Janne0wp
- Liittynyt:
- 12.3.2019 8:27
Kellään mitään ideaa kun dt ei käynnisty projektin jälkeen pytty vaihettu ducatin sähköt laitettu kiinni antaa hyvää kipinää mutta kun käyntiin yrittää jopa yritetty vetää autolla käyntiin pössähtelee vain parikertaa ja putkesta tulee palamatonta bensaa
nikoho
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 1.4.2018 19:09
Rieju MRX Ducatin staattorilla ja leonelli cdi:llä. Alkas proju olemaan kasassa sähköjä lukuunottamatta. Ducatin sähköiltä lähtee 4 piuhaa, keltainen, vihreä, punainen ja valkoinen. Leonelli boksiltä lähtee vihreä, punainen, valkoinen ja tietenkin musta maajohto. Kuinkas tuo siis kytketään/meneekö ollenkaan kiinni. Ostin tuon kokonaan purettuna niin en tiedä.
Vai meneekö simppelisti samanväriset samoihin, mutta mites tuo keltainen?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Sanoisin että ostat suosiolla ducatin sähköihin kuuluvan CDI:n.
Tuo leonellin cdi on todennäköisesti jostain derbistä.
nikoho
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 1.4.2018 19:09
Malagutisti kirjoitti:Sanoisin että ostat suosiolla ducatin sähköihin kuuluvan CDI:n.
Tuo leonellin cdi on todennäköisesti jostain derbistä.
Ei taida olla derbistä.
http://www.motot.net/talli/osat/id37071/ Tuossa ainakin sanotaan että ollut riejussa kiinni. Samoin tämä
http://www.motot.net/talli/osat/id43408/
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Katos, enpä tiennyt että riejujakin on pilattu noilla.
Keltainen menee jännitteensäätimelle.
Eipä löydy äkkiä kytkistä tommoselle purkille, onko siinä alkuperäiseset liittimet ja sopiiko ne suoraan ducatilaisiin?
nikoho
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 1.4.2018 19:09
Joo Ducatin cdi varmaan lähtee ostoon. Mutta tuo ducatin staattori varmaan käy tosin tuohon leonelli jännitteensäätimeen ja sitä kautta ei tarvii vaihtaa koko rungon sähköjä? Samat sisälmyksethän niissä on periaatteessa. Tällä hetkellä mulla on se musta litteä säädin mutta tallista löytys se metalli palikka säädin myös.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Joo ei se tiedä mitä sinne tuupataan
. Saa siihen ducatin säätimenkin laitettua ilman et tarvii kaikkea tehdä uusiksi.
Saku_sammakko
- Liittynyt:
- 1.2.2019 23:27
Tällane ongelma vaivannu rieju mrx -09. Välillä ajaessa alkaa mittari sekoilemaan ja samalla kun näin tapahtuu niin pätkii tai tökkii aivan helvetisti. Vähän ku rajotin hakkais mutta hitaammin. Tällälailla ku alkaa tapahtua ni joskus alkaa valotkin sekoilee eikä pysy välttämättä päällä. Joskus kuuluu jotaan vinkunaakii. Välillä.jos valot sammuu ni kytkimen pohjaa laitto saa ne takasin päälle. Tuntuu että jonkunlaista yhteyttä olis pomppujen kanssa siis kun vaikka töyssystä ajaa niin alkaa taas sekoilemaan. Pahempaan päin tuntuu menevän ja ihan hukassa ollaan. Tänään joku kärys kun tulin kotiin en sitten tiiä että oliko omat käämit vai mopo. Tulppa vaihettu apua kaivataan.
TuuWi
- Liittynyt:
- 14.5.2019 22:42
Rieju MRT vm 2010 sammu aina ku käänsin tankoa vasemmalle (viittas virtalukon johtojen ongelmiin). Leikkelin sit sen kumipussin auki siitä virtalukolta, sen jälkeen ei oo mopo käynnistyny ollenkaan? Koitin päällystää sitä uusikski mut ei vaan toimi? Oon tosi paska näissä sähköasioissa nii ois kiva jos auttasitte
Ville03
- Liittynyt:
- 2.7.2019 18:57
Mulla on tommonen prugeot xp street evo 3 jossa on porattu efin cdi eli ei pitäisi rajoittaa kun vasta siell jossain 11000-12500. Nyt kun pösöllä ajaa melkein täyskaasulla se rupee siinä noin 8000 kierroksen kohdalla pitää semmosta rätinää ja pätkii ja tuntuu että rajoittaa. Ja sitten kun ajaa täyskaasulla niin rupee tekemään sitä jo siinä 7600 kierroksen kohdalla. Itse arvelisin että vika on juuri tuossa cdi boksissa, mutta ois kiva jos joku asiasta enemmän tietävä osais kertoo mistä tää vika vois johtua.
Riejumeis
- Liittynyt:
- 3.8.2019 16:30
Elikkäs mopo on Rieju Mrt 2016 ja ongelmana on se, että kun päästän kaasun pois ja pysähyn, nii vilkut himmenee ja vilkkuu nopeemmin ja kun antaa kaasua, niin vilkut vilkkuu normaalisti. Myös takavalo himmenee samalla tavalla. Tässä mopossa ei siis ole akkua. Ongelma ilmeni, kun vaihdoin vakiovilkut takaisin paikalleen, aijemmin oli minivilkut kiinni.
joku5347
- Liittynyt:
- 1.8.2019 14:45
Elikkäs mulla on Derbi senda drd racing 09vm ja ensiksi alkoi öljyvalo palamaan vaikka öljyä oli. Vähän ajan päästä bensa valo alkoi palamaan vaikka bensaa oli. Nyt mittaristo ei näytä tarkkaa nopeutta ja välillä tripppi mittari nollaantuu itestään. Ja vilkut toimii vain kaasua antaessa ja silloinki vilkkuu miten sattuu ja samalla mittariston nopeusmittari sekoaa. Töötti ei toimi ja kun sitä painaa mittaristo välkkyy. Mikäköhän voisi olla ongelma?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Lataa akku, tarkista akkuvesi, tarkista sulake. Sitten tarkista latausjännite käynnissä.
Alijännitteellä nuo alkavat usein oireilemaan.
VittuVaikkaEsa
- Liittynyt:
- 13.8.2019 20:50
Mullon sellane laatu detsi ducatin sähköillä joka rupee minuutin ajon jälkeen rajottaa niinku ei jaksas vääntää enää. Tulppa on vaihettu. Neulaa nostettu. Suutin kokoa 98 ja 16mm lortto. Se on aika laadukas ku 30km/h vauhtia ja ei jaksa enää vääntää. Oisko jollai ideoita tästä paskakasasta
mopojonne123456789
- Liittynyt:
- 14.8.2019 17:21
mikäs on vialla kun katosi kipinä yhtäkkiä.
ostin riejun tosta muutama kuukausi sitten ja olen laittanut sitä lähiaikoina kuntoon. päätin lähteä edellispäivänä testaamaan ja heti lähdöstä nyki koko ajan. testasin huiput 6 vaihteella ja sitten laitoin kytkimen pohjaan ja päästin kaasusta, kun jarrutin kaverini eteen. jossain jarrutuksen keskellä moottori sammui enkä saanut sitä enää käyntiin. olen laittanut jo uuden staattorin eikä vika ole tulpassa eikä vika ole sytytyspuolassa. en haluasi joutua varastetuksi ja maksaa 400€ uudesta cdi boksista. mitä teen?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista