Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Suunnilleen noilta hujakoilta sen suuttimen pitäisi löytyä. Power upissa on rajoitettu CDI-boksi, onhan boksi porattu tai vaihdettu rajoittamattomaan?
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
boksi olisi tarkoitus porata. mut voitko selittää et jos laitan tälläse sytytyspuolan niin kiertääkö se sit 15000rpm asti?
http://www.blackbikeshop.com/products/s ... -15000-rpm vai onko tuo ducatin sähköille?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Son CDI-loota joka ne kiekat määrittää, toi puola on vaa tehty kestämään se 15k rpm. ._.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Tuossa on cdi ja puola samassa ja kovasti tuo ducatin boksilta näyttää. Tuo 15000rpm tarkottaa luultavasti että se on suunniteltu että se toimii niille kierroksille asti, mutta sitä se ei tarkota että kun tuon lyöt vakio/vähän viritettyyn kiinni niin se kiertää sinne asti. Saa aika paljon viriä laittaa että se kone jaksaa kiertää sinne asti..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
En tiiä että liittyykö tää nyt olennaisesti tänne, mutta tässä topicissa ainaki on asiansa tietäviä ihmisiä.
Elikkä, takapyörän hinnakkaan laakeririkon jälkeen rupesin miettimään, että onko tonne takavanteeseen mahollista työntää minkään muun laisia laakereita kuin kuulalaakereita? Koneistamolla kun käytin vanteen holkitettavana niin ehdottivat jotain (kartio)rullalaakeria(?)
Anyways sanoivat että kestää enemmän sivuttaissuuntaista rasitusta ja muutenkin pitkäikäisempi kuin perinteinen kuulalaakeri. Eli onko kellään tietoa moisesta operaatiosta, vai laitanko vaan suosiolla uudet SKF:n laakerit tilalle?
Toinen kysymys koskee tuota vanhaa laakeria, siitä kun sattui jäämään tuo ulkokehä laakeripesään kiinni. Mitenköhän tuon saisi irti? Lyömään ei enää oikein pysty. Dremelillä varovasti leikkaa poikki?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Haageni
- Pyörä:
- Rieju rrx -06
- Liittynyt:
- 5.12.2010 0:47
Ei kait niitä laakereita niin paljon mene et kannattas laakerityypin vaihtoa suunnitella?
Ja jos sulla on se rikkinäisen laakerin sisäkehä ja muutama laakerikuula tallella nii yks helppo keino ulkokehän irrottamiseksi on koota se laakeri uudelleen ja sitte vaan koko roskan hakkaat pois sieltä.
E: tuossa kuvassa demonstroituna pyöränlaakerin kokoaminen
http://www.motot.net/galleria/kuva142998/
Speedy97
- Liittynyt:
- 9.4.2013 7:32
Paljonkohan speedfight 2 menis gianelli extran ja 6,0gr rullilla? Nyt mennee sellaset 55:)
Ei liity vaihteellisiin mopoihin joten mars moposkootteripuolelle. Samaa asiaa ei myöskään tarvitse kysyä kahdessa topikissa yhtäaikaa.
Vauhtiviivatarra
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Juu pitääkin tota laakerin kasaamista koittaa, saatta kylläkin olla että ulkokehä on niin kulunut ettei pysy enää kasassa. Kiitti vinkistä!
Ja laakereiksi taidan hakea kuitenkin ihan normi kuulalaakerit nyt toistaiseksi vielä, mutta jos noi nyt vielä kerran paukahtaa niin suohon koko vehje!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
MopoEnska
- Liittynyt:
- 21.8.2012 14:56
Minkä tyyppinen CDI boksi betassa on? Käykö tää rajotin betaan?
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3196
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
kannattaa nousta ylös ja lähteä itse selvittämään millainen se boksi on
olettaisin että tuo kyl käy
asdukko
- Liittynyt:
- 2.12.2012 21:18
Eli vaijereiden vaihto, pitäisi vanha kaasuvaijeri irroittaa ja kiinnittää uuteen kaasukahvaan. Kellään ideoita?
Rikkomalla oppii!
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
Tietääkö/nähny jossai ym. kukaa jotain ohjeita tai kuvia kaasarin neulan säätämisestä ? ku pitäis säätää laihemmalle tota mun 16mm phbn lorttoa ja en oo ikinä enne säätäny
sen tiiän että kaasuvaijeri pitää irrottaa ja se musta osa siitä kaasarin päältä joka on yhellä ruuvilla kiinni
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Ruuvaat vaa sen mustan härpäkkeen auki, vejät sen luistitsydeemin pois sieltä, sitte vaa kaasuvaijeri pois siitä ja sen jälkee saatki neulan pois siitä. Voi olla vähän sekavan kuuloista mutta kun meet mopon luo tutkailemaa ni tajuut kyllä.
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
olis tälläne ongelma, että mopo kastelee tulpan noin 20m jälkeen, vaikka suuttimen ei todellakaan pitäs olla liian iso, ennemin aavistuksen liian pieni. suutin on nimittäin kokoa 95. ja viriä on tehari :/ mopedi on rieju mrx
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
varpaat_suussa kirjoitti:Ruuvaat vaa sen mustan härpäkkeen auki, vejät sen luistitsydeemin pois sieltä, sitte vaa kaasuvaijeri pois siitä ja sen jälkee saatki neulan pois siitä. Voi olla vähän sekavan kuuloista mutta kun meet mopon luo tutkailemaa ni tajuut kyllä.
joo ja sen verran vielä että miten se sokka liikkuu siinä etten vahingossa riko ihan kaikkee
edit. joo no tossa äske just ruuvasin sen mustan osan irti ja sitte sen kaasuvaijerin pultin kokonaa irti, sitte nostin luistin siitä pois mutta en nähny siinä mitää lovia tai sokkaa.. neula oli kyllä sitte rupesin laittamaa takasi ja hirveetä taistelua tuli siitäki ku se luisti ei suostunu menemää sinne sitte viimestää sain sen sinne (ja se luistissa oleva lovi oli sillo vasemmalle päi, entiiä onko sillä väliä? ) mutta ei tainu kumminkaa mennä iha sinne pohjaa asti ku kääntää kaasu kahvasta ni on iha löysä ja pistin käyntii ni kierokset oli ihan hullut (oli ehkä 1 sec käynnissä ku sammutin heti) niin ni tartteisin nyt iha oikeesti viisaampien neuvoja ku alkaa iha suomeks sanottuna vituttaa tää touhu pelkän kurin poiston takia ..
edit2 joo no älysin nyt itekki että aluks otetaa se musta juttu pois eikä kosketa kaasuvaijeria pitävään pulttiin, sitte vedetää luisti ulos, sitte irrotetaa vaijeri luistista jolloin saahaa neula irti, sitte siirretää sokkaa ( tässä miun tapauksessa) yks ylöspäi , neula takas paikoillee, vaijeri kiinni , luisti sisään , kansi päälle ja siinä se ? mutta pitäskö siihe luistiin laittaa jotai ainetta ku ei liu u vaa tökkii jonki verra .. ?
Viimeksi muokannut VacuumCleaner päivämäärä 13.4.2013 16:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista