Sarvi-Perkele kirjoitti:...Olishan se kivaa, mutta olen kovin kovin skeptinen että tästä syntyy mitään elävää...
Noh noh, juuri tein tunnukset tuonne motowikiin
Nyt vain opetella tekemään sivu.
Siitä saattaa tulla aika laaja, jos yhtään kukaan innostuu auttamaan. Varmaan muitakin nimittäin tulee kuin mopoja...
Hyviä vinkkejä muuten nuo mitä ehdotit osioiksi! Muuta tietoa jota siellä tarvitaan joka pytystä:
1. Sopivuus eli mistä laitteesta se on peräisin
2. poraus
3. iskupituus laitteessa johon pytty käy, ajoitusten ja iskutilavuuden laskuun
4. kiertokangen pituus, ajoitusten laskua ajatellen
5. Männän ja sylinterin yläreunan välinen etäisyys yläkuolokohdassa
6. Pako- ja huuhteluaukkojen ylälaidan etäisyys sylinterin ylälaidasta7. Imuaukon alareunan etäisyys sylinterin ylälaidasta
8. Männänhelman pituus imupuolella
9. Pakokanavan pituus(mitenkäs virallisesti mitataan???)
10. Pakoaukon pinta-ala
11.Onko vielä muuta??Kun se pytty kerran on irti, portmap kannattaa tehdä. Leikkaa perus tulostuspaperista sylinteriputken korkuisen palan joka sylinterin kehämitan levyinen. Se sitten parilla teipin palalla kiinni pyttyyn ja likaisilla sormilla hinkkaa varovasti aukkojen ääriviivat paperille. paperille kannattaa ehdottomasti kirjoittaa muistiin ylemmästä listasta kaikki muut paitsi 3 ja 4. Aukkojen korkeudet/etäisyydet mitataan paperille pytystä, ei portmapista.
Mitattavan pytyn täytyy luonnollisesti olla viilaamaton/muokkaamaton
Mitenkäs se luokittelu sitten, pytyn vai mopon mukaan? Ehkä se pytyn mukaan kuitenkin on parempi...sieltä linkit mopoon johon käy.
ps. itte otan mitat seuraavista pytyistä: PV:n vakioläpätön ja -läpällinen, power+ molemmilla valuilla, Malossi, -78 rm50, -77 rm80 ja DS80
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!