Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 21.3.2010 18:47

Kuultua: Erään solikka, jota omistaja halusi piristää, vei jonnekin viilattavaksi. Viilauksen jälkeen kuulemma keuli kaasusta :)
Onko semmoine mahollista?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 21.3.2010 20:35

On se. Meidänkin 100kg painava mönkijä kulki vakiona 30km/h, teharilla 45km/h, viilauksella ja muulla sylinterin muokkauksella + kaasari ja tehari, kulkee 65km/h ja keulii vaikka ympäri asti kaasusta.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.3.2010 21:44

Erään solikka, jota omistaja halusi piristää, vei jonnekin viilattavaksi. Viilauksen jälkeen kuulemma keuli kaasusta
Onko semmoine mahollista?
On se, mutta solikankin pytyssä huuhtelut pitää isontaa, ja lohkoista pitää kanssa ne huuhteluiden alut isontaa, jos halutaan oikeasti siitä pytystä potkua ulos, mutta kyllä joku viilari tommosen on voinu toteuttaa.

Tietenkin olisi mukava saada vielä kaasarin koko ja pakoputken kuva. Ei vakioputkella, ja viilatulla pytyllä paljoa keulita, niin kun ei kanssa vakioputkella, ja sillä vakiokaasarillakaan paljoa keulita.
ananias
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
6.10.2006 11:23

ViestiKirjoittanut ananias » 22.3.2010 1:09

Krg kirjoitti:Kuultua: Erään solikka, jota omistaja halusi piristää, vei jonnekin viilattavaksi. Viilauksen jälkeen kuulemma keuli kaasusta :)
Onko semmoine mahollista?
Viimosin "keulii ihan varmaan kaasusta" -mopo mistä moon kuullu, otti huippuja sen 80-90kmh mutuna. Ei ne normaalissa ajoasennossa keulaa kevennä, aina nää "kaasusta keulijat" kepuilee sen keulan ilmaan. Tosin onhan vakiomankissaki niin kovasti woimaa, että munki alta heitti kirjaimellisesti voltin ko 30km/h vauhdista annoin liian räyhäkkäästi kaasua :)
I do it because I can, I can because I want to, I want because you said I couldn´t.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 22.3.2010 15:50

Solikat keulii melko herkästi kanssa. Omasta sollesta saa pienellä nykäsyllä kolmosella ylös ilman kytkintä ja ykkösellä vois joku väittää keulivan kaasusta :) Ei se tietty normikiihytyksessä keuli ellei halua, mutta jos ajelee pintakaasulla ja siinä "leikkii" sillä kaasulla. Tietty joidenkin mielestä mopot keulii kaasusta jos keulan saa ylös ilman kytkintä, mutta ei se ihan niinkään ole, jostain mankista taitaa saada keulan ylös vaikka moottori sammuksissa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.3.2010 15:55

Itse olen käsittänyt että tämä keulii kaasusta tarkottaa sitä että ihan normaali ajossa jos painat kaasun pohjaan, mopo alkaa keulia.
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 22.3.2010 18:28

http://www.gti.fi/keskustelut/mopo-viri ... 7-225.html

''ihan tappiin viilattu'' Tota samaa kuulee yheltä kaverilta ku se selittää niitten entisestä Peeveestä; ''ihan tappiin viilattu ja kantta oli enää ton verran jäljellä *näyttää sormilla*, kyl se ainaki 120 kulki. Tulppii ja kannentiivistei meni kokoaika ja mäntäki vaihdettii melkei viikonvälein'' :lol:
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 22.3.2010 19:04

Larppari kirjoitti:http://www.gti.fi/keskustelut/mopo-virittely-tuunaus-topic-t8217-225.html

''ihan tappiin viilattu'' Tota samaa kuulee yheltä kaverilta ku se selittää niitten entisestä Peeveestä; ''ihan tappiin viilattu ja kantta oli enää ton verran jäljellä *näyttää sormilla*, kyl se ainaki 120 kulki. Tulppii ja kannentiivistei meni kokoaika ja mäntäki vaihdettii melkei viikonvälein'' :lol:


DooBilla hyvää settiä.. :P
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 22.3.2010 19:08

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Larppari kirjoitti:http://www.gti.fi/keskustelut/mopo-virittely-tuunaus-topic-t8217-225.html

''ihan tappiin viilattu'' Tota samaa kuulee yheltä kaverilta ku se selittää niitten entisestä Peeveestä; ''ihan tappiin viilattu ja kantta oli enää ton verran jäljellä *näyttää sormilla*, kyl se ainaki 120 kulki. Tulppii ja kannentiivistei meni kokoaika ja mäntäki vaihdettii melkei viikonvälein'' :lol:


DooBilla hyvää settiä.. :P


Joo aika kovat puheet pojilla, mutta mitenköhän totuuden laita? Ja kertoman mukaan aika VALTAVAT kaasarit. 50cc p+ 28mm mikuni... ja luhao 96 km/h. Ja 145 km/h pv, huhhuh :D Ja Tarja Halonen on mun eno
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 22.3.2010 22:38

Sarvikin jää toiseksi tollaisille "mutupuheilijoille"... Mutta kuinkas ovat asiat todellisuudessa? :D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 23.3.2010 9:52

Janttura kirjoitti:Sarvikin jää toiseksi tollaisille "mutupuheilijoille"... Mutta kuinkas ovat asiat todellisuudessa? :D


Juu ei mulla oo mitään jakoa näitä kavereita vastaan... :D

Kun lukee nuo speksit alta niin ei jää paljon arvailujen varaan:
DooB kirjoitti:Kaverin PV meni 145km/h... Runko kieroon ku keuli kolmosella 90km/h vauhdista nurin...

Malossin 80cc porattu
Malossi muutettu läpälliseksi.
Palotila laajennettu.
Boyesen 3 porras teholäpät.
Imukanavat ihan tappiin viilattu
Pakokanavat ihan tappiin viilattu
Suzuki RM 80cc mäntä ja veivi pantetoitu jotenki en ymmärrä miten, = pitempi iskuntilavuus.
Sylinterin ja alakerran väliin teetettiin noin 2cm paksu metallilaikka.
38mm mikuni
Arrow tehari
Kevennetty kiertokanki.
Viides vaihde.
17-20 välitykset, itse tehty 20 piikkinen
4" renkaat.
Pipercross suodatin.
Kantta laskettu, puristuksia vitusti, korkeapaine kannentiiviste, omatekele.
Suutin kevarista, eli joku 125cc? vakiona joku 50cc? EN muista YHTÄÄN.


Sitten kaveri vielä jatkaa:
DooB kirjoitti:Siis kuvitelkaa nyt, 90 kuutioinen sylinteri johon lisätty ite iskunpituutta 10mm metallilaikalla, tehoputki, 38mm kaasutin, kaikki kanavat viilattu ihan loppuun jne, eihän se ole mikään mahdottomuus, kun ottaa huomioon mopon painon ja ne välitykset, 17 piikkinen edessä ja takana oli joko itse tehty 22, huijasin tuolla aikasemmin, samaten tuo pytyn kans, se oli Malossin 90cc CDC johon oli vielä tehty sillä laikalla lisää iskuntilavuutta, crossin kanki ja mäntä


Metallilaikka pytyn alla lisää iskunpituutta, ja veivin patentoiminen antaa lisää iskuntilavuutta. Harmi että näitä juttuja ei ole alunperin postattu tähän topicciin, ovat nimittäin erinomaisesti aiheen ytimessä!!! :D

Jos joku vihtis ni vois laskee paljonko kiekkoja toi nopeus noilla välityksillä ja tolla renkaalla tarttee, ja siitä näkiskin sitte mitä mylly kiertää, ja vois spekuloida tehollisia keskipaineita, ja nähdä miten maailmanluokan virittäjiä on taas kyseessä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 23.3.2010 12:10

Tuo minua kiinnostais, että miten se on 90cc pytyksi sen saanut, kun eikös maksimi ollu jotain 83,jotain? Ja mahtaakohan 38mm kaasaria edes saada mahtumaan?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 23.3.2010 13:14

Itsetehtyllä imukaulalla saa mikä kaasari vaa kiinni. 30mm aika maksimi tuolle vireille ?
jaasu
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 -99
Paikkakunta:
Milloin missäkin
Liittynyt:
18.5.2006 14:40

ViestiKirjoittanut jaasu » 23.3.2010 14:59

ananias kirjoitti:
Krg kirjoitti:Kuultua: Erään solikka, jota omistaja halusi piristää, vei jonnekin viilattavaksi. Viilauksen jälkeen kuulemma keuli kaasusta :)
Onko semmoine mahollista?
Viimosin "keulii ihan varmaan kaasusta" -mopo mistä moon kuullu, otti huippuja sen 80-90kmh mutuna. Ei ne normaalissa ajoasennossa keulaa kevennä, aina nää "kaasusta keulijat" kepuilee sen keulan ilmaan. Tosin onhan vakiomankissaki niin kovasti woimaa, että munki alta heitti kirjaimellisesti voltin ko 30km/h vauhdista annoin liian räyhäkkäästi kaasua :)


Tutun kuulosta. Kaverilla ja minulla oli peeveissä malossit,ja kaveri kehu koko ajan kuinka sen malossi on viilattu loppuun. No halusin nähä sen ihmeen ja nyppästiin kummatkin malossit pois. Meni kaveri vähän myrtsiksi ku minun malossissa oli aukot aika paljon suuremmat kun sen. kaverilla ois ollu viilausrajaa vielä aikalailla,toisinku minulla.

Kylläse mulla yllättävän hyvin kulki, kytkin oli vaan semmonen ettei nelosella enään piikin tullen pitäny
http://www.youtube.com/user/jaasuu

ei voi mitään, KUULEMIIN
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 23.3.2010 15:07

-HaukiOnKala- kirjoitti:Tuo minua kiinnostais, että miten se on 90cc pytyksi sen saanut, kun eikös maksimi ollu jotain 83,jotain? Ja mahtaakohan 38mm kaasaria edes saada mahtumaan?


vakioiskupituudella ehkä 83cc mutta iskupituutta pidentämällä saa tosiaan lisäkuutioita, ja onhan 125cc crosseissa 38mm kaasaria joten en sanois että hirveesti liian iso jos on vaikka 100cc.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista