heka96 kirjoitti:mikä on taika tuossa imuhelman lyhennyksessä?
ja kannattaako lyhentää täysläppikseen johon tulee viilatut imuaukot?
80cc pv siis
ja imuaukkojen kairauksesta onko siihen mitä laskukaavaa paitsi tietopankista löytyvä että maksimileveys 2-4mm männänhelmoistä
vai päteekö siihenki, että: pytyn halkasia * 60% =
ja eikös se toinen imu oo vähä kapeempi että otetaanko toiseen lisää jonkun verran vai?
Imuhelman lyhennyksellä lisätään mäntäohjatun imuaukon aukioloaikaa.
Täysläppiksessä ei vaikutusta, ellei ne kurista mahdollisesti imun ajoitusta.
Esimerkiksi jos sulla tulee läppäkotelosta imu pelkästään alkuperäisten imuaukkojen läpi, silloin männänhelma määrää vielä jonkinverran imuajoitusta. Kun on läpät imupuolella, voi imupuolen aukotuksen aukioloaika olla 360astetta.
Siksi tein tuohon omaan mäntääni nuo lisäreijät ton helman siivuamisen lisäksi.
Tossa pytyssä itse imuaukot ovat avartamattomat joten ilman männänhelman työstöä imuajoitus olisi jäänyt jonnekkin 130-140asteen tienoille. Työstöjen jälkeen imuaukot olivat läppäkoteloon auki täydet 360astetta.
Se yleinen max. 72% raja pätee yksaukkoseen reikään sylinterin kyljessä mistä menee männänrenkaat päältä, esimerkiksi pakoaukko.
Imuaukko on monesti sylintereissä sen verta alhaalla että männänrenkaat eivät siellä käy, ja plusuissa varsinkin se imuaukko tuppaa oleman kaksiosainen, joten senkin puolesta voisi olla jo 100% leveä vaikka männänrenkaat tulisivatkin kohdalle, joskin männänrenkaan/renkaiden katkoskohta pitäisi olla sitten muualla mitä se tehtaan jäljiltä on..
Männänrenkaiden puolesta voi olla siis vaikka 100% leveä aukko kun imusta on kyse, kunhan et ylöspäin sitä imua viilaa..
ja eikös se toinen imu oo vähä kapeempi että otetaanko toiseen lisää jonkun verran vai?
..Tä?