kihveli69
- Liittynyt:
- 13.5.2022 8:38
Mikä vois olla detsissä ku ideat alkaa loppumaan
paikoiltee kiertää ihan hyvin kun vääntää kaasua mutta kun nopeesti täyskaasulle kääntää kahvaa booaa vaan sama ajossa kun yrittää lähtee päästää kytkimen ja kaasuttaa niin booaa vaan ja sammuu.
Ryypyllä vetää paremmin jo ja pääsee jopa liikkeelle pirun hyvin muttaku laittaa kaasun pohjaan niin booaa.
kun kaasun laittaa hitaasti pohjaan niin mopo ei booaa ja kyllä se röpöttääki vähäse
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Joko kaasari on avattu ja tsekattu että pääsuutin ei ole roskan tukkima tai jotain muuta epäpuhtautta sotkemassa säätöjä?
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Mikä on Derbin/Gileran Dellorton kaasarissa solenoidin virka?
Päästin vehkeen ryyppy päällä tukehtumaan niin solenoidi on sen jälkeen nakuttanut koko ajan, ja mietin että millainen logiikka sitä ohjaa?
Seos on ainakin nyt koko kierrosalueelta mita sattuu tuon solenoidin saryttya.
Ukkeli22
- Liittynyt:
- 25.9.2021 19:04
Moro
Tietääkös joku moottorisahan kalvokaasarin käyttämisestä 2t mopossa, toimiiko vai ei.
Olisi ylimääräsenä pari sahan kalvokaasaria (17 ja 21mm). Mahtasko toimia mopossa, ja pitääkö ottaa huomioon jotain erityistä?
SamppaLappee
- Liittynyt:
- 11.9.2022 21:06
Potilas Speedfight 3. Kiinni Dellorton 17.5mm PHVA. 70cc pytty, hiilikuituläpät tehoputki, multivari. Kaikki kurit poissa. Tolla setillä mennään, mutta olisiko tuo kaasari vähän alimitoitettu ? Mikä kaasari toimis parhaiten tossa Speedfight 3 jotakin väliltä 21-24mm. Kun noita Dellorton mallejakin on aika lailla. Tossa PHVA sähköryyppy. Eikös sen voi poistaa tosta vaan ja laittaa vaikka käsiryypyllisen ?
sässi
- Pyörä:
- sachs madass110 tuleva140
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 2.10.2022 2:40
Osaisko joku kertoa mik on hyvän kokoinen kaasari 140yx:ään ja millainen kulutus kyseiseistä kaasaria käyttäessä on? Sitten vielä toinen kysymys onko öljynlauhdutin pakollinen 140yx:ssä?
joonaravaska
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2022 18:53
Kaverin kanssa nyt ollu väittelyä imukaulan koon merkityksestä.
Eli mun mielestä jos kaasari on 21mm ja imukaula on koko matkalta 21mm tai enemmän ja läppärungon bensanohjuri on revitty irti niin senhän ei pitäisi kuristaa.
Kaveri väittää että mopo kulkis enemmän jos laittais semmosen isomman/leveämmän imukaulan koska sais enemmän bensaa.
Mutta eikös se toimi parhaiten sillon ku imukaula on just saman kokonen ku kaasari ni se virtaus on "suorempi"
Kertokaas mielipiteitä.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Yleisenä suosituksena on, että imukanavassa tulisi olla mahdollisimman vähän pyörteilyä ja vastusta aiheuttavia kynnyksiä tai muita epätasaisuuksia sekä poikkipintaa saman verran kuin kaasuttimessa. Liian pieni imukaula voi rajoittaa kaasarin potentiaalia, mutta imukaulan koon kasvattaminen kaasarin vaatimaa suuremmaksi ei lähtökohtaisesti tuo lisähyötyä.
Okbro.
- Liittynyt:
- 16.12.2022 19:07
Mitkä o hyviä kaasareita vai onko kaikki periaatteessa samaa paskaa? Saa ehottaa hyvii kaasareit
joonaravaska
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2022 18:53
Dellorton kaasarit ainaki hyviä.
Riippuu vähän että mikä vehe ja millä tekniikalla.
Mitään halvinta kiinakuraa ei kannata ostaa.
Viimeksi muokannut joonaravaska päivämäärä 5.10.2023 15:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Okbro.
- Liittynyt:
- 16.12.2022 19:07
Siis vittu oon tyhmä tai jotain...
Kaasarin nettisivuilla sanotaan "Imukaulan kiinnitys: 25mm" Niin Nään netissä vaan imukauloja jotka ovat 24mm niin sopiiko ne tohon vai mitä vittua?
(Kyseessä yamaha jog)
joonaravaska
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2022 18:53
Eiköhän se imukaula sen verran veny että sopii.
Itellä ainaki sopi 21mm dellorto phbg (imukaulan kiinnitys 25mm) 24mm vakio imukaulaan.
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Mulla on projektina 50cc moottori. Nykyinen kaasutin on 22mm.
1. Onko kaasuttimen koolle olemassa jotain kaavaa jolla saa juuri oikean kokoisen kaasuttimen?
2. Jos haetaan tehoa enemmän yläkierroksille niin onko haetaanko sitä suurentamalla kaasutinta jolloin sisäinen virtaus laskee vai pienemmällä jolloin saadaan kovempi virtaus?
3. Pääsuuttimen koon muuttaminen ja/tai neulan profiilin muuttaminen liittyen tuohon kohdan 2 kysymykseen? (Toimiiko kaavana suuttimen koolle kaasarin halkaisija x 5?)
Saiko tästä mun kysymyksen asettelusta mitään tolkkua?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
kku
- Liittynyt:
- 13.10.2016 22:39
Nämä kaasuttimen suuttimien koon laskukaavat on suuntaa-antavia. Lisäksi erilaiset kaasuttimet eivät ole täysin 1:1 koon mukaan vertailtavissa vaan niiden virtauksissa on jonkinverran eroja.
Kaasuttimen koon muuttaminen auttaa ainoastaan silloin jos kaasutin on väärän kokoinen suuntaan tai toiseen.
Sanoisin että 22mm kaasutin on sopiva ylävireiseen 50cc koneeseen. Sitten ennen kuin alkaa säätämään kaasutinta kannattaa tarkaan miettiä tarvitseeko sitä säätää ja mihin suuntaan ja mitä aluetta kaasuttimesta ja edetä säätämisessä pienin askelin.
mulla on 58cc koneessa 22mm mikuni ja dynotin ko koneesta takarenkaalta 7-8hp. Kone toimii oikein hyvin alakierroksilta asti.
Täyden varmuuden sopivasta kaasuttimen koosta ja säädöistä saa ainoastaa kokeilemalla muita vaihtoehtoja mutta useamman kaasuttimen kokeilu ja säätäminen on äkkiä melko iso työ ja pienempien muutosten vaikutusten mittaaminen ilman dynoa on vähän niin ja näin.
ta_apriliasx50
- Liittynyt:
- 6.3.2024 8:42
Dellorto 17.5 tyhjäkäynti. Ruuvi ihan kiinni, silti ei käy kovinkaan innokkaasti. Kun oikein lämpöiseksi saa koneen, pysyy käynnissä. Vähänkin kylmänä joutuu kaasuttelemaan. Tyhjäkäyntisuutin on 38. Missä järjestyksessä kannattaa alkaa tutkimaan, ja mitä?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista