Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
EFI:n vai dellorton CDI? EFI:t rajoittaa vielä porattunakin. Mutta korkemmalta.
Todnäk joku on purkkisi jo porannut.
Osku46
- Liittynyt:
- 17.2.2020 1:01
Hei ois ongelma seuraavanlainen: Mopo käy tallis iha hyvi tyhjää, ajat jonku 600m sit alkaa hyytyy eikä ota kaasuu ollenkaa et se niiku ku kaasu on pois kokonaa sit alkaa kiihtyy ja ku kaasuttaa nii alkaa hyytymää. Sen jälkeen käynnistyy ryyppy päällä mutta huutaa koko ajan. Ilman ryyppyä sammuu
Uusia osia
Uus läppärunko
Imukaulasta kierteet korjattu ku oli menny rikki
Uus cdi/sytytyspuola ku oli sähköis vikaa
Uus mäntäsarja ku männän renkaat oli vähä jumissa ja mäntä lämmenny jossain kohti liikaa ku syyläri oli aiemmin rikki
Kaasari on putsattu monesti ja tiivisteet uusittu kaasariin
Isompaa suutinta on kokeiltu
Imukaulan liitoskumi ehjä
Bensaa saa hyvin
Vakio ilmanputsari ja se on iha hyvi kii eikä oo likanen.
Mopo on Gilera smt
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Varmaan hana, letku tai kohon neulaventtiili temppuilee. Kuulostaa siltä että kohokammio tyhjenee käynnissä ollessa. Voi olla hana rikki tai roskaa jossain. Vissiin orkkis kaasutin?
Liikkuuhan koho kunnolla?
Osku46
- Liittynyt:
- 17.2.2020 1:01
Ei ole orkkis laitettu 17.5 kiinni
Osku46
- Liittynyt:
- 17.2.2020 1:01
Ja koho liikkuu iha hyvi mutta kokeilen uutta hanaa ja neulaventtiiliä.
Osku46
- Liittynyt:
- 17.2.2020 1:01
Ei lähteny pelittää sillä hanan ja neulaventtiilin vaiholla. Tallissa käy tyhjää iha normaalisti eikä sammunu 10 min tyhjäl.
500 m pysty suunnillee ajaa kunnes sammu ihaku ois lämpänny mut lähti heti ryypyn kanssa käyntiin ja toimi iha hyvi alko käydä vaan tosi huonosti pysty ajamaan 400 m kunnes hyyty uudelleen. Voisko johtua säädöistä, neulan sokasta tai sit pakoputkesta jos on tukkeessa.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Uusi kaasari oli mikä? Aito Dellorto vai kiinalainen?
Osku46
- Liittynyt:
- 17.2.2020 1:01
Kaasari on aito dellortto phva 17,5
Voisko siinä olla sit jotak mikrohalkeemia??
Tai kannattaisko kokeilla toista kaasutinta?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jos löytyy toinen niin sillä voi kokeilla, tietää sitten tarkemmin vian sijainnin. Joskus dellortoissa on polttoainelinjan kanavat niin ahtaat että vetää vaan kohokammion tyhjäksi täyskaasuvedolla. Booailee hetken ja sitten alkaa taas toimia parin sekunnin ajan kun kohokammio taas täyttyy.
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
YamahaDT50 -05
Sähköt pitää rakennella uusiksi. Ei tule tieliikenteeseen. Ainoat käyttöön tulevat valot ovat takavalo ja jarruvalo. Ducatin puola.
Magneetosta tulee neljä johtoa joista osa menee regulaattorille.
1. Mihin sin/valk-johto menee?
2. Mistä johdosta otan näille pakollisille valoille vaadittavat amppeerit?
3. Mitä johtoja vedän puolalle?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Minkä värisiä muut? Montako käämiä staattorissa?
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Nyt en osaa suoraan kertoa käämien määrää mutta vahvasti epäilen että 12.
Magneetolta tulee johtonippu joka loppuu liittimeen. Liittimen jälkeen johtojen väri kelta/valko ja kelta/lila jotka menevät suoraan reguu mutta sini/vako-johdolle en löytänyt kohdetta. Olikohan siellä vielä joku johto(otin kuvan mutta siitä nyt ei sitten saakaan selvää)...
EDIT: sinivalkoinen menee puolalle?
En ole löytänyt sopivaa sähkökaaviota. Tästä projektista jää pois mittarit ja muut sähkövermeet joita ei tarvitse tien ulkopuolisessa ajossa poislukien taka/jarruvalo.
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Liipaisinkäämi ulkopuolella? Sulla on väärä staattori ducatin sähköille.
Ducatin sähköistä tulee 3 johtoa staattorilta CDI:lle, punainen, vihreä ja valkoinen. Keltainen säätimelle.
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
No niimpä tietysti.
Staattorilta tulevat johdot ovat valko-punainen, valko-sininen, kelta-punainen ja valkoinen. Tarvitsen siis erilaisen puolan?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kuulostaa kyllä jonkun moric/EFI tms vehkeen staattorilta. Onko siinä liipaisinkäämi vauhtipyörän ulkopuolella ja liipaisupinta vauhtipyörässä?
Tuollaiselle ei oikein ole muuta kuin ignitech ja siihen tarvittavat romut. Tai sitten hommaat vaan ducatin staattorin ja vauhtiksen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista