa tarpeeks ilmaa?). Heti kun sammuu joutuu työntää käyntii niin kauan kunnes kierrokset 3500-3800. Jos kierrokset laskee alemmas sammuu. Ilmaruuvi ei tunnu auttavan mitenkään eikä tyhjäkäyntikään. Työntäessä joutuu usein pitämään täyskaasua ja antamaan äkäsiä ranneliikkeitä.
ALzZuu
- Pyörä:
- Ktm 125 exc -12
- Paikkakunta:
- Myllykoski
- Liittynyt:
- 7.2.2011 20:16
Moro, mulla on cpi sm ja oon ostanu siihen uuen kaasarin, dellerto bhbn 17,5 ja laitoin sen vaan vakio mikuni 16 tilalle, nyt ku luin tota kaasari osii ni huomasin tän ( Huomaa, jos olet ostanut suuremman kaasuttimen on imukurkkua myös suurennettava vastaavaan mittaan, muutoin se toimii kuristimena.) eli pitääks mun ostaa uus imukaula. Toi 17.5 meni kumminkin vakiokaulaan ihan hyvin? Auttakaas ny idioottia ja linkatkaa vaikka joku hyvä imukaulka jos sellasen tarttee ;-)
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista