Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 14.6.2010 9:58

1999 ajanu moporatsiaan ja vuonna 2010 sama kaveri on vielä alle parikymppinen.

Ei poliisit mitään sanonu kun alle 10 vuotias oli kuskina?
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
pommikone
Pyörä:
Kameliderbi, KTM GS, Peugeot SV
Paikkakunta:
E-Tampere
Liittynyt:
11.5.2006 15:16

ViestiKirjoittanut pommikone » 14.6.2010 12:53

Alle kolmekymppistä tarkotin mutta väsyneenä kirjottelin..
Kameliderbillä voittoon!
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52832

Saa tarjota Peugeotin skoottereihin viriosia ja KTM GS 125 osia!
Nippo
Pyörä:
Honda Z50J Monkey -93, Aprilia SX 50 -10
Paikkakunta:
Etelä-Pohjanmaan eldoraado
Liittynyt:
8.2.2010 21:57

ViestiKirjoittanut Nippo » 28.6.2010 23:57

Yhden tutun Pv:ssä oli kuulemma aikanaan: viilattu 50cc Power+ hiilariläpillä (välillä myös 80cc Malossi), vakiokaasari jollakin isolla suuttimella ja itetehdyllä teharilla. Ja kunnon "aavikko-väleillä." Joskus se kävi myös nitrometanolilla, mutta kone piti olla lämmin. Tulpanhatun sai käydessä ottaa pois, kone kävi silti (hehkusytytys) Kaasarin takana oli joku flekti tms. ja suppilo jolla puhallettiin ilmaa kaasarille. Kulki kuulemma sen verran, että verot piti maksaa :) Yhden toisen tutun Pv:ssä oli 80cc Malossi, 20mm Mikuni, ja joku kevari Suzukin (Ts?) Gianelli tehari. Kulki sillä paremmin kuin Pv:n Gianellilla. Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.
Ennen on näemmä viritetty kunnolla jos alettu jotain tekemään, kun ei ollut mopokorttia ja mopo oli vain vakuutus-kilvissä eli "pikku-kilvissä" ei ollut mitään kortin menetys yms pelkoa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.6.2010 11:58

Tulpanhatun sai käydessä ottaa pois, kone kävi silti (hehkusytytys
SAi olla aika tappiin laskettu kansi, että paineesta syttyy.
Kaasarin takana oli joku flekti tms. ja suppilo jolla puhallettiin ilmaa kaasarille
Noita kiihdytyssuppiloitahan joskus oli enemmänkin kaasarin ilma-aukossa, kun nykyään. Tuo flekti varmaan sekotti vaan seokset, ei siitä muuta hyötyä ollut.
nnen on näemmä viritetty kunnolla jos alettu jotain tekemään,
Noo kunnolla ja kunnolla. Ennen ei kyllä saanut niin hyviä viritysosia kun nykyään, ja monet asiat piti tehdä itse. Ennen on kanssa varmaan enemmän voinut tehdä noita nitrovirityksiä ja muita kun jotain tunturin raatoja sai 20markalla...
bultti_
Pyörä:
suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
25.8.2009 21:26

ViestiKirjoittanut bultti_ » 29.6.2010 13:13

joo yks mun tuttu ajo suzuki ässällä joskus oisko noin 1998-2001 välillä meijän talon lähellä olevaan alamäkeen ton 110 km/h (auton mittariin mitattu) tai jotain sinnepäin :) Sano et pyttyjä tullu vaihettuu tiuhaan tahtiin, eniten tykkäsi läpättömästä 80cc:stä (no 74cc oikeesti, ellei ollu porattu kuten jokainen tietää) eli malossista :P

Jotain mulle myös selitti, et ois jotenkin modannu 17-28 välit ässään (pv:n maksimivälit?) ja takanakki myös vaihdettu isompaan, mut ihmettelen suuresti, et miten toi on lähteny ees liikkeelle noin raskaiden välien takia :eek: (lie aika vaan kullannu muistot)

Niin ja bensankulutuskin oli kulkujen mukainen; tankillisella pääsi 15km ja piti olla 4% bensaa, muuten leipo kiinni.

Joo ja tää ei oo oikeestaan tappajamopo, mut kylän legenda kumminki; sillä samalla äijällä oli myös solikka, joka kävi takaperin, jos polkimesta laittoi käyntiin :D jos taas työnsi, niin kävi normaalisti.

Se kerto, et vika oli siinä, kun magneeton kiila oli väljistyny/unohtunu välistä tms. kun kiireissään kasannu mopon ja polkaistessa läks kone pyörimään takaperin.
jotai osia (s1/pv)
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 29.6.2010 15:32

Nippo kirjoitti:Kulki kuulemma sen verran, että verot piti maksaa :)


No huh ku äkäne! :lol: :lol:
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 29.6.2010 16:50

Nippo kirjoitti:Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.


Wat?
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 29.6.2010 18:12

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Nippo kirjoitti:Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.


Wat?


Ei ilmeisesti pystynyt ajamaan liian matalilla kierroksilla kun vääntöä ei ollut..? Tuo taas on aivan normaalia. :lol:
Jeejee
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 29.6.2010 18:52

Veli-Vihannes kirjoitti:
SellYourSoul.90 kirjoitti:
Nippo kirjoitti:Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.


Wat?


Ei ilmeisesti pystynyt ajamaan liian matalilla kierroksilla kun vääntöä ei ollut..? Tuo taas on aivan normaalia. :lol:


Tottakai se on normaalia.

Mutta tuo "..Ei kestänyt..".. Että jotai hajoais vai? Selventäs kummasti kun moni muukin tuon lisäks vähän kattos miten kirjottaa ja mitä. :P

Tässä topicissa muuallakin vähän sellasta textiä mistä ei selvää saa..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Nippo
Pyörä:
Honda Z50J Monkey -93, Aprilia SX 50 -10
Paikkakunta:
Etelä-Pohjanmaan eldoraado
Liittynyt:
8.2.2010 21:57

ViestiKirjoittanut Nippo » 29.6.2010 22:01

Veikkaan että oli vetäny moottorijarrua tms... siks se vaihde ei kai kestäny :roll: Tuolla kunnon virttämisellä tarkoitin että, ei vain ostettu kaupasta valmisosia tai otettu vain kureja pois. Viilattiin yms. mitä harvemmin uusiin mopoihin tehdään.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.6.2010 22:09

Tuo pitää kyllä täysin paikkansa. Typerää kun 90% omasta kaveripiiristänikin alkaa kitisemään että "möö ei viilaamalla saa mitään tehoa PVseen malossilla saa tehoa paljon enemmän kun viilaamalla" ja tämän tyylistä...
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46

ViestiKirjoittanut rossipoika » 29.6.2010 22:20

Tulpanhatun sai käydessä ottaa pois, kone kävi silti (hehkusytytys)
Pöh. Eihän tossa mitään ihmeellistä oo. Mun toosa tekee vakiopadalla ihan samaa.
sillä samalla äijällä oli myös solikka, joka kävi takaperin, jos polkimesta laittoi käyntiin jos taas työnsi, niin kävi normaalisti.

Se kerto, et vika oli siinä, kun magneeton kiila oli väljistyny/unohtunu välistä tms. kun kiireissään kasannu mopon ja polkaistessa läks kone pyörimään takaperin.
Eipä tässäkään mitään sen kummallisempaa. Kaverin tunturi breakilla pysty myös pakittaa ku löi polkimesta tulille. Justiisa mg kiila väljistyny ja siitä syystä magneetto väärässä kohtaa, vai mite se meni. Niin ja on tällä kylällä peevelläki pakiteltu.

Mä ku luulin että tässä topicissa olis legendoja... :roll:
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.6.2010 22:28

Itellä kanssa lähtee papiska välillä takaperin käymään, kun on sytytyksen säädöt niin mettässä.
öh. Eihän tossa mitään ihmeellistä oo. Mun toosa tekee vakiopadalla ihan samaa.
Jaa nitrometaanin kanssa, joka ei muutenkaan välttämättä pala niin loistavasti mopossa? Kyllä mopossa joku on vinossa jos ilman tulpanhattua käy.
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46

ViestiKirjoittanut rossipoika » 29.6.2010 22:32

Slerpa_ kirjoitti:Itellä kanssa lähtee papiska välillä takaperin käymään, kun on sytytyksen säädöt niin mettässä.
öh. Eihän tossa mitään ihmeellistä oo. Mun toosa tekee vakiopadalla ihan samaa.
Jaa nitrometaanin kanssa, joka ei muutenkaan välttämättä pala niin loistavasti mopossa? Kyllä mopossa joku on vinossa jos ilman tulpanhattua käy.

Ei nyt sentään.. Ihan normaalilla pumppubensalla kuitenki. Ei siinä mitää vikaa. Sehän on kato vaan parempi ku ei sytkää tarvii :D
Spargplug
Liittynyt:
21.10.2008 16:38

ViestiKirjoittanut Spargplug » 30.6.2010 14:36

Nippo kirjoitti:Veikkaan että oli vetäny moottorijarrua tms... siks se vaihde ei kai kestäny :roll: Tuolla kunnon virttämisellä tarkoitin että, ei vain ostettu kaupasta valmisosia tai otettu vain kureja pois. Viilattiin yms. mitä harvemmin uusiin mopoihin tehdään.


Ei munkaan meilestä ole kunnon virittämistä ostaa kaupasta 88cc pannu ,järee kaasari ja joku arrowi, Vaan kunnon virittämisessä väännetään putki rautalangasta ,laitetaan painekiekot ja viinipullon korkki männän alle. Siinä on virittämistä!! 8o

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista