Boostbottle mopoon

_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 24.2.2010 8:12

Betaversio kirjoitti:
Timo13 kirjoitti:Toimiiko tämä kaava oikeasti. http://www.gilera-runner.com/anleitungen/img/boost.gif Ajattelin laittaa boost bottlen yamaha dt50 enkä viittisi porata reikää imukaulaan. :s

Ei. Lue aiempia juttuja. Muutenkin sen letkun pitäs olla isompi, yli 10mm :roll:

Ite kokeilin 7mm letkulla ja 22cm pitkä, niin kyllä siihen lasipulloon ainakin kaasua tuli.
Btw. Ajattelin väsätä säädettävän boostbottlen, jos aikaa ja kiinnostusta on. Sellasen ison kierretangon ajattelin laittaa mutterin läpi pyörimään, ja se pienentäisi tilavuutta. Ja mutterin sisäreunaan reilusti putkiteippiä, niin on tiivis.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.2.2010 12:18

Mutta tuliko sitä kaasua tarpeeksi?

Ite pistin laskuriin 10mm letkun, mutta mahtaako sekin olla liian pieni? Olisikohan joku 15 parempi?
Timo13
Pyörä:
Yamaha dt50 -09
Paikkakunta:
Otalampi/Lohja
Liittynyt:
15.6.2008 13:12

ViestiKirjoittanut Timo13 » 24.2.2010 12:28

Kusettaako tämä kauppa sitten kun se väittää, että boostle bottlen pystyy laittamaan alipainetoimisen bensahanan alipaineletkuun kiinni mukana tulevalla haaroituksella. :paha: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/boost ... -3172.html
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.2.2010 12:42

Kyllä tässä olisiko ollut juuri viime sivulla oli kuva semmosesta mikä oli samanlainen kun tuo ja tuli siihen alipainejuttuun kiinni.

Mutta tuo boost bottle on kyllä kusetusta, joten älä siitä 30euroa ala maksamaan, vaan tee itse. Helppo homma, ja sen exel-laskennankaan ei pitäisi olla niin vaikea. Pitiko siinä pitää muutama arvo, ja kone laskee boost bottlen tilavuuden, josta oit taas itse laskea sen pullon korkeuden, ja leveyden.

Myöskin omatekonen boost bottle on lähes aina parempi kun nuo kaupan tarjoomat, koska voit mitottaa sen itse.
Timo13
Pyörä:
Yamaha dt50 -09
Paikkakunta:
Otalampi/Lohja
Liittynyt:
15.6.2008 13:12

ViestiKirjoittanut Timo13 » 24.2.2010 20:21

Kannattasko tehdä se boostle bottle pvc-putkesta. Millaisista materiaaleista olette itse tehneet sen putelin? :s
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.2.2010 20:52

Kuulemma materiaali ei saisi olla joustavaa, mutta itse sen meinaan pellistä väsätä.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 16.3.2010 18:28

Ite kyllä vähän kritisoin tuon laskurin paikkansapitävyydestä, nimittäin tekasin nopeasti lasisen bb:n ja laskin, että se resonoi vähän yli 4000rpm. Kun se oli kiinni, niin sitä kaasua tuli siihen aika laajalla kierrosalueella, se alko siinä 6k ja päätty siinä 7k paikkeilla. Ei ainakaan laskuri pitänyt yhtään paikkaansa tässä tapauksessa :s
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 16.3.2010 18:41

_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite kyllä vähän kritisoin tuon laskurin paikkansapitävyydestä, nimittäin tekasin nopeasti lasisen bb:n ja laskin, että se resonoi vähän yli 4000rpm. Kun se oli kiinni, niin sitä kaasua tuli siihen aika laajalla kierrosalueella, se alko siinä 6k ja päätty siinä 7k paikkeilla. Ei ainakaan laskuri pitänyt yhtään paikkaansa tässä tapauksessa :s


Otitko letkun pituudessa ja halkasijassa huomioon nippojen tuoman lisäpituuden? Onko säiliön tilavuus tarkka? Kaasarin säädöt tottakai menee uusiksi tollasessa tempussa monesti.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 16.3.2010 18:54

SellYourSoul.90 kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite kyllä vähän kritisoin tuon laskurin paikkansapitävyydestä, nimittäin tekasin nopeasti lasisen bb:n ja laskin, että se resonoi vähän yli 4000rpm. Kun se oli kiinni, niin sitä kaasua tuli siihen aika laajalla kierrosalueella, se alko siinä 6k ja päätty siinä 7k paikkeilla. Ei ainakaan laskuri pitänyt yhtään paikkaansa tässä tapauksessa :s


Otitko letkun pituudessa ja halkasijassa huomioon nippojen tuoman lisäpituuden? Onko säiliön tilavuus tarkka? Kaasarin säädöt tottakai menee uusiksi tollasessa tempussa monesti.

Ei siinä nipoista tule kuin puol senttiä lisää pituutta. Letku oli 7mm ja 22cm pitkä ja pullo oli 90cl.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.3.2010 20:17

_Sylin_teri_ kirjoitti:...Ei ainakaan laskuri pitänyt yhtään paikkaansa tässä tapauksessa :s

Tämä lause sen juurikin kertoo. Aivan samoin, kuin muussakin moottorilaskennassa ei se matemaattinen ennuste ole absoluuttinen totuus vaan yleispätevä, josta tulisi sitten lähteä muuttamaan mittoja käytännön kokemusten mukaan. Ihan samoin se menee pakoputkienkin kanssa. Jos näin ei olisi, saataisiin kaavoilla se ihanneputki aina.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 24.3.2010 18:52

suzukisti kirjoitti:Jos jollain on jäänyt ylimääräisiä macxi malosseja pyörimään talliin niin voisin ostaa niitä 3kpl. Laitelkaa yv:tä.

ei niitten määrä lisää kiihtyvyyttä tuo :D vai kavereillekko meinasit?
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 25.3.2010 21:40

Tuli tuossa mietittyä että jos BB vähentäisi bensankulutusta, niin jos mitoitan sen kierrosluvulle jolla ajan matka-ajoa, niin väheneekö bensankulutus matka-ajossa? Jos se nyt sitä bensankulutusta yleensäkään vähentää :roll:
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.3.2010 22:02

Pitäisihän tuon periaatteessa moottorin hyötysuhdetta parantaa, joten tuo voisi ehkä onnistua. Ongelma tulee vaan siinä kohtaa vastaan, kun et saa sitä bottlea koskaan toimimaan juuri sillä kierrosalueella, jolla ajat, tai se vaatii pahimmassa tapauksessa niin monta eri kokosen bottlen tekoa, että kiinnostus lopahtaa.

Yleensä silti nämä mitotetaan alakierroksille, koska siellä taitaa tätä tuplarikastusta tapahtua eniten, mitä tällä potlella estetään.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.3.2010 22:25

Slerpa_ kirjoitti:...tai se vaatii pahimmassa tapauksessa niin monta eri kokosen bottlen tekoa...

Tai sitten yhden sylinteri/mäntätyyppisen, josta tilavuutta voidaan muuttaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.3.2010 22:54

Niin toi on tietenkin yksi vaihtoehto.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista