Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 23.3.2010 15:18

laskeskelin tossa vähän aamusella:

Tehoa tartteis 21-22hp, kierrokset olis suurinpiirtein 9500-10000rpm ja BMEP niinollen 12 pintaan.

Ja toi BMEP on suunnilleen sama kuin 90-luvun pikkucrosseissa, kuitenkin reilusti parempi kuin 125cc NSR:issä, tezareissa, DT:issä jne. Eli mikäli toi 145kmh mopedi olis totta, sen pitäisi olla kohtuullisen kireä laitos. Verratkaapa esimerkiksi tiittasen kirjan arvioon "BMEP 8 voidaan saavuttaa tekemällä viritystyö huolellisesti, BMEP 9-10 alkaa vaatia jo dynamometrimittauksia ja tarkempaa laskentaa". Nykyään yyberkireät koneet tehdään tuhansilla simulaattori- ja dynamometritunneilla ja vuosikymmenien kehitystyön tuloksena. Eikä crosseissa vieläkään taideta 14 baarin yli olla kovin paljoa kun vaaditaan sitä vääntöaluetta - siis sitä samaa mitä pevussaki vaaditaan että moottori jaksaa vetää vaihdetta vaihtaessa :roll:

Eli melko utopistinen laitos vaikka se olis tehty jopa kunnolla. Ja kun putkena on arrow ja kanavat on "viilattu tappiin" (miks huuhteluiden viilaamisesta ei puhuta..?!) ja varsinkin kun kaasari on 38mm (onko kenties kirjotusvirhe, kakkosen tilalla kolmonen???) niin ei voi kovin tosissaan ottaa. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 23.3.2010 16:43

Johani kirjoitti:
-HaukiOnKala- kirjoitti:Tuo minua kiinnostais, että miten se on 90cc pytyksi sen saanut, kun eikös maksimi ollu jotain 83,jotain? Ja mahtaakohan 38mm kaasaria edes saada mahtumaan?


vakioiskupituudella ehkä 83cc mutta iskupituutta pidentämällä saa tosiaan lisäkuutioita, ja onhan 125cc crosseissa 38mm kaasaria joten en sanois että hirveesti liian iso jos on vaikka 100cc.


Iskunpituutta lisäämällä kuutiotilavuus nousee paljon vähemmän suhteessa sylinteriputken halkaisijan lisäämiseen. PV:n pyttyä porattaessa 0,5mm iskutilavuus nousee 1,2cc. Joten iskua pitäisi aika paljon lisätä, jotta saataisiin 90cc. Toisekseen vähän epäilen, että sylinterin imukaulan koko ei riitä 38mm kaasarille.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.3.2010 16:59

Ja iskunpituutta lisäämällä kone ei voi kiertää niin paljoa kun se voisi lyhyemmällä iskunpituudella, koska männän nopeus nousee liiaksi. Tämä ei varmaan yhdessä kiihdytyksessä haittaa, mutta kestävyyteen vaikuttaa.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 23.3.2010 17:58

-HaukiOnKala- kirjoitti:Iskunpituutta lisäämällä kuutiotilavuus nousee paljon vähemmän suhteessa sylinteriputken halkaisijan lisäämiseen. PV:n pyttyä porattaessa 0,5mm iskutilavuus nousee 1,2cc.


Ei se ihan käsikädessä mene.
-> http://i99.photobucket.com/albums/l293/ ... ulukko.jpg

..Kumma ettei tuolla turbopeeveetä vielä mainittu..? :seko:
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
HighSpeed
Pyörä:
Onhan noita...
Liittynyt:
18.12.2007 19:20

ViestiKirjoittanut HighSpeed » 23.3.2010 19:47

Yks hajottavimmista vähään aikaan.. Tuo PV 145km/h -juttu siis.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 23.3.2010 19:52

Jätkät, siin on paiperkross ni kylä kulkee! ;)

Mielenkiintonen tekele, jos olis tollanen.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.3.2010 20:20

Johani kirjoitti:
vakioiskupituudella ehkä 83cc mutta iskupituutta pidentämällä saa tosiaan lisäkuutioita, ja onhan 125cc crosseissa 38mm kaasaria joten en sanois että hirveesti liian iso jos on vaikka 100cc.


Nyt valoja päälle, onhan tuo 38mm aivan saatanasti liian iso lähes mihin tahansa 100cc värkkiin. Ja minun näkemistä piikkisistä vain kotkassa on noin iso kaasari ollut. Ja Hondan RS:ssä taisi olla 34mm keihin ja se sentään kehittää yli 40hp keveästikin.
Dank memes melt steel beams.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 23.3.2010 20:56

Veikkaan että on 28mm eikä 38mm
Mukke
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
24.6.2008 14:36

ViestiKirjoittanut Mukke » 23.3.2010 21:08

Tume34 kirjoitti:
Johani kirjoitti:
vakioiskupituudella ehkä 83cc mutta iskupituutta pidentämällä saa tosiaan lisäkuutioita, ja onhan 125cc crosseissa 38mm kaasaria joten en sanois että hirveesti liian iso jos on vaikka 100cc.


Nyt valoja päälle, onhan tuo 38mm aivan saatanasti liian iso lähes mihin tahansa 100cc värkkiin. Ja minun näkemistä piikkisistä vain kotkassa on noin iso kaasari ollut. Ja Hondan RS:ssä taisi olla 34mm keihin ja se sentään kehittää yli 40hp keveästikin.


Meillä on mikros 38mm 125cc ja pytyst irtoo joku 45hp. Ps. pyttyi kaks <3
Koneremontteja halvalla! Työt n.100e + osat
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 23.3.2010 21:09

Tume34 kirjoitti:
Johani kirjoitti:
vakioiskupituudella ehkä 83cc mutta iskupituutta pidentämällä saa tosiaan lisäkuutioita, ja onhan 125cc crosseissa 38mm kaasaria joten en sanois että hirveesti liian iso jos on vaikka 100cc.


Nyt valoja päälle, onhan tuo 38mm aivan saatanasti liian iso lähes mihin tahansa 100cc värkkiin. Ja minun näkemistä piikkisistä vain kotkassa on noin iso kaasari ollut. Ja Hondan RS:ssä taisi olla 34mm keihin ja se sentään kehittää yli 40hp keveästikin.


Hondan RS:ssä on kylläkin 38mm Keihin. Kittipeleissä 39mm tai 40mm, ne tosin kehittää jo n. 50hp.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.3.2010 21:47

TDN kirjoitti:
Hondan RS:ssä on kylläkin 38mm Keihin. Kittipeleissä 39mm tai 40mm, ne tosin kehittää jo n. 50hp.


Minkä lähteen mukaan? Oma lähteeni tulee tässä:

http://world.honda.com/HRC/products/rs1 ... index.html

Ei sillä, 35mm se tuon mukaan on mikä on siltikin eri kuin mitä itse kerroin. Olen tästä suunnattoman pahoillani.
Dank memes melt steel beams.
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33

ViestiKirjoittanut jerwwe » 23.3.2010 21:57

Kotarin vastaavassa 38 kaasari http://www.ktm.com/Bike-Spec.100065.0.html
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 23.3.2010 22:39

Betaversio kirjoitti:Tehoa tartteis 21-22hp, kierrokset olis suurinpiirtein 9500-10000rpm ja BMEP niinollen 12 pintaan.


Veikkaanpa että tuo määrä tehoa ei vielä edes riitä tuommosella muovittomalla vehkeellä minkä aerodynamiikka on jotakin tiiliskiven ja kaulimen väliltä.

Kaasarin koko on hyvin linjassa kaiken muun kanssa. Muistakaa nyt mikä on topicin nimi!!
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 23.3.2010 23:39

Sarvi-Perkele kirjoitti:Kaasarin koko on hyvin linjassa kaiken muun kanssa. Muistakaa nyt mikä on topicin nimi!!


Kyllä äiti.
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 24.3.2010 4:14

Tume34 kirjoitti:
TDN kirjoitti:
Hondan RS:ssä on kylläkin 38mm Keihin. Kittipeleissä 39mm tai 40mm, ne tosin kehittää jo n. 50hp.


Minkä lähteen mukaan? Oma lähteeni tulee tässä:

http://world.honda.com/HRC/products/rs1 ... index.html

Ei sillä, 35mm se tuon mukaan on mikä on siltikin eri kuin mitä itse kerroin. Olen tästä suunnattoman pahoillani.


Näköjään on muuttunu näihin uudempiin. 2000-luvun alussa käytti vielä 38mm:stä.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista