Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 29.3.2020 16:30

Pököttidriver kirjoitti:
toivotonmopo kirjoitti:Mikäköhän mahtais olla vikana, kun sylinterin sekä männän vaihtamisen jälkeen mopo ei pääse ylemmille kierroksille ollenkaan. Lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti paitsi kun antaa kaasua, niin kierrokset eivät mene yli 7000rpm ja kuulostaa siltä kun iskisi rajoitinta vastaan. :s Sellainen pätkivä ääni. Kaasari putsattu huolellisesti eikä minkäänlaista vaikutusta. Suutinta vaihdon 62—>65 ja sekään ei auttanut. Meni jopa vähän huonompaan suuntaan käynnin kannalta. Ilmanputsari putsattu, tulppa ja tulpanhattukin on vaihdettu. Ajaessa myös kierrokset rajottuu sinne 7000rpm eikä mene ylemmäs. Olisiko vika jossain sähköissä? Kyseessä siis Aprilia RX 2002 kurittomalla teharilla. (50cc pytty)


Menihän mäntä oikein päin? Nuoli pakoaukolle päin? :D


Voithan tuota koittaa neulaakin säätää molempiin suuntiin kokeillen. Sokkaa ylös-> enemmän pensaa alas-> vähemmän pensaa.

Onhan sekin mahdollista, että sähköissä jotakin vikaa. Itse kokeilisin ensin säätää vielä bensan saantia rikkaammalle. Kuulostaa tuo 65 suutin aika pieneltä, toki riippuu siitä minkäkokoinen kaasari sulla siinä vehkeessä on.
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 3.4.2020 20:01

Mäntä meni kyllä oikein päin ja mopossa on kiinni SHA 14.12 kaasutin, joten säätövaraa ei ole paljon. (Pääsuutin ja tyhjäkäynti ruuvi). Vakiokokoisena pääsuuttimena toimii 52, joten ei pitäisi 65 isompaa laittaa? Toimi vakiosylinterillä koolla 62 täydellisesti.
Mopo oli seisonut ennen yläkerran remppaa viisi kuukautta samoilla bensoilla. Vaihdoin ne kyllä, mutta olisiko mahdollista, että tankissa olisi vielä jotain mikä tukkisi bensaa virtaamasta? En viittisi heti ruveta metsästämään sähkövikoja. :)
Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 3.4.2020 20:08

toivotonmopo kirjoitti:Mäntä meni kyllä oikein päin ja mopossa on kiinni SHA 14.12 kaasutin, joten säätövaraa ei ole paljon. (Pääsuutin ja tyhjäkäynti ruuvi). Vakiokokoisena pääsuuttimena toimii 52, joten ei pitäisi 65 isompaa laittaa? Toimi vakiosylinterillä koolla 62 täydellisesti.
Mopo oli seisonut ennen yläkerran remppaa viisi kuukautta samoilla bensoilla. Vaihdoin ne kyllä, mutta olisiko mahdollista, että tankissa olisi vielä jotain mikä tukkisi bensaa virtaamasta? En viittisi heti ruveta metsästämään sähkövikoja. :)


Minkä sylinterin laitoit? Alipaine vai manuaalinen bensahana? Siellä hanassa on kyllä sellainen "suodatin" joka voi ehkä mennä tukkoon. Aika harvinaista kyllä, ainakin uskoisin. Oliko sylinteri isompi, kuin vakiokokoinen? :D
Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 3.4.2020 20:09

Pököttidriver kirjoitti:
toivotonmopo kirjoitti:Mäntä meni kyllä oikein päin ja mopossa on kiinni SHA 14.12 kaasutin, joten säätövaraa ei ole paljon. (Pääsuutin ja tyhjäkäynti ruuvi). Vakiokokoisena pääsuuttimena toimii 52, joten ei pitäisi 65 isompaa laittaa? Toimi vakiosylinterillä koolla 62 täydellisesti.
Mopo oli seisonut ennen yläkerran remppaa viisi kuukautta samoilla bensoilla. Vaihdoin ne kyllä, mutta olisiko mahdollista, että tankissa olisi vielä jotain mikä tukkisi bensaa virtaamasta? En viittisi heti ruveta metsästämään sähkövikoja. :)


Minkä sylinterin laitoit? Alipaine vai manuaalinen bensahana? Siellä hanassa on kyllä sellainen "suodatin" joka voi ehkä mennä tukkoon. Aika harvinaista kyllä, ainakin uskoisin. Oliko sylinteri isompi, kuin vakiokokoinen? :D

Sisäänajoahan pitää suorittaa, jos siis uudet palikat laitoit. Semmonen tuli kans mieleen et jos avasit kaasaria nii kai laitoit luistin oikein päin? Koska jos se on väärin päin niin mopo saattaa toimia, mutta ei kunnolla.
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 4.4.2020 1:08

Laitoin 50cc tarvikesylinterin, jonka takia en usko, että kaasarissa olisi niinkään säätämistä. Luisti on oikein päin ja mopossa on manuaalinen bensahana. Pitää varmaan aluksi nyt suorittaa sisäänajo ja katsoa vaikuttaisiko se asiaan. Ylämäet voivat olla vain vähän haastavia, kun kierrokset ei nouse ollenkaan yli 7000rpm. Pitää katsoa, outo juttu :)
Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 4.4.2020 1:18

toivotonmopo kirjoitti:Laitoin 50cc tarvikesylinterin, jonka takia en usko, että kaasarissa olisi niinkään säätämistä. Luisti on oikein päin ja mopossa on manuaalinen bensahana. Pitää varmaan aluksi nyt suorittaa sisäänajo ja katsoa vaikuttaisiko se asiaan. Ylämäet voivat olla vain vähän haastavia, kun kierrokset ei nouse ollenkaan yli 7000rpm. Pitää katsoa, outo juttu :)


Juu kannattanee ajaa sisään ensin ja katsoa sitten. Itselläni on vakiopytty ja 16mm dellorto, molemmat vakiona. 14mm ja noin pieni suutin kyllä kuulostavat omaan korvaan aika pieneltä. Jos itse olisin samassa tilanteessa, ja ongelmat jatkuisivat, lainaisin vaikka joltain kaverilta isompaa kaasaria kokeiluun ja koittaisin auttaisiko asiaan. Sitten seuraavaksi tutkisin sähköpuolta, ei sekään niin mahdotonta ole loppupeleissä. Tosin en kyllä mikään mestari ole itsekään :lol: Tässä sitä opitaan, onhan se ongelmanratkaisu ihan kivaa :D
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 4.4.2020 1:33

No näin on! Ilmoittelen kyllä tänne sitten miten kävi! Kiitos 8)
Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 4.4.2020 1:37

toivotonmopo kirjoitti:No näin on! Ilmoittelen kyllä tänne sitten miten kävi! Kiitos 8)


Juu, toivotaan että saat kuntoon! 8)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.4.2020 13:35

Minkä merkkinen sylinteri?
Osku46
Liittynyt:
17.2.2020 1:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Osku46 » 6.4.2020 15:36

Tosiaa alko tosta rabasasta kuuluu jotai outoo ininää kuulostas et kuuluu kytkinpuolelt. Oon öljyt vaihtanu ja kytkinlohkon käyttäny auki eikä näkyny mitää erikoista. Kuuluu oikeestaa pahite silloku ajaa, kylmänä ku antaa kaasuu nii ei kuulu, sit ku laitat vaihteen sisää ja annat kaasu kytkipohjas sit se alkaa kuulumaa. Oisko jotai alakerran laakereit kenties menny? Mopo on gilera smt 2009. Kiitos etukäteen avusta :)
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 9.4.2020 17:17

Malagutisti kirjoitti:Minkä merkkinen sylinteri?


Tarvikesylinterisarjan, jonka laitoin oli merkiltään STD.
Olin pari päivää sitten lähdössä ajamaan, kunnes oireet vain pahenivat. Nyt mopo ei enää tahdo lähteä ollenkaan käyntiin... :s . Ensiksi kierrokset rajoittuivat 7000rpm ja nyt ei starttaa, vaikka kuinka polkee! Olen tarkastanut myös läpät ja akun pitäisi olla kunnossa. Saa myös kipinää. Eli sähköissä ei pitäisi olla vikaa? Puristuksia tarvikesylinterissä on vähemmän kuin vakiossa oli. Onko tämä normaalia? Männänrenkaat tuli laitettua oikein päin, joten ei pitäisi olla niissä vika. Rupee kohta keinot loppumaan. :nolo:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.4.2020 18:07

No osa noista tarvikesylintetereistä on suoraansanottuna paskoja. Niiden kanssa on vähän lottoa että saako hyvän yksilön. jos toimi aiemmin vakiosylinterillä niin lähtisin kyllä tuota syyttämään, tai sitten jotain asennusmokaa.
Oireet kyllä kuulostaa siltä että saa liikaa bensaa.

Onko jäähdytysnestetaso pysynyt kohdallaan?
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 9.4.2020 21:50

Silloin kun lähti vielä käyntiin, niin ajon jälkeen jäähdytysnestetaso oli hieman laskenut. Pitää kokeilla vielä pienemmällä suuttimella ja jos ei toimi niin pitää varmaan avata yläkerta ja kattoo ettei siellä oo mitään kummallista. Jos ei sillonkaan toimi niin pitää sitten hankkia taas uusi sylinterisarja. Vakio sen verran ruosteessa... Käytössäni ei kuitenkaan ole paljon rahaa, joten onko teillä ehdotuksia vähän halvempaan, mutta hintasuhteeltaan hyvään sylinterimerkkiin?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.4.2020 8:05

Mistä se vakio on ruosteessa? Vesitilan ruosteet ei meinaa yhtään mitään. Poraus ja laadukas mäntä( Vertex, italkit, meteor jne.) ja auringonlaskuun.

Jos kannentiiviste vuotaa niin kunnolla niin varmasti rötää ihan huolella. Nestepinnan lasku voi johtua siitä, tai sitten järjestelmässä oli ilmaa joka on poistunut ja siksi nestepinta laski.

Veden palotilassa kyllä erottaa, joskus myös tulppaan tulee läiskiä sen seurauksena.
Tm03
Liittynyt:
18.4.2020 15:52
Paljon samoilla laakereilla ajaa

ViestiKirjoittanut Tm03 » 18.4.2020 16:04

Eli oon ostamassa aprilia rx mopoa ja myyjä vaihtanut äskettäin sylkkäsarjan ja kytkinlevyt, mutta laakereista se ei tiiä että onko edellinen omistaja vaihtanut. Ja sillä ajettu 15tkm että eikös ne laakerit ala olemaan aika finaalissa? Ite vasta ekaa mopoa ostamassa niin siksi kyselen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista