Minarelli AM6

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.1.2015 8:47

Sun vuosmallin RX:ssä pitäis käsittääkseni olla jo PHBN tai muu vähän kehittyneempi kaasari kuin niissä vanhemmissa. Mulla vm 01 ja kaasari SHA. Sen voi heittää vaikka suoraan roskiin jos ei toimi, ainoa säätö on pääsuutin ja oikeastaan mahdoton saada säätöihin muuten kuin vakiona.

Ryypyn pitäisi löytyä kyllä molemmista kaasareista, sekä SHA:sta että PHBN:stä.

Kuva

Tässä kuvassa oikeanpuoleinen on seosruuvi, kyseessä 16mm PHBN.
make.98
Pyörä:
Gilera SC 125 -07
Liittynyt:
23.4.2014 20:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut make.98 » 29.1.2015 13:45

Okei kiitos tästä Ledinauha. Joo onhan se toi phbn mutta en oo kyllä ryyppyy löytäny mistää varmaa joku aiempi omistaja repiny irti :D
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Sarders » 29.1.2015 23:05

Millä tuota konetta voi oikee puhistaa? Ettei olis haitalline pinnalle. Ja monta kilsaa pitää sisäänajaa konetta johon on vaihdettu perjaatteessa kaikki?
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 30.1.2015 0:44

Puhdistaa voi vaikkapa jarrukliinerillä, helppokäyttöinen ja melko tehokas kemikaali.

Sisäänajo on melko vaarallinen aihe puhua kun siitä tuntuu olevan jos jonkinlaista mielipidettä :D yleisesti kuitenkin kannattaa muistaa lämmittää ja jäähdyttää kone pari kertaa, sitten ajella lyhyitä pätkiä rasittaen konetta asteittain kovemmin ja jäähdytellä välissä.

Sisäänajossa ei missään tapauksessa pidä mummoilla vaikka ohjekirja muuta väittääkin. Kunnolla happea antamalla saadaan painetta männänrenkaille eikä mäntä ala ohipuhaltamaan. Tällä ei tarkoiteta sitä että 1) ajetaan jatkuvasti kaasu pohjassa 2) ajetaan kierrokset tapissa 3) testataan huippuja. Kunnon kiihdytyksiä (ei punarajalle asti) vaihteiden läpi eikä moottorijarrua tai liian pieniä vaihteita. Pari tuollaista 10 min pätkää ja väliin jäähdytys, niin saadaan sovitus osien väliin. Sitten 300-500 km maltillisesti, huudattamatta, eli ihan normaalisti mutta ne kuminpolttamiset ym. voi jättää pois.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
make.98
Pyörä:
Gilera SC 125 -07
Liittynyt:
23.4.2014 20:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut make.98 » 30.1.2015 16:38

Kiitoksia Landeriiserille, Ledinauhalle ja tientukkeelle.
Pistin kaasarin kii säätämättä mitään seosruuveja ja rupes toimii :D Jäi vika ny tällä kertaa mysteeriksi, mutta pää asiahan on, että toimii. Jos lähtis tällä säällä ajelee tarvis varmaa kyllä seosruuvia säädellä :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 30.1.2015 19:26

Jep, no todennäköisesti kaasarissa ollut jotain roskaa sitten. Se seosruuvi muuten kannattaa säätää kohdilleen, on kiva kun tyhjäkäynti toimii...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
eetala
Pyörä:
Rieju RR -03
Liittynyt:
25.11.2014 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut eetala » 5.2.2015 16:00

Kuinka vaarallista on jos kuvassa näkyvä kuula on jäänyt pois moottoria kasatessa?
Kuva
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 5.2.2015 22:16

ilman tuota kuulaa ei pysy vaihde silmässä.

Onkos muuten porukka väsännyt noita sylinterin pohjapapereita esim jostain perus tulostuspaperista? luulisi kestävän siellä puristuksessa ellei sitten mene ihan muusiksi bensiinistä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 5.2.2015 22:20

Ei kestä. Maitopurkista leikattuna mulla oli jokusen viikon, mutta vaihdoin normi tiivistepaperista leikattuun seuraavan availun yhteydessä. Kyllä se ainakin tuon ajan pelitti, mutta en kyllä suosittele kuin aivan hätätapauksiin. ;)
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 5.2.2015 22:24

Muistaakseni pelkkä alatiivistepahvi maksoi jossain stormilla tms. luokkaa 2€, että varmaan kannattaa hommata ihan oikea tiiviste niin säästyy patenttien aiheuttamilta harmeilta.
Edit. Olin hidas :lol:
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 8.2.2015 1:56

Saakohan kuinka helposti tehtyä imukaulan oikeanpuoleiseen alimpaan pultin reikään uudet kierteet? kuinka syvälle pitää vetää ettei oo alakerrassa se reikä? Kytkinlevyjen + jousien vaihtoki eessä ku kesällä ei tahtonu lähtee liikkeelle ku meni muka vaihteet raakana... ja aina 6km lenki jälkee tulit vaikka kaupan pihaan, kytkinpohjaan ni sammu? :roll: Sitte painelaaakerin vaihto, ku rahisee oudosti ainaki vapaalla ja vaimenee kun vetää kytkimen pohjaan.. Onko mitään perää siinä että tommoset vapaavirtaus suodattimet vois laittaa mopon käymää nii että paikallaan ollessa tuntuu toimivan aivan oikein, ei laihalla eikä rikkaalla. Mutta kun lähen ajamaan ni 5km ja mopo jo heittää + se että alamäessä kytkin pohjaan ja pumppailee kaasuu ni kiertää just nii helvetisti että saa kyllä kunnolla ilmaa. Tämä teoria siitä kun vaihettiin vakio dt ilmanputsari semmoseen punaseen vaahto suodattimeen ja kyllähän se paikkallaan toimii ja ajossakin mutta 5km ja se keittää jo. Ennen vakiolla helposti 30km ja oli vähän lämmmin. :lol: ON tässä VÄHÄN projektia ennen kesää tuon laitteen kanssa... :s
eetala
Pyörä:
Rieju RR -03
Liittynyt:
25.11.2014 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut eetala » 10.2.2015 16:48

Elikkä tällanen ongelma on nyt tossa moottorissa. Vaihteet menee vain ykköselle ja vapaalle, mutta ylemmille vaihteille ei mene. Moottorin käyntiääni jotenkin kovempi kuin ennen koneen avaamista. Ja kun laittaa ykkösen päälle ja nostaa kytkimen niin mopo vain nytkähtää ja sammuu. Ja kun työntää vaihde päällä niin tökkii koko ajan.
eetala
Pyörä:
Rieju RR -03
Liittynyt:
25.11.2014 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut eetala » 11.2.2015 18:23

Nyt on moottori avattu ja vaihteisto käytetty irti ja laitettu uudelleen takaisin. Mihin noista pitää laittaa ne prikat? Ja onko jotain väärin?
Kuva

Kuva

Kuva
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 11.2.2015 21:24

Mulla oli kesällä tuo sama että vaikka kuinka oli kaasua niin ykkösen laitto silmään ja enneku kytkintä kerkes nostaa ni sammu... Työntämällä lähti mutta nyki niin perkeleesti. :roll: Ois ihan kiva tietää mistä johtuu ku en oo edes avannu konetta? ja keväällä toimi ihan oikein. Voiko kuluneet kynkinlevyt tehä tätä?
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 11.2.2015 23:36

Kuluneet kytkinlevyt , Kytkinkruunussa jälkiä tai kytkin säädetty väärin
Katso galleriani!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista