Tehoputket

Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 28.1.2013 17:28

Vakiosähköillä ollaa menty ja mennää varmaa viel tulevaisuudessaki. Hyvin on kestäny...

Säädöissä on, tiedän sen. Säätäminen oli varsin vittumaista puuhaa meni n 1vko että sai tuon säätöihin kun joka ilta roplas... On noi vittumaisia säätää noi isommat litteeluistiset... Välit aikalailla "tappi välit" (13/48) Pitemmillä ei jaksa vetää, vaan tippu kutosella alle tehoalueen. Kaasarina 28mm PWK ja Malossin omat läpät...

Säädöistä ei oo kiinni, ja tuskin nuo sähkötkään mitään tolkuttomia vaikuttaa, mutta kun 70cc Airsalilla ja vakio sähköillä pääsee kovempaa. Niin kyllä tämä alkaa vähän ihmetyttämään...

Tosin airsalin kestävyys 10x huonompi, tuo Malossi saanut niin maan perkeleesti leipää ja polteltu kumia yms, ja se vaan kestää, airsaleita ois menny 1 viikkoo jos tolla tyylillä ois ajanu ku mä välillä vedin.

Yhen vaihelaatikon paskonu ja kiihtyy ihan saatanan rivakasti. kestää 2t piikkien perässä ihan huoletta siihen 90km/h asti, sitten ku lyö 6 vaihteen tupaa ni menemine loppuu ja lyhyemmillä väleillä jakso kelata sen 6 vaihteenkin rivakast loppuu mut kulki nipin napin 100, ja se oli sellast huuatusta ni laitoin koneen säästämisen kannalta pitemmät välit...

Että oon alkanu täs pohtii, et paras tapa tehojen nostamiseks ois varmaa teetättää esim waldella tähän putki, jolla alkas liikkumaa... Sillä esim tuo SP:ekin tehty metran 70cc:eelle, niin kyllä sen nyt järkikin sanoo että ei voi toimia kunnolla tuon pytyn kanssa. Pitäis olla se Malossin oma putki, mutta kuten sanoin se maksaa hunajaa...

Vääntöpyttyhän tuo malossin on mutta kyllä sillä olisi kiva kovaakin päästä.

Ja tuo mun oma pytty eroaa KUISKUISin omasta siten että mulla on vaan 5 huuhteluaukkoa sylinteriputkessa KUISKUISilla oli se 7t versio jossa niitä on 7 ja pakoaukkokin oli erilainen...
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 28.1.2013 23:21

Voi vittu terve mikä paskanjauhaja :lol: Tuommosta mhr ruoskaa ajaneena voin taata ettei se minkään TT piikin perässä pysy (cbr hondan se kyllä vei) muualla kun kauniissa ajatuksissa. Kiitos nauruista ja hyvää uutta vuotta, oot kyllä melkonen jehvetti :lol:

E. Sitten vielä tohon pytyn viilaamiseen. Sen käsityksen sain siitä parmashitin kannusta että se on melkonen puolivalmiste, siis isot pojat jotka ostaa sen, nappaa ekana viilan käteen ja tekee siitä pytystä sellasen kun tarvivat!
Viimeksi muokannut _rieska_ päivämäärä 28.1.2013 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 28.1.2013 23:26

Herttilei mikä tietäjä tuo jehvetti :lol: Mitalin ansaittet tuosta viestistä, jotain piristystä tähän kuolleeseen maailmaan :lol: P.S. Joku taitaa saaha bannit...
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 28.1.2013 23:27

Koitetaanpas nyt pysyä asialinjalla. Jehvetti myöskään ole puhunut TT-piikeistä vaan 2T-kevareista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: Tehoputket

ViestiKirjoittanut VictorH » 29.1.2013 0:34

toi sp kyllä riittää hyvin vakiosähköille. Jos ois parempi putki niin ei se kiertäis paljon enempää koska sähköt rajoittaa
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 29.1.2013 10:35

_rieska_ kirjoitti:Voi vittu terve mikä paskanjauhaja :lol: Tuommosta mhr ruoskaa ajaneena voin taata ettei se minkään TT piikin perässä pysy (cbr hondan se kyllä vei) muualla kun kauniissa ajatuksissa. Kiitos nauruista ja hyvää uutta vuotta, oot kyllä melkonen jehvetti :lol:

E. Sitten vielä tohon pytyn viilaamiseen. Sen käsityksen sain siitä parmashitin kannusta että se on melkonen puolivalmiste, siis isot pojat jotka ostaa sen, nappaa ekana viilan käteen ja tekee siitä pytystä sellasen kun tarvivat!


En nyt puhunutkaan tt-piikeistä, vaan tarkoitan a1, oma mokani.

Miten väität tuota minun puhumistani paskanjauhannaksi,tiedän kyllä että mode puuttui jo tähän tsättiin, mutta haluan selityksen., Jos epäilet sitä ettei MHR teami ole vääntö pytty, niin kyllä se on. MHR on vääntö pytty, ihan oikeasti. Ei siinä paolla ole paljon paskaakaan ajoituiksia, sekä leveä kuin mikä (lisäpaot).ja huuhteluiden ajoitus vastaa vakio pyttyä. Ja huomaa kiertävälläkin putkella, että herää varsin alhaalta. Samoin tuo Malossin valmistama putkikin on mun käsityksen mukaan vääntöputki. Ihan nyt miten haluatkaan tuon tulkita, mutta kyllä minä tuon vääntöpytyksi luokittelisin...

Mutta mikä tuossa minun kirjoituksessani on teidän mielestä paskanjauhantaa? Voin kyllä selittää kaiken mikä ei ole teidän mielestä totta...
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 29.1.2013 11:03

Kiinnostavaa mun mielest tän foorumin puheet "vääntö" ja "kierros" pytyistä. Sellasii pyttyjä ei näihin mopohin OLE jotka olis "väätäviä", ne on vaan eri kierroksilla tehoa antavia. Ja mitä korkeemmat kierrokset, sitä enemmän tehoa ja vääntöä (yleensä n 13k rpm asti, sitten vääntökäyrä menee alaspäin ja teho nousee vielä).

On vain olemassa kireämpiä ja vähemmän kireitä pyttyjä, ja toi mhr team on muitten highend-pyttyjen jäljessä mm. huuhtelujen ja muitten juttujen kanssa.

Jos haluatte vääntöä niin ostakaa isompi moottoripyörä tai auto tai vaikkapa traktori.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 29.1.2013 11:49

Tiedän tämän, mutta helpompi puhua yleiskäsitteellä, niistä mainitsemistasi "vääntö ja kiekka" pytyistä. Jotta jokainen ymmärtäisi mistä puhutaan.

En ole sanonut haluavani vääntävää kokoonpanoa, vaan mahdollisimman suuren huipputehon. Jonka tässä tapauksessa saisi edes vähän oikeamman mallisille aukoille mitoitetulla putkella ja/ niillä paljon puhutuilla kisasähköillä, joiden merkitystä vielä hieman epäilen.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: Tehoputket

ViestiKirjoittanut VictorH » 29.1.2013 12:01

kisasähköt tekee aika helvetin paljon ku on +13k rpm
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 29.1.2013 12:13

Ehkä, mutta en usko että nuo 04 dt sähköt tuolla viritysasteella paljoa vaikuttaa, mutta jos takaisin siihen putki keskusteluun enneku modet vetää herneet.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 29.1.2013 12:16

Jos haluut maksimaaliset huipputehot nii osta parempi pytty (patanegra, prorace 2 tai 3, parmakit) ja sähköt. Kyllä ne sähköt vaan tekee ihmeitä ku 20+ hepan tehoissa kiekat jo nousee yli 13k, vakiosähköillä et koskaan pääse niihin teholukemiin.

EDIT: Sillä putkellakaan ei oo merkitystä, kyllä se sun putki nyt jo kiertää koko tehoaluuen loppuun asti, tehoa rajoittaa vaan pytty ja sähköt. (ja tietenkin alakerran & kytkimen/vaihteiston kesto)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Juunish » 29.1.2013 15:59

Siis nyt mitä helvettiä, apua kysytään putken valinnassa tuolle pytylle. Ei tässä olla mitään parempaa pyttyä hommaamassa ???? :eek: Kaveri haluu vaan maksimaaliset huipputehot tuolle pytylle. Samakun äijä jolla on vakiomopo haluaa kurit pois, että kulkis ees johonki ja joku äijä tulee huutelee että laita airsal saatana, ku ei kulje muute mihinkään.

Toi pytty ei tasan rajoita tehoa. Eniten vaikuttaa juuri nuo sähköt, eikä mitään muuta. Jos tosta haluaa tehoa irti.
Midrace Aerox projekti
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 29.1.2013 16:48

Juunish kirjoitti:Siis nyt mitä helvettiä, apua kysytään putken valinnassa tuolle pytylle. Ei tässä olla mitään parempaa pyttyä hommaamassa ???? :eek: Kaveri haluu vaan maksimaaliset huipputehot tuolle pytylle. Samakun äijä jolla on vakiomopo haluaa kurit pois, että kulkis ees johonki ja joku äijä tulee huutelee että laita airsal saatana, ku ei kulje muute mihinkään.


Juurikin näin.

Juunish kirjoitti:Toi pytty ei tasan rajoita tehoa. Eniten vaikuttaa juuri nuo sähköt, eikä mitään muuta. Jos tosta haluaa tehoa irti.


Noh katsotaan kun tohdin sellaiset ostaa, että oliko niistä mitään hyötyä...
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 29.1.2013 17:07

No ellet aio hankkia parempaa pyttyä tai viilata imu/pako/huutelukanavia nii ainoo tapa on hankkia paremmat sähköt ja toivoa että pytyssä riittää tehoa korkeammile jengoillekin.

Kysyit miten saat enemmän tehoa, ja vastasin. En tajuu miks kaikki suuttuu tääl nii helposti jostai postista...

Ja se 28mm kaasari on myös vähän overkill tolle setupille, ainaki useimmat näil foorumeil käyttää 26mm paljon kovempien virien kaa. Tätä nyt sit en pysty todistamaan mutta joku osaava voi varmasti kertoa lisää.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 29.1.2013 18:45

Kerrohan miten viilaan imua läppäohjatusta vehkeestä? Ehkä tota läppäkanavaa vois tasotalle tms mahdollisista valuvirheistä, mutta ei sillä suurta teholisää saa. Huuhteluihin en osaa koskea, sillä niiden suuntaamiseen ei ihan jokainen minun kaltainen pulliainen kykene. Ja mulla on sellanen kutina perseessä, että ne ois siellä osannu aukkoja suunnitellessa ton paonki laskea vastaamaan huuhteluiden/ imun virtauskapasitettiä. Niin en kovin mielellään siihen koske.

Voisihan nuo kanavat vielä timanttiterän kanssa käydä läpi. Eli poistaisi vain mahdolliset valuvirheet. Mutta kun en niitäkään tuossa pytyssä ole yhtä minamaalista könttiä lukuunottamatta yhtään huomannut.

Pondeyo kirjoitti:Kysyit miten saat enemmän tehoa, ja vastasin. En tajuu miks kaikki suuttuu tääl nii helposti jostai postista...


Koska kysyin, tai ainakin tarkoitin, että miten saan maksimaallisen tehon irti tuosta sylinteristä...

Pondeyo kirjoitti:Ja se 28mm kaasari on myös vähän overkill tolle setupille, ainaki useimmat näil foorumeil käyttää 26mm paljon kovempien virien kaa. Tätä nyt sit en pysty todistamaan mutta joku osaava voi varmasti kertoa lisää.


Tässä asiassa olen kanssasi samaa mieltä. Sillä jo tuo Malossin läppäventtiili jää pullonkaulaksi. Sillä se on suunniteltu 24mm kaasarille, niin ei siitä varmaan sen enempää läpi virtaa 28mm kuin 24mm. Saattaa jopa käydä niin, että tuo 28mm aiheuttaa pyörteilyä siellä venassa, ja vain jarruttaa menoa. Tiedä sitten.

Mutta kun minulta löytyi jo valmiiksi tuo 28mm, niin en sitä 24mm ala ainakaan vielä "huvikseni" ostamaan. Vaan katsoo, jos raaskisi ostaa enemmän virtaavan läppäventtiilin. Jolla EHKÄ saavutetaan lisää tehollista hyötyä.

Kuhan nyt täyttäisin edes 15v ja oppisin jotain näistä vehkeistä, niin voisin alkaa virittämään ihan tosissaankin.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista