Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

aawiz
Liittynyt:
17.6.2009 0:51

ViestiKirjoittanut aawiz » 30.6.2010 15:02

Veli-Vihannes kirjoitti:
SellYourSoul.90 kirjoitti:
Nippo kirjoitti:Ja oli myös 5 vaihde joka ei kestänyt jos oli liian vähän kierroksia.


Wat?


Ei ilmeisesti pystynyt ajamaan liian matalilla kierroksilla kun vääntöä ei ollut..? Tuo taas on aivan normaalia. :lol:

siis itellä tuli ensiks mielee että se pomppais joteki 4. ja 5. vaihteen väliin vapaalle :D
bultti_
Pyörä:
suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
25.8.2009 21:26

ViestiKirjoittanut bultti_ » 30.6.2010 17:34

rossipoika kirjoitti:
sillä samalla äijällä oli myös solikka, joka kävi takaperin, jos polkimesta laittoi käyntiin jos taas työnsi, niin kävi normaalisti.

Se kerto, et vika oli siinä, kun magneeton kiila oli väljistyny/unohtunu välistä tms. kun kiireissään kasannu mopon ja polkaistessa läks kone pyörimään takaperin.
Eipä tässäkään mitään sen kummallisempaa. Kaverin tunturi breakilla pysty myös pakittaa ku löi polkimesta tulille. Justiisa mg kiila väljistyny ja siitä syystä magneetto väärässä kohtaa, vai mite se meni. Niin ja on tällä kylällä peevelläki pakiteltu.

Mä ku luulin että tässä topicissa olis legendoja... :roll:

joo no ehkä se ei täällä oo niin ihmeellinen juttu, mutta joskus 10v sitten toi oli ainakin täälläpäin melko ihmeellinen juttu. Tosin nykyään jotkut pv:llä harrastelee totakin, et työntää takaperin käyntiin. (mut eikös siinä se käynnistyspolimen ratas ota kiinni siihen välirattaaseen, jos pyörii väärinpäin? )
jotai osia (s1/pv)
saulibee
Pyörä:
Yamaha Aerox -03, Peugeot XPS Supermotard -05, Blata Minimoto
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.10.2009 20:14

ViestiKirjoittanut saulibee » 30.6.2010 22:31

mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin
hassukka
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Helsinki, Etelä-Haaga
Liittynyt:
30.7.2009 17:19

ViestiKirjoittanut hassukka » 1.7.2010 17:06

Spörde kirjoitti:mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin

Kone varmaan tykkäs paljonkin.. 8o
PeVex2
Pyörä:
pv, yamaha yz, minicross, derbi kisamopo
Paikkakunta:
iisalami
Liittynyt:
25.12.2007 19:28

ViestiKirjoittanut PeVex2 » 1.7.2010 17:27

hassukka kirjoitti:
Spörde kirjoitti:mä tiiän yhen tyypin joka poltti derbillä takaperin kumia :D työns takaperin käyntii siis ensin

Kone varmaan tykkäs paljonkin.. 8o

Ite oon kuullut vaihdelaatikon rikkontumisia tuosta väärinpäin ajeluista. :)
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 1.7.2010 20:36

Jos palattaisiin aiheeseen?
Jeejee
]uus0
Pyörä:
Yamaha TZR50, Suzuki PV
Liittynyt:
11.12.2008 19:17

ViestiKirjoittanut ]uus0 » 16.9.2010 21:54

täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 16.9.2010 22:00

]uus0 kirjoitti:täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D

xDDDDDDDD Joo, ehkä mittariin meneekin sen 155, poliisin tutkaan hikee 110
]uus0
Pyörä:
Yamaha TZR50, Suzuki PV
Liittynyt:
11.12.2008 19:17

ViestiKirjoittanut ]uus0 » 16.9.2010 22:04

Skiiware kirjoitti:
]uus0 kirjoitti:täällä meilläpäin asuu sellanen jätkä kun väittää päässeensä derbi drd prolla 155km/h, vireinä sillä oli viilaamaton 74cc pytty, 28mm kaasutin, mk tehari ja helvetin raskaat välit. vei kuulemma tankillisen bensaa 30km matkalla :D

samainen tyyppi sitten tässä muutama viikko selitti että sen kaverilla, on x-racessa 125cc derbi gprän kone kiinni, jossa on 250cc kotarin pytty :D menee kuulemma heittämällä kiinni ja kulkee ainakin yli 200km/h :D

xDDDDDDDD Joo, ehkä mittariin meneekin sen 155, poliisin tutkaan hikee 110

ei siinä oo mittaria kun se otti kaiken ylimääräsen irti ''jotta saataisin kaikki nopeus irti'' :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.9.2010 22:08

Taitaa tuo juttu jo kertoa asian oikean laidan...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 17.9.2010 14:05

Kenellä on legendaarinen pv legendaarisilla vireillä: Malossi cdc, malossi putki sekä 5. vaihde?
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 17.9.2010 21:33

Perussettihän oli ennenmuinoin Malossi CDC, Malossin putki, 22mm Mikuni ja korkeapainekansi.

Noillahan mentiin välityksistä ja kertojasta riippuen 100kmh - 120+kmh.
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.9.2010 21:36

Ite olen kuullut että noitten malossi settien kanssa käytettiin 26-32 millisiä kaasareita kun niitä oli tullut isommista krossipyöristä ja olivat halpoja.
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 17.9.2010 21:39

Mä en oo kyllä koskaan kuullu että silloin ennenvanhaan oltaisiin käytelty överikoon kaasareita.

Tietty niitäkin varmaan on ollu silloinkin, nykyään se tuntuu olevan enemmänkin trendi tai sit se vaan tuntuu siltä kun on netit joissa voi jaella informaatiota.
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.9.2010 21:49

se tuntuu olevan enemmänkin trendi tai sit se vaan tuntuu siltä kun on netit joissa voi jaella informaatiota.
Tai sitten asiaan vaikuttaa se että ennen ei muihin mopoihin saanut noin isoja kaasuttimia. Vaikkapa tunturiin sai 15mm bingin, mutta sitten 17mm olikin paljon harvinaisempi. Solifereissa sama juttu. Nykyäänhänsaamihin vaan mopoonmitä kaasareita vaan helposti ja usein vielä imukaulan kanssa.

Silloin ei myös ollut samalla tavalla tietotaitoa kun nykymopoilijoilla(tai virittelijöillä). Kuviteltiin että mitä isompi kaasari sitä enemmän voimaa, ja siksi varmaan näitä kaikkia 32mm ja 35mm mikuneita on näihin laitettu. Yhdeltä jannultakuulin että yrittivät joskus 50mm bingiäkin laittaa intoa piukassa PVseen, mutta ei oikein lähtenyt mopo käymään kun oli saatu tämä bingi paikalleen :lol:

Mutta tosiaan, nykyäänhän se tuntuu olevan trndikästä omistaa mopossa yli-iso kaasutin.

Nykyäänhän Malossi CDC on vaihtunut "vitusti viilattuun" normimalossiin, pakoputkena on luhao, kantena 50cc vakiokansi ja kaasari on väh. 28mm

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista